Köpte defekt MC på Blocket

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Hoj 30.000:-
Ersättning, krävd...2000??, fick 2500:-
För evigt känd på Sporthoj för denna tråd: Priceless...

Allt detta bråk, tjafs, tjat och otrevligheter för att gå skilda vägar med 2500 spänn på fickan.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta i detta fall. Tycker uppriktigt synd om säljaren.

Jag fattar fan inte hur människor tänker och agerar ibland.

Hade skämts om jag ens kommit på tanken att göra något liknande innan jag hade helt torrt på fötterna med bevis.

Tråden har iallafall tydligt visat hur viktigt det är som säljare att ha sitt på det torra vid affär. Det innebär att om någon sen ringer så kan man be dem fara åt helsike.

Ska skalla väggen IRL tror jag... :huvet

:brinnerup

Motherofgod

Sporthojsnörd
Gick med
12 Aug 2022
Hoj
2006, Yamaha FZ6-S 1999, Honda VFR800fi 2022, Honda CBR650R

Allt detta bråk, tjafs, tjat och otrevligheter för att gå skilda vägar med 2500 spänn på fickan.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta i detta fall. Tycker uppriktigt synd om säljaren.

Hade skämts om jag ens kommit på tanken att göra något liknande innan jag hade helt torrt på fötterna med bevis.

Tråden har iallafall tydligt visat hur viktigt det är som säljare att ha sitt på det torra vid affär. Det innebär att om någon sen ringer så kan man be dem fara åt helsike.

Jag var inte otrevlig mot säljaren någonsin, vill bara flika in det.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Jag var inte otrevlig mot säljaren någonsin, vill bara flika in det.
Du har en märklig verklighetsuppfattning.
Det du skrev i din första tråd här var rätt grova anklagelser och påhopp.
Vad du skrivit i andra forum kan man ju bara gissa.
Jag ska faktiskt för första gången använda ignorefunktionen.

Motherofgod

Sporthojsnörd
Gick med
12 Aug 2022
Hoj
Du har en märklig verklighetsuppfattning.
Det du skrev i din första tråd här var rätt grova anklagelser och påhopp.
Vad du skrivit i andra forum kan man ju bara gissa.
Jag ska faktiskt för första gången använda ignorefunktionen.

På vilket sätt har jag märklig verklighetsuppfattning? Du vet ju inte vad jag skrivit till honom. Vad jag skrivit i forum är en helt annan femma, jag har dock alltid varit öppen med att jag egentligen inte tror att han medvetet lurar mig, utan att det troligaste är att han inte kände till felet. Sedan har jag väl surnat till ibland och varit otrevlig men det är generellt andra på forumet som börjat med att vara otrevliga. Det är min uppfattning i alla fall. Du får gärna citera något inlägg där du upplever det annorlunda.

Okej, lycka till.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Blev godkänd på uppkörningen så nu kan jag lägga all min energi på att bråka på forumet igen ?
Grattis till kortet!

Låt oss nu veta om ABSen verkligen är trasig eller inte, ett helt forum på internet håller andan i spänd förväntan... :)

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Blev godkänd på uppkörningen så nu kan jag lägga all min energi på att bråka på forumet igen ?
Grattis! Lyckligaste dagen i ens liv var det. Jag kuggade en gång innan, pinsamt när man tänker tillbaka på hur man reagerade och anklagade gubben på "vägverket" för korruption...(inombords iaf)
Sanningen var det att jag var inte redo.
Året var 2004.

Last edited:

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo

Grabben är ung....
Lol, "evigt känd"
Det var väl lite att ta i ?

Men jag håller med i mycket

Motherofgod

Sporthojsnörd
Gick med
12 Aug 2022
Hoj
Grattis! Lyckligaste dagen i ens liv var det. Jag kuggade en gång innan, pinsamt när man tänker tillbaka på hur man reagerade och anklagade gubben på "vägverket" för korruption...(inombords iaf)
Sanningen var det att jag var inte redo.
Året var 2004.
Oj. Nä, jag gjorde lite fel och han lät inte så glad. Körde för fort i vissa skymda utfarter enligt honom och att jag hade kört på barn om de sprang ut. Jag hade nog kuggat mig själv på det, men jag körde lite snabbare än vad jag brukar på landsvägen för han som körde innan mig kuggade på att han körde för långsamt. Och sådant de säger på förarprovet tycker jag fastnar väldigt hårt i huvudet. Kommer tänka på det under en lång tid framöver.

En annan teori är att han hatar barn.

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Motherofgod, du behövde inte göra "garagevändningen" va?

Den tog de väl bort? Inte helt lätt för alla.

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Nja, vi har väl fastställt att det inte är så lätt att avgöra funktion om man inte riktigt vet vad som är rimligt att förvänta sig av en 15 år gammal ABS.
Men någon som helst funktion måste man väl ändå erhålla vid en pallnit på grus??
Något litet knyck i pedalen eller handtaget?
Ett ABS-system brukar väl ändå vara av karaktären "funkar - funkar inte", det vill säga "funkar halvbra" är väl inte aktuellt?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Ett ABS-system brukar väl ändå vara av karaktären "funkar - funkar inte", det vill säga "funkar halvbra" är väl inte aktuellt?
Det som skulle kunna vara föremål för diskussion är vad funktionen består i. Jag kan inte låta bli att tänka på ABS i Ford Sierra. Hade man foten på bromsen när framhjulen rullade upp på en vit vägmarkering så försvann bromsverkan helt i vad som kändes som en evighet. Det funkade...för hjulen låstes inte...
Är en puls i handtaget tecken på funktion eller skräp i slangen?

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Oj. Nä, jag gjorde lite fel och han lät inte så glad. Körde för fort i vissa skymda utfarter enligt honom och att jag hade kört på barn om de sprang ut. Jag hade nog kuggat mig själv på det, men jag körde lite snabbare än vad jag brukar på landsvägen för han som körde innan mig kuggade på att han körde för långsamt. Och sådant de säger på förarprovet tycker jag fastnar väldigt hårt i huvudet. Kommer tänka på det under en lång tid framöver.

En annan teori är att han hatar barn.
Grattis men han hade nog läst tråden och insåg att det var enklare eller rent sagt "billigt" att bara godkänna dig :hihi
Jag vet nu iaf vem jag ska anlita när jag har en konflikt.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati