kör dina päron 2hjuligt?_

kör dina föräldrar hoj?

• Antal röstningar
    0

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Farsan körde lite hoj när han var ung, senaste hoj han hade i sin ägo var en Honda trial som han hade i Alaska! Den tog han hem och såldes för några år sedan... Han brassade runt på mina crossar när jag hade dom.

Morsan har väl aldrig varit hysterisk över mitt motor/hoj intresse. Kanske inte uppmuntrande och pådrivande heller.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Farsgubben har en ZL 600 Eliminator, custom med varvillig radfyra på 61 hk. FÖRSÖKER få in honom på bättre alternativ till custom, som snäll touring hoj likt Deuville el kanske en mer mångsidig hoj som Versys.

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
VFR 750F
morsan har en ninja 600 -01 och farsan tror jag har en cb1000 eller nåt åsså en vfr750 som jag "lånar" frekvent

Stork3n

halojsan
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
ingen :(
fåssan kör en Klx-650 men han kör alldrig längre vet inte hur jag ska få han att köra lite mer skulle vara kul att köra ihop någon gång...

mossan hatar motorcyklar och allt som har med det att göra

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Farsan körde förut (ett par äldre crosshojjar). Dock är de avsålda då han istället syssla med jänkare. Vilket är roligare för mig då. :banana

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
båda kör. morsan tog sitt kort för nåt år sen och farsan har haft sitt sen han var 16. han sålde dock sin första, en honda cb125, när han var ca 18 och köpte sig en ny först för typ fyra år sen... då en bmw 600 nånting... sen hakade morsan på med en virago 535.

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Morsan på bmw 650gs eller va den nu heter... plastpappa på 1150 GS
Farsan kör inte längre men hade hoj på 70 talet, en BMW ~1000cc nånting med kardandrift utan kåpor med ballt avgassystem eller va det nu va :D
och jag själv nu gixxer 600, hade blivit hoj tidigare men va så jävla bilfixerad ett tag.
:yoparty

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
farsan var MC ordinans i lumpen, har inte kört sedan dess. morsan har vanlig cykel. gummifarsan anser att Husvagn är det bästa som finns
alla hatar att jag tagit MC kort

Moonman

Hittare
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
Honda CBR 929RR -01
Far har kört sedan han var 16, började bygga choppers när han var 18 och kör en ganska ny, ganska standard HD nu.

theailer

skänkes pengar, någon ??
Gick med
2 Feb 2007
Hoj
Blå Kawasaki ZX9-R -98
Min styvfarsa köpte hoj för ett år sedan =)
Han blev nog sugen när han såg min.

Det är en Yamaha XT 600 -01 har jag för mig.

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
900RR & R1 -07 race
Farsan kör en Yamaha Wildstar 1600, men den har han trimmat lite så den går bra! :)

Men det mesta mc-intresset har jag nog fått av min morbror som körde hoj och tävlade när var jag yngre.

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Tja, farsgubben har iof ett hojkort (sånt man fick på köpet med bilkörkort för många år sen) men jag hade problem redan när jag hade moppe att få upp han på en tvåhjuling.

Moppe gick iof att lura upp han på men när det blev 125:a och större så vägrade han :-D

Morsan håller sig på behörigt avstånd från allt som bara har två hjul :)

Vet de tusan vem som har gett mig intresset, har nog alltid haft förkärlek till tvåhjulingar :)

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Gubben är återfalls knutte och åker BMW 650 CS -04.. Ful som fan, men faktiskt rätt kul att köra.

bmw650.jpg

Började p en Monark Blue fighter och hade den ett tag. Körde Honda CB 750 i Mayalsia innan han blev påkörd bakifrån vid ett rödljus. Hojen blev skrot i grillen på mötande lastbil och farsan flög upp och satte sig på taket på bilen som körde på honom. Änglavakt.

Last edited:

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Pappa körde Indian efter kriget fram till mitten av 50-talet, tills en bil krossade hans vänsterben. Han blev i princip fullt återställd, men ägde aldrig någon hoj efter det. Mamma har aldrig kört, men åkt med mig o lillbrorsan någon gång. Ingen av dem har varken fördömt eller uppmuntrat, men naturligtvis varit oroliga. Både jag o brorsan har kört hoj sedan vi var 16, det är... 22 respektive 18 år nu. Brorsan har väl ägt ett tjugotal hojar av alla typer, jag har hållit mig upprätt eller framåtlutad.:)

Nuförtiden ser jag hojåkningen ur föräldraperspektiv istället. :D
Både jag och min fru kör sporthojar, och äldste sonen (snart 20) var inne på hoj för några år sedan. Han köpte landsvägs-125:a men fick andra intressen och hojkortet rann ut i sanden. Om han skulle ta upp hojintresset igen vore det kul, men inte något vi lobbar aktivt för.

För min och fruns del är sport eller sporttouring de hojkategorier som känns mest intressanta. Jag skulle ibland kunna tänka mig en bakåtlutad hoj också, men inte istället. Och så den där efterlängtade offroaden förstås.:rolleyes:

NAN

De e najs
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Dbs 21 vxl
Farsan kört cross å tävlat sen han va ung och åkt hela europa runt med morsan bak på diverse hondor innan sönerna kom till världen. Då fick han sälja sin fina honda Cb 900 tror jag den hette. Då va han ledsen har mamma sagt.
När vi blev äldre sen köpte han en CBX 1000 (6 cylindriga) då blev han som ett barn igen. efter den en pan european och nu kör han en likadan fast ny.
Morsan började köra för 5 år sen virago 535, jag va livrädd när hon skulle ut å åka. Hon fick ju sitt A kort på köpet. Så de va lite vingligt. Hon har blivit riktigt duktig å köpte sig sprillans ny Shadow -05.

Det är pappa som smittat mig med MC begäret, vilket jag är glad för!

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Farsan körde lite för en massa år sedan. Var inte många år gammal då han senast körde en hoj. Jäkla synd, försöker få in honom på det igen=)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati