Kör ifrån Polisen !!!

wox

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2004
Ort
Hemma med mina 3 Tjejer
Hoj
R1-99:a Hyper SÅLD !! GSXR 02:an SÅLD !!
G.S.G.G. skrev:
Läste i den lokala tidnigen idag om en tjej"kärring"-hoj-polis.. hon påstodde att hon aldrig blivit ifrån körd..."av bilar iaf" och att hennes bmw gick i 280KM/H... Går dom där tunga sakerna verkligen så fort?? inga dryga svar nu utan vill ha BARA ha svar av er som VET... ni andra kan fortsätta käka popcorn medans jag dricker bira :rofl ..


Ja min M3GT gick 280 på mätaren då var den chippad 2195 Hk+

Full lastad och 5 påers i så gick det 270Km/h på mätaren.

WoX :yoparty
 

SMoto

på diet
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Karlstad
Hoj
ZX10 -08, Corvette C6, Audi A5
Känner du att du inte kör med livet som insats, så kan man köra från dom rätt sansat...
Låt dom inte ta dig på bar gärning, parkera inte hojen utanför dig. Du har haft spekulanter som provkört under dagen som skulle återkomma om dom var intresserade...

Jag hamnade i samma sits i våras, kan inte heller bli av med kortet men man vill inte bli av med kortet pga arbetet.

Jag körde lungt och sansat med ljus och ljud 30 m bakom, och det går köra med full koll om man håller deras tempo, en liten retande wheelie och en snabb sväng upp på några cykelbanor (höll max 25 km/h för moralisarna) sen var dom borta. Men hade jag känt att det var med mitt eller andras liv som insats hade jag inte försökt. Den gången var det bara en blåvit bil....

Inget som är roligt, men ibland vill man inte stanna och ta konsekvenserna för en rätt oskyldig wheelie.....
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Avarage skrev:
Hur bra funkar deras radioutrustning i dessa farter tro? :gnissla En gissning är att det är dj... svårt att höra något i allt vindbrus!

// Niklas
det är nog inga större problem, jag har navigerat ett par gånger i Offshore 2.0L (båt racing) med en FET utombordare bakom min skallen vindbrus vatten å våg slag i över 75knop dock är det inte 200kmh men miljön är ju rätt risig jämför med motorvägen.. å ja kunde snacka med föraren via intercom utanproblem...
 

BigAir

******
Gick med
13 Jun 2006
Ort
där ute
Hoj
husky
Ta en bit svart eltejp och förvandla en 3:a till 8:a, F till E osv, det körde alltid jag med när jag körde moppe. Då slipper man böterför att man inte haft skylt, man kan skylle på att kompisarna jävlats med en!

Nu på 125:an blir det nog också så..
 

TurboBuser

NR Racing
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Med GixxerLady
Hoj
Buse-07 Fullvuxen med 313 rwhp!
BigAir skrev:
2344721 Ta en bit svart eltejp och förvandla en 3:a till 8:a, F till E osv, det körde alltid jag med när jag körde moppe. Då slipper man böterför att man inte haft skylt, man kan skylle på att kompisarna jävlats med en!

Nu på 125:an blir det nog också så..



Gör INTE det!
Kostar 11500:- i böter! som ska vara betalda inom 2 veckor.

Ta bort skylten helt i stället.
 

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Hur bra funkar deras radioutrustning i dessa farter tro? En gissning är att det är dj... svårt att höra något i allt vindbrus!

// Niklas

Hört talas om strup mikrofoner??
Inte brus när man kör i 200!!
tror att polisen har sånna!

Jag köpte en igår!
Satt i telefon i 140 utan att den jag pratade med insåg att jag satt på hojen!!
 

HurtsLikeHell

Rock solid and fast!
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Stockholm med hjärtat i Helsingborg
Hoj
BMW K1200s
Gör som jag. Jag jagade en bil i 220+ och visade han alla tänkbara varianter av flaggsignaler och teckenspråk...innan jag upptäckte att det var en civilare som jagade en brottsling i biljakt.

Jag har smitit förut med bil men det är absolut inget jag skulle göra idag. Stanna, var trevlig, lugn och skriv inte på om du får för hög snitthastighet. Har de dig på kamera är det dock tufft...

Snail_shell skrev:
2344956 Hört talas om strup mikrofoner??
Inte brus när man kör i 200!!
tror att polisen har sånna!

Jag köpte en igår!
Satt i telefon i 140 utan att den jag pratade med insåg att jag satt på hojen!!

Vad kostar en sån? Grymt irriterad på headsetet...
 
Last edited:

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Hört talas om strup mikrofoner??
Inte brus när man kör i 200!!
tror att polisen har sånna!

Jag köpte en igår!
Satt i telefon i 140 utan att den jag pratade med insåg att jag satt på hojen!!


Jupp de funkar kanonbra. en god vän till mig som är mc lärare använder sådan och han att i typ 140-160 och pratade med mig o jag trodde inte honom när han sa han satt på hojen.
 

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
HurtsLikeHell skrev:
2344964 Gör som jag. Jag jagade en bil i 220+ och visade han alla tänkbara varianter av flaggsignaler och teckenspråk...innan jag upptäckte att det var en civilare som jagade en brottsling i biljakt.

Jag har smitit förut med bil men det är absolut inget jag skulle göra idag. Stanna, var trevlig, lugn och skriv inte på om du får för hög snitthastighet. Har de dig på kamera är det dock tufft...



Vad kostar en sån? Grymt irriterad på headsetet...

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=129896
http://www.bikeman.se/html/upg_sv/bm_iv_nm.html
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
DanL skrev:
2344803 Gör INTE det!
Kostar 11500:- i böter! som ska vara betalda inom 2 veckor.
11.500:- var ju en jämn och fin summa :näsblod Har du personlig erfarenhet av tejptricket eller ?
 

Wieder2

RIDE IT LIKE U STOLE IT
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Boden
Hoj
Honda CBR 600 -89 , YAMAHA R1 -02
Fogel99 skrev:
605451 Tjena på er !

Tänkte på en sak........

Om man ligger i 160-170 sådär å får Polis eller Civilbil bakom sig
som försöker få en till att stanna, då gynnar det väl knappast
mig att försöka dra snuten för dom har väl ändå redan tagit mitt regnr ?

Eller ska man köra utan regplåt eller falskreggat tro, alltså köra
med ett annat regnr ??? :tungan :tungan

Varför jag undrar ? Jo, jag blev av med kortet i Feb när jag hämtade
min Ducce på släp och får tillbakakortet snart men vägrar
att bli av med det igen !!!! :mad: :mad: :mad:

Eller några andra tips förutom att hålla hastighetsgränsen
vilket inte går !!! :3freak

/Fredrik

Är bara att dra ifrån dom , dom kan inte bevisa ett skit vem det är som kööööör:D
 

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr -00
BigAir skrev:
2344721 Ta en bit svart eltejp och förvandla en 3:a till 8:a, F till E osv, det körde alltid jag med när jag körde moppe. Då slipper man böterför att man inte haft skylt, man kan skylle på att kompisarna jävlats med en!

Nu på 125:an blir det nog också så..
Snacka om vm i trådlyft:p
 

Wieder2

RIDE IT LIKE U STOLE IT
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Boden
Hoj
Honda CBR 600 -89 , YAMAHA R1 -02
Fogel99 skrev:
605919 De MÅSTE väl inte ta mej när jag sitter på hojjen för att sätta dit mig ?
Han som jobbar på Bike i Trollhättan åkte ju uppenbarligen dit fast
dom inte tog han på hojjen ???

Kvacksalveri:D Polisen kan inte sätta dit dig efteråt om dom inte vet till 100 % att det var du som körde vilket dom knappast kan om du har ställ & hjälm på dig.

Dom kan komma hem till dig , dom kan kalla dig till föhör enbart för att i ett taffat försök få dig att erkänna vilket är deras enda chans att kunna få fast dig & om åklagaren trots allt skulle göra en chansning att dra det vidare till åtal så är det bara fortsätta neka , det finns ingen domstol som skulle döma dig utom all rimlig tvivel , vilket det absolut inte finns utan vittnen , direkt gripande , erkännande o.s.v

varför erkänna & stanna ? :D dom har betalt för att bevisa motsatsen låt dom göra möda för pengarna

Nr:18 skrev:
606521 Försäkring gäller även utan körkort, dock gäller inte försäkringen vid olovlig körning. Olovlig körning=körning utan kk och utan handledare

jasså ! Du jag vet en som körde bil både utan körkort & kraftigt berusad , somnade bakom ratten körde av vägen & in i ett träd :näsblod

jag sa som dig ( försäkringen kommer aldrig att gälla ) vad fel jag hade , både hans bilförsäkring & liv försäkring täckte detta även fast han körde olovligt & ÄVEN fast det var rattfylleri som han åkte dit på

OBS att jag inte försvarar idiotens andlade hatar rattfyllerister

Nr:18 skrev:
606623 Wow! Så cool du är! Kan inte du lära mej hur man blir sådär tuff? :Bugar :Bugar :Bugar

Köp en Hoj istället för måppen du har nu :D
 
Last edited:

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
BigAir skrev:
2344721 Ta en bit svart eltejp och förvandla en 3:a till 8:a, F till E osv, det körde alltid jag med när jag körde moppe. Då slipper man böterför att man inte haft skylt, man kan skylle på att kompisarna jävlats med en!

Nu på 125:an blir det nog också så..

Alltså va fan. Satt du och sökte på lämpliga trådar där du kunde skriva ditt eltejpartrick? :va
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top