Kör ifrån Polisen !!!

Fogel99

www.ducceklubben.org
Gick med
23 Mar 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1 -98 röd, vit, svart och ett ART slipon - - - - Ducce 748 (854 cc) ,Ducati performance trimchip ,kemnarace koppling ,Termignoni pipor
Tjena på er !

Tänkte på en sak........

Om man ligger i 160-170 sådär å får Polis eller Civilbil bakom sig
som försöker få en till att stanna, då gynnar det väl knappast
mig att försöka dra snuten för dom har väl ändå redan tagit mitt regnr ?

Eller ska man köra utan regplåt eller falskreggat tro, alltså köra
med ett annat regnr ??? :tungan :tungan

Varför jag undrar ? Jo, jag blev av med kortet i Feb när jag hämtade
min Ducce på släp och får tillbakakortet snart men vägrar
att bli av med det igen !!!! :mad: :mad: :mad:

Eller några andra tips förutom att hålla hastighetsgränsen
vilket inte går !!! :3freak

/Fredrik
 
Gick med
16 Sep 2003
Ort
Höganäs
Hoj
Kawasaki GPX600R
de e väl så att de måste ta dig på hojen så ifall de redan e kört så e det bara larma, :D

ifall de tar ditt reg så hade jag sagt när de knackade på dörren, eeh jag har hojen på anons så här var en snubbe och prov körde den precis :tummenupp
 

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
En fuling
rerell skrev:
popcorn.gif

:rofl
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Fogel99 skrev:
Eller några andra tips förutom att hålla hastighetsgränsen
vilket inte går !!! :3freak
/Fredrik
3 alternativ som jag ser det:

1. Håll dig på bana
2. Sälj hojen å köp en moppe
3. Sluta gnäll å ta konsekvenserna av ditt beteende

Skulle kunnat visa nåra riktigt mysiga "live" bilder på en kille som tyckte han va kung å försökte köra ifrån polisen. Bilderna är dock inte offentliga med tanke på de efterlevande, vilket kanske är tur... :zpy
 
Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Om jag vet att jag har kört så fort att jag kommer förlora kortet, då får det bära eller brista.. bara att gasa! Om jag vet att det gått så "sakta" att jag får behålla det stannar jag.

Om dom inte tar dig på bar gärning är ju regnummret ganska skitsamma. Dom kan ju bara åka hem till dej och vänta, men eftersom du sitter hemma hos en polare och äter kanelkrans halva natten så är ju ingen kvar när du kommer hem. För säkerhets skull kan man exempelvis låna polarens ställ och hjälm och om någon står och väntar på dig så var det någon som var intresserad av att köpa din hoj som provkörde, han hade väl inte samma kläder på sig? Kalle tror jag att han hette. Man har ingen anmälningsrätt och det är dom som ska bevisa att det var du, inte tvärtom!

//jaG

Fogel99 skrev:
Tjena på er !

Tänkte på en sak........

Om man ligger i 160-170 sådär å får Polis eller Civilbil bakom sig
som försöker få en till att stanna, då gynnar det väl knappast
mig att försöka dra snuten för dom har väl ändå redan tagit mitt regnr ?

Eller ska man köra utan regplåt eller falskreggat tro, alltså köra
med ett annat regnr ??? :tungan :tungan

Varför jag undrar ? Jo, jag blev av med kortet i Feb när jag hämtade
min Ducce på släp och får tillbakakortet snart men vägrar
att bli av med det igen !!!! :mad: :mad: :mad:

Eller några andra tips förutom att hålla hastighetsgränsen
vilket inte går !!! :3freak

/Fredrik
 

need-4-speed

I've got a need for speed
Gick med
21 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
BMX. [Övningskör med bil]
Zeb_Macahan skrev:
Om jag vet att jag har kört så fort att jag kommer förlora kortet, då får det bära eller brista.. bara att gasa! Om jag vet att det gått så "sakta" att jag får behålla det stannar jag.

Om dom inte tar dig på bar gärning är ju regnummret ganska skitsamma. Dom kan ju bara åka hem till dej och vänta, men eftersom du sitter hemma hos en polare och äter kanelkrans halva natten så är ju ingen kvar när du kommer hem. För säkerhets skull kan man exempelvis låna polarens ställ och hjälm och om någon står och väntar på dig så var det någon som var intresserad av att köpa din hoj som provkörde, han hade väl inte samma kläder på sig? Kalle tror jag att han hette. Man har ingen anmälningsrätt och det är dom som ska bevisa att det var du, inte tvärtom!

//jaG


Thats my boy;) :tummenupp
 

RB

RB
Gick med
29 Jan 2004
Ort
Norberg
Hoj
Suzuki GSXR 1300 Hayabusa-01
Zeb_Macahan skrev:
Om jag vet att jag har kört så fort att jag kommer förlora kortet, då får det bära eller brista.. bara att gasa! Om jag vet att det gått så "sakta" att jag får behålla det stannar jag.

//jaG

Det låter väl vettigt....... :D
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Skit i vad alla säger! får du polisen efter dig stanna och ta ditt straff som en man!!

Smitningar är direkt kopplade till dödsolyckor :död
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mums va gott
 

Bifogat

  • popcorn.gif
    popcorn.gif
    2.9 KB · Visningar: 1,929

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
need-4-speed skrev:
Ducatiracer skrev:
kajlyl skrev:
Skit i vad alla säger! får du polisen efter dig stanna och ta ditt straff som en man!!
Smitningar är direkt kopplade till dödsolyckor
Jåke skrev:
1. Håll dig på bana

Skulle kunnat visa nåra riktigt mysiga "live" bilder på en kille som tyckte han va kung å försökte köra ifrån polisen. Bilderna är dock inte offentliga med tanke på de efterlevande, vilket kanske är tur... :zpy
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Finns å andra sidan några fina bilder på ett par som åkte in i en buss med sin gamla BMW förra året i jkpg. Dom hade ingen polis efter sig.... kör bara många av oss som vi brukar göra på favoritvägen så har polisen inte många chanser att komma ifatt. Sen om du inte tycker om det så gör inte det då, det är som sagt ett fritt land.

Beteckningen på ordet "man" är visst olika. I judendomen skär man av förhuden, i sverige stannar man för polisen...... smaken är som baken...

//jaG

Jåke skrev:
Skulle kunnat visa nåra riktigt mysiga "live" bilder på en kille som tyckte han va kung å försökte köra ifrån polisen. Bilderna är dock inte offentliga med tanke på de efterlevande, vilket kanske är tur... :zpy
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Dra snuten va mitt motto för några år sedan, nu är man gammal och feg.
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Bara och smita, men kom ihåg att inte fan behöver du köra som en stolle för att åka från snuten heller. Tänk istället dig noga för vart du kan köra och inte dom, gasa som fan på rakorna och kör försiktigt i kurvorna. Kryssa gärna mellan bilar och liknande. Och sisst men inte minst smit aldrig om du inte har mycket soppa i tanken :D
 

Kim78

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2004
Ort
Tyskland
Hoj
GSXR1000 -02
stanna

Jag stannade en gång. De tog kortet för mig och jag missa hela säsongen.
De efterföljande gångerna stanna jag inte och 2 av gångerna har de kallat mig till förhör vilket har slutat i min favör.

Dock så måste jag påpeka att har man farbror blå efter sig så kör du över dina begränsningar och det är stor risk att du mular hojen och ännu värre, skadar dig själv.

Men som någon sa, känner du till vägen och du känner din hoj bra då finns det ingen anledning att stanna.
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Kim78 skrev:
Jag stannade en gång. De tog kortet för mig och jag missa hela säsongen.
De efterföljande gångerna stanna jag inte och 2 av gångerna har de kallat mig till förhör vilket har slutat i min favör.

Dock så måste jag påpeka att har man farbror blå efter sig så kör du över dina begränsningar och det är stor risk att du mular hojen och ännu värre, skadar dig själv.

Men som någon sa, känner du till vägen och du känner din hoj bra då finns det ingen anledning att stanna.

Va sa dom när du blev kallad till förhör. Och vad svarade du :)
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Kim78 skrev:
Jag stannade en gång. De tog kortet för mig och jag missa hela säsongen.
De efterföljande gångerna stanna jag inte och 2 av gångerna har de kallat mig till förhör vilket har slutat i min favör.

Dock så måste jag påpeka att har man farbror blå efter sig så kör du över dina begränsningar och det är stor risk att du mular hojen och ännu värre, skadar dig själv.

Men som någon sa, känner du till vägen och du känner din hoj bra då finns det ingen anledning att stanna.
en risk till finns utom dig o din båge, nämligen alla andra trafikanter som inte vet om att du försöker dra polisen.
Sånna här trådar finns det flera av, allt är nog sagt iaf, allt beror på hur man resonerar ifall man stannar eller smiter.
Jag har själv smitit några ggr, men aldrig på det sätt ni menar utan då på terränggående hojar och då visste man ju att de inet hade en chans, men risken fanns ju att en joggare var ute på nån stig när jag kom dundrandes längs den.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top