Kör ifrån Polisen !!!

TLRR

Guest
Goodstuff skrev:
NEJ! Det är deras förbannade rätt att göra som de vill! Det är ett fritt land och vill man dra snuten så gör man det. :rolleyes:

Jovisst är det så,men när en liten grupp förstör för hela gruppen så kan man ju ha en åsikt om det eller hur.För vi har väl yttrandefriheten kvar i detta land ??
Sen kanske de klarar åka ifrån polisen 1:a-3:e gången men den 4:e kanske de ligger på bårhuset och då hjälper inte utryck som dessa honom eller hans medhöriga.
Så för tusan ut och ha kul men TÄNK. :fatta!
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
TLRR skrev:
Jovisst är det så,men när en liten grupp förstör för hela gruppen så kan man ju ha en åsikt om det eller hur.För vi har väl yttrandefriheten kvar i detta land ??
Sen kanske de klarar åka ifrån polisen 1:a-3:e gången men den 4:e kanske de ligger på bårhuset och då hjälper inte utryck som dessa honom eller hans medhöriga.
Så för tusan ut och ha kul men TÄNK. :fatta!

Jag var ironisk. Tycker argumentet att man gör som man vill är tämligen ihåligt. Man gör som man vill men man ska även tänka på sina medmänniskor.
 

TLRR

Guest
Goodstuff skrev:
Jag var ironisk. Tycker argumentet att man gör som man vill är tämligen ihåligt. Man gör som man vill men man ska även tänka på sina medmänniskor.

Ok :arsele i facet fick jag. :tummenupp
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Kim78 skrev:
Men Kreuger sa något som jag instämmer i till 110%.

Kreuger skrev:
När man har haft polisen efter sig några gånger och lärt sig att det räcker att köra i normal fart och kryssa lite mellan bilarna så försvinner snabbt polisen i backspegeln så är det inte så farligt att köra ifrån dem. Problemet är om man får sånt adrenalinpåslag så man helt tappar omdömmet och knappt kan hålla sig på vägen. En polisbil eller civil polisbil är aldrig något att oroa sig över. En motorcykel kan vara lite problematiskt men går bra det med för det mesta. Se till att ha ordentligt med soppa, koll på vilken väg du ska åka och försök att behålla lugnet så långt det går bara.

Jag vill dock påpeka att jag är lika nervös varje gång och kör ofta över min egen förmåga även efter flera frånkörningar.

Klart man blir nervös och gasar mer än man borde, det gör jag med fortfarande, men bara man håller sig kvar på vägen så... Det är nog ändå skillnad på hur mycket mitt omdöme försämras av snutjag än en som blir toknervös och gasar ihjäl sig i första bästa kurva.

Jag vill även säga att runt hälften av gångerna en polis velat stoppa mig så har jag stannat och chansat på att han inte har nåt att komma med. Det dyraste det lett till är 600 kr i böter för att ha överskridit spärrlinje. Då hade jag kört på bakhjulet i runt 100 inne i stan på femtio och på fel sida av heldragen linje. En mc-snut som sett det på håll kom fram när jag stannat för att tanka. Skällde mest, sen var det bra. Dumt att försöka köra ifrån dem i onödan. Jag gör det inte för att det är kul eller coolt att dra snuten utan för att jag vill ha körkortet kvar.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Kreuger skrev:
Klart man blir nervös och gasar mer än man borde, det gör jag med fortfarande, men bara man håller sig kvar på vägen så... Det är nog ändå skillnad på hur mycket mitt omdöme försämras av snutjag än en som blir toknervös och gasar ihjäl sig i första bästa kurva.

Jag vill även säga att runt hälften av gångerna en polis velat stoppa mig så har jag stannat och chansat på att han inte har nåt att komma med. Det dyraste det lett till är 600 kr i böter för att ha överskridit spärrlinje. Då hade jag kört på bakhjulet i runt 100 inne i stan på femtio och på fel sida av heldragen linje. En mc-snut som sett det på håll kom fram när jag stannat för att tanka. Skällde mest, sen var det bra. Dumt att försöka köra ifrån dem i onödan. Jag gör det inte för att det är kul eller coolt att dra snuten utan för att jag vill ha körkortet kvar.
Så skräcken för att bli av med kortet gör att du riskerar livet? Konstig prioritering....
 

Kim78

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2004
Ort
Tyskland
Hoj
GSXR1000 -02
nej

Handlar ej om små pittar eller motsvarande.

Handlar om att jag inte vill missa hela säsongen för jag körde för fort på något ställe. Om då valet står mellan att stanna och missa hela säsongen eller köra ifrån så är valet inte så svårt i mitt fall.

Om jag inte missminner mig så var det länspolischefen i skåne som åkte fast 56km/h på en 30 väg...normalt är det vårdslöshet i trafik i och med det var vid en skola. Men han var på "uttryckning" så han blev friad, som sagt, trafikpolisen får inte min respekt. :arsele
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Kim78 skrev:
Handlar ej om små pittar eller motsvarande.

Handlar om att jag inte vill missa hela säsongen för jag körde för fort på något ställe. Om då valet står mellan att stanna och missa hela säsongen eller köra ifrån så är valet inte så svårt i mitt fall.

Om jag inte missminner mig så var det länspolischefen i skåne som åkte fast 56km/h på en 30 väg...normalt är det vårdslöshet i trafik i och med det var vid en skola. Men han var på "uttryckning" så han blev friad, som sagt, trafikpolisen får inte min respekt. :arsele
Men alternativet "dra snuten fett, vurpa och hamna på sjukhus" finns ju oxå! Har du funderat på det? Eller alternativet " dra snuten fett, krascha hårt och dö"?
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Nr:18 skrev:
Testa att köra en kurvig väg i 70 istället för 200 på motorvägen. Om du tycker att det är tråkigt så kan du ju alltid sälja hojen innan du skadar dej allvarligt.

jag har inte hittat någon 70 väg här i mina trakter som är så kurvig att man inte kan köra snabbare än 70 på den. ni som bor i mina trakter får gärna komma med tips på vägsträckor.
 

Kim78

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2004
Ort
Tyskland
Hoj
GSXR1000 -02
Nr:18 skrev:
Men alternativet "dra snuten fett, vurpa och hamna på sjukhus" finns ju oxå! Har du funderat på det? Eller alternativet " dra snuten fett, krascha hårt och dö"?


Den risken finns hela tiden, men å andra sidan finns det risker med allt man gör så allting är relativt. Det borde framgått av det jag skrivit. Citerar Kreuger igen om det.

"När man har haft polisen efter sig några gånger och lärt sig att det räcker att köra i normal fart och kryssa lite mellan bilarna så försvinner snabbt polisen i backspegeln så är det inte så farligt att köra ifrån dem. Problemet är om man får sånt adrenalinpåslag så man helt tappar omdömmet och knappt kan hålla sig på vägen. En polisbil eller civil polisbil är aldrig något att oroa sig över. En motorcykel kan vara lite problematiskt men går bra det med för det mesta. Se till att ha ordentligt med soppa, koll på vilken väg du ska åka och försök att behålla lugnet så långt det går bara"
 

TLRR

Guest
Ger mig,orkar inte argumentera med snorrinnande glin som som missat vad hjärnceller är.(eller läs:inte fattar följderna med deras agerande för sig själv och andra)
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
TLRR skrev:
Precis,det är bara inse att det är småpojkar men minipitt (OBS talessätt)som måste impa på polarna som håller på så här

hur många tror du att det är som helt ärligt tänker på att impa på polarna i första hand när dom kör ifrån snuten? jag skulle gissa på att det knappt finns en enda person som tänker den tanken före tanken att dom smiter för att klara körkort och slippa böter.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Kim78 skrev:
Den risken finns hela tiden, men å andra sidan finns det risker med allt man gör så allting är relativt. Det borde framgått av det jag skrivit. Citerar Kreuger igen om det.

"När man har haft polisen efter sig några gånger och lärt sig att det räcker att köra i normal fart och kryssa lite mellan bilarna så försvinner snabbt polisen i backspegeln så är det inte så farligt att köra ifrån dem. Problemet är om man får sånt adrenalinpåslag så man helt tappar omdömmet och knappt kan hålla sig på vägen. En polisbil eller civil polisbil är aldrig något att oroa sig över. En motorcykel kan vara lite problematiskt men går bra det med för det mesta. Se till att ha ordentligt med soppa, koll på vilken väg du ska åka och försök att behålla lugnet så långt det går bara"
Du läser bara delen du vill läsa. Testa att läsa raden om att tappa omdömmet och knappt hålla sej på vägen.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
bmwjohan skrev:
hur många tror du att det är som helt ärligt tänker på att impa på polarna i första hand när dom kör ifrån snuten? jag skulle gissa på att det knappt finns en enda person som tänker den tanken före tanken att dom smiter för att klara körkort och slippa böter.
Om man inte vill impa på polarna kan man ju skita i att skriva på ett forum om när man drog snuten....
 

Mang0

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
Sthlm
Hoj
-
Det mest positiva med den här tråden är ju att om någon som jobbar som trafikpolis läser den, så kommer han/hon och hans/hennes kollegors inställning till sporthojåkare blir mycket bättre. :va
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Nr:18 skrev:
Om man inte vill impa på polarna kan man ju skita i att skriva på ett forum om när man drog snuten....

nej men det tycker jag inte att man ska göra för jag tycker att det är väldigt underhållande att läsa om snubbar som smiskar ifrån snuten.
men jag tror inte att det är många som tänker "underbart, äntligen har man fått snutjag så att man får chansen att köra ifrån dom så att man får något att skryta om". det är väl bara ghostrider som tänker på det sättet. alla vi andra blir ju nervösa när vi ser blåljus i backspegeln. vi kör ifrån dom enbart för att klara kort och böter. sen kan man ju inte hjälpa att man njuter av det när man sitter där hemma säkert och tänker på alla böter man slapp.
 

TLRR

Guest
bmwjohan skrev:
hur många tror du att det är som helt ärligt tänker på att impa på polarna i första hand när dom kör ifrån snuten? jag skulle gissa på att det knappt finns en enda person som tänker den tanken före tanken att dom smiter för att klara körkort och slippa böter.

Det är ju bara att läsa era balla inlägg om att "Jag drog snuten i 300". Skulle vilja se vad den som "dragit snuten phett" och skadat sig själv och kanske andra har att skriva om.
Tror inte det är så underhållande läsning på dom inläggen.
 
Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
bmwjohan skrev:
nej men det tycker jag inte att man ska göra för jag tycker att det är väldigt underhållande att läsa om snubbar som smiskar ifrån snuten.
men jag tror inte att det är många som tänker "underbart, äntligen har man fått snutjag så att man får chansen att köra ifrån dom så att man får något att skryta om". det är väl bara ghostrider som tänker på det sättet. alla vi andra blir ju nervösa när vi ser blåljus i backspegeln. vi kör ifrån dom enbart för att klara kort och böter. sen kan man ju inte hjälpa att man njuter av det när man sitter där hemma säkert och tänker på alla böter man slapp.
Skriv upp dessa ord och lägg lappen i din plånbok. Dom orden gör sej fint på din gravsten när du kraschat in i en lyktstolpe.....
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top