Kör ifrån Polisen !!!

back in black

Ringräv
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
RF 900 rgv 250
Fogel99 skrev:
Tjena på er !

Tänkte på en sak........

Om man ligger i 160-170 sådär å får Polis eller Civilbil bakom sig
som försöker få en till att stanna, då gynnar det väl knappast
mig att försöka dra snuten för dom har väl ändå redan tagit mitt regnr ?


/Fredrik

Gasa. Du har ingen angivningsplikt på ett sånt lindrigt brott som fortkörning. Bara neka.
 
Gick med
15 May 2003
Ort
Tibro
Hoj
Ingen
Spöa istället

Varför försöka köra ifrån Polisen och riskera att ramla etc. Bättre att hoppa av hojjen och behålla hjälmen på så de inte ser vem du är. Sen spöar du skiten ur han\hon,i värsta fall två, så dom inte kan stå längre. Efter det kan du dra... :\
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
kajlyl skrev:
Smitningar är direkt kopplade till dödsolyckor :död

det vet också polisen därför jagar dom oftast inte i höga hastigheter.
Enligt vad jag har hört då, iofs där jag bor jagar dom typ inte ens bilar om man inte orkar stanna i en kontroll.
 

henrik82

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2003
Ort
i diket
Hoj
R6
gör som alla andra

om du blir jagad så ge gärnet som jag brukar :tummenupp
om du ramlar så ramlar du inget att göra åt
ingen lag gäller mig när jag sitter på hojen och det vet mr polis :D :D :rofl
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag fattar att ni överhuvudet taget kan ligga i 160-170, sen skall man gasa...personligen har jag stor o full respekt från den urkraft jag har i min hoj(147 hk) jag kör i princip aldrig för fort, det kan vara ibland lite svårt vid vissa 50 km man ser att man ligger i 65 -70(har även svårt med bilen på större 50-leder) jag vet att jag har kraften vid ev omkörning på högsta växeln från 90 så drar det fruktansvärt, har faktiskt ALDRIG kört över 160, kalla mig feg eller vad ni vill(förmodligen mogen med åldern), men vad tror ni händer vid marksyning, kollision med bil eller framför allt vilda djur i farter av "bara" 90 km??? Sen då fantisera om att köra ifrån polis i 160-170, med en massa galna och tokiga beslut från en adrenalinssprudlande kropp?

NEJ jag vill leva o fortsätta köra hoj, skall jag köra fort så kör jag väl på bana, accet kan man uppleva, min hoj är även en dröm att köra i lagliga farter 90-110 km.

Så pojkar o män härute TÄNK ER FÖR!!!(Behöver inte tala om det för kvinnor o tjejer för de gör det automatiskt!) :tummenupp
 

Katana 1168

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
I skogen utanför Västerås
Hoj
Katana 1100 -82
http://www.saol.nu/


Zigge skrev:
Hum, SAOL är väl inte så mycket en förteckning över vad som är rätt/fel eller godkänt/icke godkänt att använda (om en sådan ordlagbok finns är jag nyfiken) i tal och skrift, mera en reflektion och översikt (well, kanske lite mer utförlig än en översikt... :tungan) över vilka ord (uttryck, fraser) som används i det svenska språket "idag". Vad är exempelvis en sporthoj? Illa valt exempel kanske, men ändå, alla här VET att det är ett ord och att det inte heter sporthojj, eller? Vore inte språket föränderligt hade inte behovet av nya revisioner eller upplagor av exempelvis SAOL funnits.

Hursomhelst, i den elfte upplagan (vilket nummer det är på den mest aktuella vet jag inte) står mig och dig som objektsformen av jag respektive du med tillägget "mest uttalat och även vardagligt skrivet mej (dej)". Både mej och dej finns med andra ord alltså med i SAOL (tolka detta faktum, den som vill), men om man vill skriva vardagligt eller ej är alltså upp till var och en. Rätta mig gärna om jag har fel. :mattias

Pust, ordbajs på hög nivå. :rolleyes:
 

Katana 1168

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
I skogen utanför Västerås
Hoj
Katana 1100 -82
Än nej, men det är väl en lag ändring på G om jag inte fattat det jag läst och hört gelt fel. Men det har hela tiden varit relaterat till hastighetskamerorna.


Yoshi_gixxeRR skrev:
Vi har INTE angiverilagar i sverige :fakta

Det e deras skyldighet att bevisa att du har kört vid det aktuella tillfället o gjort dig skyldig till ett brott...

Så du behöver inte säga vem som har kört :D



.../Yoshi
 

phaeton

W12
Gick med
24 Jul 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 05
Nr:18 skrev:
Testa att köra en kurvig väg i 70 istället för 200 på motorvägen. Om du tycker att det är tråkigt så kan du ju alltid sälja hojen innan du skadar dej allvarligt.

En kurvig väg i 70 ? Det är roligare att köra en kurvig väg i 140....

Fritt land :yoparty
 
Gick med
15 May 2003
Ort
Tibro
Hoj
Ingen
kle1991 skrev:
Jag fattar att ni överhuvudet taget kan ligga i 160-170, sen skall man gasa...personligen har jag stor o full respekt från den urkraft jag har i min hoj(147 hk) jag kör i princip aldrig för fort, det kan vara ibland lite svårt vid vissa 50 km man ser att man ligger i 65 -70(har även svårt med bilen på större 50-leder) jag vet att jag har kraften vid ev omkörning på högsta växeln från 90 så drar det fruktansvärt, har faktiskt ALDRIG kört över 160, kalla mig feg eller vad ni vill(förmodligen mogen med åldern), men vad tror ni händer vid marksyning, kollision med bil eller framför allt vilda djur i farter av "bara" 90 km??? Sen då fantisera om att köra ifrån polis i 160-170, med en massa galna och tokiga beslut från en adrenalinssprudlande kropp?

NEJ jag vill leva o fortsätta köra hoj, skall jag köra fort så kör jag väl på bana, accet kan man uppleva, min hoj är även en dröm att köra i lagliga farter 90-110 km.

Så pojkar o män härute TÄNK ER FÖR!!!(Behöver inte tala om det för kvinnor o tjejer för de gör det automatiskt!) :tummenupp
Det kvittar om du kör 90 elelr 160. Frontar du med en bil eller råddjur så är det klippt iaf
 

Harrysson

Nu 12kg lättare. Hur många häst gör det?
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Hörby
Hoj
FZ6S -05
Inse att shit happens! Måste väl vara lindrigare att vara av med kortet ett tag än att riskera köra ihjäl sig själv och andra.

I de hastigheter det talas om här är ju olycksrisken uppenbar även utan farbror Blå i närheten och det lär ju inte fattas bättre beslut med polisen i häcken. Håll er till bana om ni ska köra så långt över hastighetsgränserna.
 

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Kle1991: Antingen så skämtar du aprillo med mig eller så......!
I vilket fall som helst så var det skitroligt att läsa ditt inlägg.
Glöm inte att skriva kärringkörd i annonsen när(om)du säljer ditt kraftverk.

Slangan säger i ett gammalt asfaltdjungelordspråk:Slangan är hård mot de hårda!!!
Alltså,gör som burt reynolds,blås snuten.Igen,igen,igen&igen.
Har loosat lappen både efter vansinneskörning och under extremt löjliga förhållanden.
Tex 41 kmh för fort på e4 en tidig sommarmorgon.Snustorrt på vägen.ingen trafik(knappt).ny säker bil med bra däck osv,osv samt att jag vid tillfället hade egen budfirma.Men den förb....de nyköpingssnuten konstaterade med ett hånflin att jag som egen åkare borde veta bättre samt säkert hade råd med böter å några månaders semester.Fick ingen mildring på indragningstiden pga omständigheterna heller.Mina erfarenheter av trafikpolisen är enbart negativa(ja,jag vet det finns några bra oxå!!!)
Så numera analyserar man bara soppaläget,väglag mm å agerar därefter.
Ungefär som arnold i terminator 1.
Kör jag bil å får jag så stannar jag nog,om inte kanonläge infinner sig.
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Slangan skrev:
Har loosat lappen både efter vansinneskörning och under extremt löjliga förhållanden.
Tex 41 kmh för fort på e4 en tidig sommarmorgon.Snustorrt på vägen.ingen trafik(knappt).ny säker bil med bra däck osv,osv samt att jag vid tillfället hade egen budfirma.

Du visste inte om gällande hastighetsbegränsningen eller? Eller var det först då du fick reda på att man kan förlora kortet om man kör +30km/t för fort?

Du glömde lägga till att du var nykter, det borde oxå vara förmildrande.
 

Dropkick

Meningen med livet
Gick med
29 Jul 2004
Ort
08
Hoj
xt660x LT-Z400 GASGAS 250txt
Fogel99 skrev:
Tjena på er !

Tänkte på en sak........

Om man ligger i 160-170 sådär å får Polis eller Civilbil bakom sig
som försöker få en till att stanna, då gynnar det väl knappast
mig att försöka dra snuten för dom har väl ändå redan tagit mitt regnr ?

Eller ska man köra utan regplåt eller falskreggat tro, alltså köra
med ett annat regnr ??? :tungan :tungan

Varför jag undrar ? Jo, jag blev av med kortet i Feb när jag hämtade
min Ducce på släp och får tillbakakortet snart men vägrar
att bli av med det igen !!!! :mad: :mad: :mad:

Eller några andra tips förutom att hålla hastighetsgränsen
vilket inte går !!! :3freak

/Fredrik

Om du ska ut o köra snabbt så kan du alltid göra om ett L till ett E eller liknande, sen får du se till att snuten håller avstånd så dom inte ser det fina nya E:et är egentligen ett L :yoparty
 

Dropkick

Meningen med livet
Gick med
29 Jul 2004
Ort
08
Hoj
xt660x LT-Z400 GASGAS 250txt
kle1991 skrev:
Jag fattar att ni överhuvudet taget kan ligga i 160-170, sen skall man gasa...personligen har jag stor o full respekt från den urkraft jag har i min hoj(147 hk) jag kör i princip aldrig för fort, det kan vara ibland lite svårt vid vissa 50 km man ser att man ligger i 65 -70(har även svårt med bilen på större 50-leder) jag vet att jag har kraften vid ev omkörning på högsta växeln från 90 så drar det fruktansvärt, har faktiskt ALDRIG kört över 160, kalla mig feg eller vad ni vill(förmodligen mogen med åldern), men vad tror ni händer vid marksyning, kollision med bil eller framför allt vilda djur i farter av "bara" 90 km??? Sen då fantisera om att köra ifrån polis i 160-170, med en massa galna och tokiga beslut från en adrenalinssprudlande kropp?

NEJ jag vill leva o fortsätta köra hoj, skall jag köra fort så kör jag väl på bana, accet kan man uppleva, min hoj är även en dröm att köra i lagliga farter 90-110 km.

Så pojkar o män härute TÄNK ER FÖR!!!(Behöver inte tala om det för kvinnor o tjejer för de gör det automatiskt!) :tummenupp

Du borde se ghostrider :tummenupp
 

wox

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2004
Ort
Hemma med mina 3 Tjejer
Hoj
R1-99:a Hyper SÅLD !! GSXR 02:an SÅLD !!
Fogel99 skrev:
Tjena på er !

Tänkte på en sak........

Om man ligger i 160-170 sådär å får Polis eller Civilbil bakom sig
som försöker få en till att stanna, då gynnar det väl knappast
mig att försöka dra snuten för dom har väl ändå redan tagit mitt regnr ?

Eller ska man köra utan regplåt eller falskreggat tro, alltså köra
med ett annat regnr ??? :tungan :tungan

Varför jag undrar ? Jo, jag blev av med kortet i Feb när jag hämtade
min Ducce på släp och får tillbakakortet snart men vägrar
att bli av med det igen !!!! :mad: :mad: :mad:

Eller några andra tips förutom att hålla hastighetsgränsen
vilket inte går !!! :3freak

/Fredrik


Gör som jag ha EL STYRD nr plåt.. jag styr dem med en knapp ...
trycker jag knappen upp går plåten upp och vise värsa.

:yoparty

Koppla INTe ur om du får sladd :kocko
 

Jimbo

JA HEJ DU
Gick med
5 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
R1 -98
va fan!!!

vad fan ska man med sporthoj till om man inte åker fort?

virago eller intruder kanske?
 

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
flugan skrev:
Du visste inte om gällande hastighetsbegränsningen eller? Eller var det först då du fick reda på att man kan förlora kortet om man kör +30km/t för fort?

Du glömde lägga till att du var nykter, det borde oxå vara förmildrande.

Du vet ju säkert att konstaplar kan pruta lite på farten eller vad man nu ställt till med för ngt.Många man känner har ju i i liknande lägen(ovan nämnda)fått böter för 29 för fort och lite moralkakor just för att visa att de(polisen)är människor de oxå.Du vet ju säkert oxå hur demoraliserande det är när lagen(läs polisen)inte visar dig ngn empati.uppåtgående spiral.

Tror faktiskt att jag drack lite kvällen innan men konstapeln hade så fullt upp med att demolera mitt körkort så han glömde ta blåsprov.tur för mig....!
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top