Kör ifrån Polisen !!!

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Fogel99 skrev:
De MÅSTE väl inte ta mej när jag sitter på hojjen för att sätta dit mig ?
Han som jobbar på Bike i Trollhättan åkte ju uppenbarligen dit fast
dom inte tog han på hojjen ???

han kommer med stor sannolikhet att bli friad av "högre" domstol
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Kawwa skrev:
Jag har barn som vill ha en far, jag kör mycket med hjärnan. Som tidigare nämnts, det är inte farten som avgör. Det går att köra ifrån snuten i måttliga farter om man tänker. Bli inte en i statistiken!!!!!!!!!!

absolut. i den stad där jag bor har jag hittat ungefär 10 ställen utspritt på hela stan där man kan smita imellan med en hoj men en snutbil kan inte åka där. såna ställen kan va mycket bra att ha ifall man får snuten efter sig.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Alt 1.Man kör inte i från en polisbil genom att gasa. Man kör en bit, av på en cyckelväg, åker en liten bit till och svänger ett par gånger, klart!

Alt 2.Åker man motprväg skaffar man sig en liten lucka så att man vid närmsta avfart kan ta av utan stress sedan gör man som Alt 1.


:brynad anledningen till att Jag använder denna smily är att ordet "brynad" är kul.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
TLRR skrev:
Är det enda anledningen till att ni har körkort.

två anledningar finns det för mig. den första är att försäkringen ska gälla och den andra är att det är jobbigt att va på flykt 100% av tiden man sitter på sporthojen, som man är ifall man inte har mc-kort. innan jag fick mitt körkort så körde jag hoj varje dag precis som jag ville i alla fall, men man var alltid lite nervös innan man stack iväg för man vet ju att så fort man ser en polis så måste man köra ifrån dom(eftersom att man alltid kör för fort så att dom skulle uppmärksamma mig)

jag tycker att den utbildning jag fick på körskolan var helt meningslös. gav ingenting. man lär sig mycket mer ifall man kollar på motogp, läser på detta forum och helt enkelt tänker efter lite när man är ute och kör.
 

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tyresö
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Man bör ju även tänka efter en aning innan man drar iväg för allt vad skinnstället håller, har de bevis på mig? Eller har jag bara mött en bil som sen gjort en u-sväng? typ...
Ibland kan man med god säkerhet veta att de inte har något bevis på att man kört fort, vilket leder i en liten utskällning och uppmaaning att man ska köra lugnt i fortsättningen..

Mina egna erfarenheter lyder i 2 ggr då jag dels fått en mcpolis att göra en usväng och fälja efter mig, vid mötet låg jag i ca 200 men saktade genast ner, detta fick jag en liten "lektion" i hur man skall och inte skall köra, en annan gång var det en civilbil som började blinka efter att jag kört om han i en aning för hög hastighet, direkt efter kom jag in till centrum och hade inga mer skydd på mig än hjälm och mc-handskar, vilket gjorde att jag inte ville ta risken att nöta på som en tok för att vifta bort han, efter att ha stannat så blev det en vanlig "ägarkontroll" och uppmaning om att köra försiktigt...

Däremot, när en civilare kom och spanade på bakhjulsövningar som ägde rum vid en ganska lämplig sträcka så ledde det till att puttra iväg till närmaste avfart och sen ge järnet när han var utom sikte, även om han nu följde efter så var jag borta innan han var vid första krönet....

Så, man får helt enkelt ta gång för gång, och tänk på att de flesta poliser är rätt hyggliga, är det ett straff som att ha kört 10kmh för fort vill man ju inte riskera att man ska åka på en smitning istället, de kanske har en kollega som ligger och väntar just på den vägen man tycker är såååå jättebra att smita iväg på.. Eller hur?
 

TLRR

Guest
Om det verkligen går till på det viset som ni beskriver.Typ "köra ifrån snuten i 280 på 90-väg,sicksacka mellan bilar och fotvandrare,150 på 30-väg mm (Se andra trådar i detta ämne)OM det inte bara är käften som låter,så börjar jag förstå folk utifrån (läs ej hojintresserade)att de tycker ni/vi är intligensbefriade och djävla idioter med sump i hjärnan. :hihi
 

Mastah

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki kdx- 91
Men du kan dra snuten sen när du har gjort det så anmäler du den stulen sen lämnar du den i garaget i typ 1 vecka sen ber du nån kompis att säga att han har hittat den....
 

Tommy

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
KTM660
kajlyl skrev:
Skit i vad alla säger! får du polisen efter dig stanna och ta ditt straff som en man!!

Smitningar är direkt kopplade till dödsolyckor :död

Vadå smitning?
Smitning kan det bara bli om du orsakat en olycka och smiter från platsen.
Det är stor skillnad mellan det och att strunta i polismans tecken.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Skall man dra från snuten så gäller det att ha jävligt klart för sig vad som KAN hända.

Ni har väll inte redan glömt han som blev nermejad av snutbilen vid Sergelstorg i Stockholm?

Eller vårt kära MC-bud som blev påkörd direkt från sidan. Utan att det var "han" de letade efter..

Tänk på att snuten kan bli oberäknelig...
 

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Götlaborg
Hoj
Ras
Första ggr blir man lätt spakis med en polis bakom sig och det är j-vligt lätt o gasa på sig, bromsa försent, köra ryckigt.

Som ngn nämde innan så behöver man inte svina som f-n för o komma undan.
Försök o få bra medelhastighet istället för o bli en i statistiken.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
rerell skrev:
popcorn.gif


:spammer ja... jag vet.... men fan vilken söt smiley..!!
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
bmwjohan skrev:
jag tycker att den utbildning jag fick på körskolan var helt meningslös. gav ingenting. man lär sig mycket mer ifall man kollar på motogp, läser på detta forum och helt enkelt tänker efter lite när man är ute och kör.

Jag kan tänka mig att du struntar i alla trafikregler och likande och då var ju utbildningen i uppsikt, vägmärken och regler helt värdelösa för dig, du ser väl ändå bara rakt fram när du kör.

Nu är vi på gång med en outlaw vs moraltant tråd igen, nu har jag fattat varför folk inte orkar skriva nåt i sånna här trådar längre.
 

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Ort
Västerort
Hoj
såld
bmwjohan skrev:
körkort måste man ha för annars gäller inte försäkringarna ifall det händer något.




fattar inte
:va
utveckla.


hur gör dom som köper hoj och övningskör på då ?
dom har ju inte körkort, men dom har hoj och försäkring. menar du att den inte gäller då ?`
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
tjockisbulle skrev:
fattar inte
:va
utveckla.


hur gör dom som köper hoj och övningskör på då ?
dom har ju inte körkort, men dom har hoj och försäkring. menar du att den inte gäller då ?`
Handledaren har allt ansvar under övningskörning.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Som vanligt finns det ett antal personer på detta forum som inte har en aning om hur man ska undvika att hamna på expressens mittuppslag tillsammans med 100 andra som kommer att dö på hojen i år. Säsongen har knappt börjat, och redan diskuterar ni hur man bäst ska dra snuten. Varför inte diskutera hur man bäst undviker att utmana polisen?Ingen blir väl förvånad om snuten höjer ribban lite för var gång dom blir avhängda? Tänk på att du kan själv vara den där droppen som får bägaren att rinna över för konstapel Batong. Det känns kanske coolt att skrika "polisbrutalitet!" och "övervåld!", men det hjälper dej inte ett jävla dugg om dom blir fällda för det, du dör i alla fall! Inse att kroppen är inte så jävla hård och tålig som ni inbillar er! Snuten behöver bara toucha er liiiite grann för att det ska kosta i bästa fall en lång sjukskrivning och i värsta fall utbetalning från er livförsäkring! Ingen blir väl omvänd för att jag skriver ett inlägg på ett forum, men man kan ju alltid hoppas att vissa på detta forumet har dessa ord i öronen nästa gång ni försöker er på att dra länsman. Kom i håg att polisen får en bra utbildning för att hantera såna killar som er, den utbildning ni har för liknande situationer är inget man kan jämföra med polisens utbildning.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nr:18 skrev:
Som vanligt finns det ett antal personer på detta forum som inte har en aning om hur man ska undvika att hamna på expressens mittuppslag tillsammans med 100 andra som kommer att dö på hojen i år. Säsongen har knappt börjat, och redan diskuterar ni hur man bäst ska dra snuten. Varför inte diskutera hur man bäst undviker att utmana polisen?Ingen blir väl förvånad om snuten höjer ribban lite för var gång dom blir avhängda? Tänk på att du kan själv vara den där droppen som får bägaren att rinna över för konstapel Batong. Det känns kanske coolt att skrika "polisbrutalitet!" och "övervåld!", men det hjälper dej inte ett jävla dugg om dom blir fällda för det, du dör i alla fall! Inse att kroppen är inte så jävla hård och tålig som ni inbillar er! Snuten behöver bara toucha er liiiite grann för att det ska kosta i bästa fall en lång sjukskrivning och i värsta fall utbetalning från er livförsäkring! Ingen blir väl omvänd för att jag skriver ett inlägg på ett forum, men man kan ju alltid hoppas att vissa på detta forumet har dessa ord i öronen nästa gång ni försöker er på att dra länsman. Kom i håg att polisen får en bra utbildning för att hantera såna killar som er, den utbildning ni har för liknande situationer är inget man kan jämföra med polisens utbildning.
Ähhh diN j-a mÅralTjerring :trött
 

Kim78

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2004
Ort
Tyskland
Hoj
GSXR1000 -02
bebbe skrev:
Va sa dom när du blev kallad till förhör. Och vad svarade du :)

vilken av gångerna? :)
De gånger jag blivit kallad till förhör har det frågat varför jag körde ifrån dom och varför jag inte stanna osv. De frågar inte rakt ut "var det du på hojen som smet?". Men jag har nekat och sagt det har varit någon annan som kört. Peka på någon annan helt enkelt. :7peta
Min hoj är nämligen fri för utlåning till den som vill köra :D
En gång körde jag en ZX6-95 och fick soppenkas på motorvägen när jag höll på att köra ifrån dom. Som tur var så fanns det en reserv-kran på den hojen. Så jag fick glid-köra från 250km/h till 70km/h tills soppan hade "runnit till" igen och då han polisbilen ikapp mig. Men sedan blev han en svart prick i backspegeln. Då var jag nervös :banana

Men Kreuger sa något som jag instämmer i till 110%.

Kreuger skrev:
När man har haft polisen efter sig några gånger och lärt sig att det räcker att köra i normal fart och kryssa lite mellan bilarna så försvinner snabbt polisen i backspegeln så är det inte så farligt att köra ifrån dem. Problemet är om man får sånt adrenalinpåslag så man helt tappar omdömmet och knappt kan hålla sig på vägen. En polisbil eller civil polisbil är aldrig något att oroa sig över. En motorcykel kan vara lite problematiskt men går bra det med för det mesta. Se till att ha ordentligt med soppa, koll på vilken väg du ska åka och försök att behålla lugnet så långt det går bara. :yoparty

Jag vill dock påpeka att jag är lika nervös varje gång och kör ofta över min egen förmåga även efter flera frånkörningar.

miffo skrev:
Ingen har tvingat dig att köra för fort och du har själv valt att trotsa lagen. Då får man finna sig i påföljderna om man blir upptäckt, precis som allt annat i samhället!

Det är inte olagligt att köra fort. Det blir först olagligt när man blir tagen. Oskyldig tills man är dömd. Sedan efter att ha praktiserat hos trafikpolisen för många år sedan har jag tappat respekten för dom helt. Det är få andra inom polisen som respekterar trafikpaxarna också.

tjockisbulle skrev:
fattar inte
:va
utveckla.
hur gör dom som köper hoj och övningskör på då ?
dom har ju inte körkort, men dom har hoj och försäkring. menar du att den inte gäller då ?`

Övningskörning så är det din lärarare som bär ansvaret för dig och det är lagligt att köra på det viset.
Det är dock ej lagligt att köra utan kort.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top