Kör ifrån Polisen !!!

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Zeb_Macahan skrev:
kör bara många av oss som vi brukar göra på favoritvägen så har polisen inte många chanser att komma ifatt.
//jaG
man ska inte underskatta mcpolisen.. de tillbringar mycket tid på bana och är bättre än de flesta på att köra snabbt trots att de sitter på sina tunga tyska as...

även om man har en chans, är det värt att ta den? :va
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
kajlyl skrev:
man ska inte underskatta mcpolisen.. de tillbringar mycket tid på bana och är bättre än de flesta på att köra snabbt trots att de sitter på sina tunga tyska as...

även om man har en chans, är det värt att ta den? :va

Alldeles sant, har man ingen toppfart på bågen skall man nog låta bli :rolleyes:
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
MCpoliser, där vetefan om jag hade gett mig av.. om jag inte hade haft fri lejd på motorväg en bit är klart!

MCpoliser är riktigt duktiga på att köra. Mina tidigare inlägg var baserade på MC mot polisbil!

//jaG

kajlyl skrev:
man ska inte underskatta mcpolisen.. de tillbringar mycket tid på bana och är bättre än de flesta på att köra snabbt trots att de sitter på sina tunga tyska as...

även om man har en chans, är det värt att ta den? :va
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Zeb_Macahan skrev:
MCpoliser, där vetefan om jag hade gett mig av.. om jag inte hade haft fri lejd på motorväg en bit är klart!

MCpoliser är riktigt duktiga på att köra. Mina tidigare inlägg var baserade på MC mot polisbil!

//jaG
Jo mot bil är det en helt annan sak.. vad toppar de? 230? och det tar en eftermiddag för dem att ta sig dit!
har man fri lejd, motorväg, lite trafik och en smitning kan ske säkert så varför inte...
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ja, inte fan börjar man åka från polisen mitt bland fotgängare och annat löst folk. Om man ska skada nånn så är det ju sig själv. inte någon annan oskyldig stackare!

//jaG

kajlyl skrev:
Jo mot bil är det en helt annan sak.. vad toppar de? 230? och det tar en eftermiddag för dem att ta sig dit!
har man fri lejd, motorväg, lite trafik och en smitning kan ske säkert så varför inte...
 

Majk

Guest
Nån som har sett Ghost raider 2 ? Det är bevisat i stadstrafik bland mycket bilar att farten inte är Nyckeln till frihet , kan räcka med att känna till vägarna och kryssa mellan den täta trafiken :tummenupp
Ta det lugnt så lever vi alla längre :yoparty
/Majk
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Majk skrev:
Nån som har sett Ghost raider 2 ? Det är bevisat i stadstrafik bland mycket bilar att farten inte är Nyckeln till frihet , kan räcka med att känna till vägarna och kryssa mellan den täta trafiken :tummenupp
Ta det lugnt så lever vi alla längre :yoparty
/Majk
Gör som GR och höjj premierna! :tummenupp


fan va jag e gnällig idag
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Zeb_Macahan skrev:
Ja, inte fan börjar man åka från polisen mitt bland fotgängare och annat löst folk. Om man ska skada nånn så är det ju sig själv. inte någon annan oskyldig stackare!

//jaG
Fast det är ju inte så lätt att kunna avläsa alla andras beteende när du kommer i 250+ o nån tant svänger ut framför med sin mellanblå kadett 1.2 CL -81.

Jag fattar vad du menar, man överväger om man kan ta risken, men man ska aldrig säga att man kan veta de risker man utsätter andra för längre fram längs vägen.
Sen tappar ju vissa huvet totalt, smiter från polisen men kör långt över sin fömåga och kraschar fast de hade kunnat tagit det kallt och krånglat sig runt lite trafik och vägar i måttlig fart och polisbilen hade inte haft nån chans.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Äh va fan. De flesta här kör ju dagligen som om de höll på att smita från polisen.
 

Majk

Guest
kajlyl skrev:
Gör som GR och höjj premierna! :tummenupp


fan va jag e gnällig idag

Tror inte GR ensam rår för våra höga premier , det finns en del andra som har varit med och ordnat det :yoparty
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Majk skrev:
Tror inte GR ensam rår för våra höga premier , det finns en del andra som har varit med och ordnat det :yoparty

Det är väl inget att hurra för?
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Jag har barn som vill ha en far, jag kör mycket med hjärnan. Som tidigare nämnts, det är inte farten som avgör. Det går att köra ifrån snuten i måttliga farter om man tänker. Bli inte en i statistiken!!!!!!!!!!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Zeb_Macahan skrev:
--edit --- Sen om du inte tycker om det så gör inte det då, det är som sagt ett fritt land. --edit---

//jaG

Vi lever i ett fritt land i den mån att det finns lagar som man ska följa. Frihet under ansvar kallas det. Får att få lite så får man också ge efter på andra områden. Verkar vara svårt förmånga hojåkare att tänka längre än näsan räcker, tyvärr.
 

Kapten Stofil

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
gpx 600
sicket sorgligt samhälle vi har när det uppenbarligen finns så många som helt kallt struntar i polisen...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kapten Stofil skrev:
sicket sorgligt samhälle vi har när det uppenbarligen finns så många som helt kallt struntar i polisen...

Samma personer som skriker högst efter polis om någon har petat på deras hojar. Då j**lar finns det inte nog med poliser.....
 

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Africa Twin -02
Är oftast skillnad på att åka sina gamla kända slingor i högt tempo och att vara jagad av polisen. Om man inte har grymt starka nerver osv, så skulle jag tro att man är rätt så speedad där man sitter och försöker skaka av sig farbror blå. Lätt att göra misstag som man inte skulle göra annars.

Men alla vet ju att det säkraste för överlevnad är att stanna, frågan är om det är värt att sätta sitt å andras liv på spel för t ex 3 mån utan körkort. En del tycker det, andra inte...
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top