kör dina päron 2hjuligt?_

kör dina föräldrar hoj?

• Antal röstningar
    0

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Farsa kör Intruder 1400 99:a
Samt en DKV 250 cc blårykare till veteran träffarna.
Morsan sitter bakpå.

Morbror, 70 +, Har kört hoj hela livet kallades döden på 50-talet i katrineholm.
Byggde egen helkåpe hoj på 60 talet med en saab 2-taktare 3 växlad som drivkälla. Han sluta köra när han fyllde 70 men SaaB hojen har han kvar.
Han tyckte den gick bäst på 3:an i 180:yoparty
Han älskar Ghostrider filmerna...... påminner honom om hans egna glansdagar:yoparty

Morbor, bortgången, kallades skräcken i Katerineholm på 50-talet.

Dottern Tilda 2,3 år ......... Har en PW 50 som väntar i garaget.:yoparty

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Farsan, 72 år åker vfr 750 och Honda transalp.

Han har åkt hoj i nästan hela sitt liv med ett litet brejk mellan 25 och 40 år.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det var farsan som fick mig intresserad från början. Han började väl köra runt 16-årsåldern och har varit mc-lärare i E-tuna i många år men slutade för 10 år sen tror jag.
När jag köpte min första hoj så hade jag inget körkort och han ville inte att jag skulle ta något heller då jag var för ung tyckte han, men jag lyssnade inte i vanlig ordning.
När jag sen lånade ut hojen till honom (ducce 900ss) så blev han som ung på nytt och letade fram skinnstället och körde den till jobbet etc. Det var inte svårt att få honom pigg igen mao, och råkar jag vinna lite pengar så åker jag nog och köper en ducce till gubben så han kan sluta snacka Hd och sånt skit då frugan hans kör HD sportser.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
ingen av dem, dock så körde min far nån cross/enduro variant när han va 16-17 bast men han tog aldrig kortet men han verkar sugen nu när jag har A behörighet å så.

soulrider

Fast Bike, or no Bike at all
Gick med
30 Nov 2006
Hoj
Yamaha R6 -07, R1 -08 lava red edition is mine
farsan kör hayabusa :D
Morsan kör Gixxer 1000,
jag kör r6, men nästa år blir det r1
brosan kör triumph 675 daytona
syrran kör Gixxer 1000

MikkE

Guest
Farsan har vart moppefreak i ung åkder. Trimning och vråkåka. Nu har han inte någon hoj men är sjukt sugen på en..... suck..... guldvinge. Men när jag visade en katalog om KTM 990 Adventure (som jag mkt väl skulle kunna tänkas ha) vart han väldigt intresserad av en sådan eller liknande. Ja jävlar. Dock kommer han väl inte få för morsan HAHA

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Pappa(63år) kört hoj hela sitt liv, och även en del classic roadracing där han byggt en 350 och en 250.
Får väl tacka honom för att han smittat mig med motorcykelåkande:D

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Min far körde lite Vespa i sin ungdoms dagar, innan jag ens var påtänkt.

Efter att jag blivit född så rusade livet fram tills jag var 18, då jag övningskörde privat med föräldrarna och tog bilkörkortet.

Ett år senare bestämde jag mig för att köpa motorcykel och ta körkort. Det blev många och långa diskussioner om hur farligt det är, att det kostar så mycket och att det var helt onödigt! Envis som jag är köpte jag min Honda CB650 ändå och lyckades få far min till att sitta bakpå och övningsköra med mig från Vellinge till Lund efter inköpet. :)

Efter vi varit ute och övningskört ett par veckor kom mor en dag och frågade om hon fick åka ut med mig. Hon, precis som far, fick ju sina A-kort på köpet. Det blev mer än en gång hon följde med.

Far kom också någon gång och frågade ifall han fick lov att ta sig en liten tur, vilket han givetvis fick.

Till sist hade jag mitt eget kort i handen! (Tack mor och far! :))

Två år senare, på sommaren, kom min far och hävdade att jag nog inte behövde min motorcykel på två veckor. Blev lite konfunderad, men det kom givetvis fram att de bestämt sig för att låna den för att köra till Gotland på motorcykelsemester. Med tanke på att de ställt upp för mig så fick de givetvis låna den! :tummenupp

Nästa år ville mor lära sig köra, så vi var ute ett par gånger och det gick till sist riktigt bra.

Numera är far mindre intresserad än mor av motorcyklar, men eftersom de har fri tillgång till Hondan kommer de säkert ut någon gång nästa sommar när den är fixad.

Vad gäller resten av släkten så är det bara min fasters man som haft motorcykel, en Cavalcade, som är såld sedan många år.

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Farsan har kört lite grann. Men efter en marksyning (förmodligen pga okunnskap då han ju fick A-behörighet "på köpet") så slutade han för ca 25 år sedan.

Morsan har nog inte ens cyklat trampcykel på 30 år tror jag.

Mellanbrodern har kört men efter en ordentlig marksyning 1986 där han var mycket nära att stryka med så har han endast provat några av mina hojar nån enstaka gång.

Äldste brodern kör precis som jag både gathoj och enduro.

IronMike

Guest
båda är inom läkarvården privat.. men varit inom offentliga sektorn bl a akut-sjukvård:

dom HATAR hojjar...

morsan jobbade på nacka-akuten på 80-talet, en kväll kom "en mc olycka in", väl på operationsbordet så var det min livlöse morbror, sen dess har hon hatat hojar. farsgubben likaså...

men ska jag räkna ihop deras antal hk per hjul oavsett om det är drivande eller ej, så blir det mer än mitt blivande hojköp:

deras 2 bilar 580 hk + 200 hk = 780 hk / 2 = 395 / 4 = ca 100 hk per hjul.

köper jag en 1098 blir det ngt mindre... :huvet

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...