GSXR1100R
The older i get the faster i was
För att återgå till vad tråden handlar om så kör jag inte ifrån någon snut i någon av mina filmer
Silwer skrev:Äsch jag har inte sett dem, Zeb nämnde det i sitt inlägg, du ska tydligen ha på käften för dem.
Får leta upp dem o bedöma i samrådan med nåra av moralens väktare på forumet vad straffet kan bli.
Utan att mena något elakt (för en gångs skull); behöver man fundera över sin körning efter varje RIP-tråd är det något fel. Det står inget i dem som inte är självklart. Det är fö en jäkla skillnad mellan att köra fort och köra som en idiot. Det är normalt inte de som kör som idioter som kör fortast, ens på gata.bmwjohan skrev:jag förstår precis vad du skriver, fast för mig handlar det mer om att jag tänker efter varje gång jag läser en riptråd.
Du kör ifrån polishelikoptrar på löpande band. Försök inte ens förnekaGSXR1100R skrev:För att återgå till vad tråden handlar om så kör jag inte ifrån någon snut i någon av mina filmer
Har jag aldrig filmat...Bingo skrev:Du kör ifrån polishelikoptrar på löpande band. Försök inte ens förneka
Bingo skrev:Utan att mena något elakt (för en gångs skull); behöver man fundera över sin körning efter varje RIP-tråd är det något fel. Det står inget i dem som inte är självklart. Det är fö en jäkla skillnad mellan att köra fort och köra som en idiot. Det är normalt inte de som kör som idioter som kör fortast, ens på gata.
Olzki skrev:Måste säga att det överlag är bra att det finns någon/några som axlar rollen som "fader mc" (No.18 mfl) och ger SH den balans som annars skulle saknas då mopedburen ungdom med tindrande ögon förklarar hur man kör ifrån polisen. Kanske får ni någon att tänka till men troligtvis inte.
"Moral" argumentation har dock en tendens att bli en något tjatigt när man inte uppvisar någon form av förståelse för hur andra resonerar. Jag delar primärt Kreugers med fleras uppfattning om att man kan köra ifrån polisen utan att för den sakens skull nödvändigtvis utsätta andra för störra fara en vad som normalt råder i trafiken. Att över huvudtaget befinna sig i trafiken är bland det farligare man utsätter sig för normalt och på en MC ökar risken för skador då man har mindre skydd och syns sämre.
Det är dock så pass roligt att många anser det är värt riskerna inkl mig själv. Precis som Kim78 uttryckte saken, med en funktion U beroende av lite olika variabler. Vi gör alla olika bedömningar.
Jag har för min del i dagsläget gjort den bedömningen att det inte är tillräckligt hög risk för att jag alltid skall stanna för polisen. Är situationen gynnsam så väljer jag att åka, är den sämre så stannar jag. Jag kommer kanske att resonera annnorlunda i framtiden då man har barn etc (vilket jag har uppfattat att du har) men då är mitt intresse för att åka fort med MC troligtvis inte lika påtagligt och jag föredrar att tillbringa mer tid med mina barn etc.
Jag respekterar ditt val och hoppas att du i någon mån respekterar mitt...och snälla jämför inte en fortkörning eller smitning med att ett bankrån i en eventuell replik.
PS. Något som jag tyvärr inte kan låta bli att kommentera. Jag har sett flera skriva så men personliga pronomen i svenska stavas "mig" och "dig" inte mej eller dej. (Om du nu vill distansiera dig från moppenissarna). Sorry. DS.
Olzki skrev:Måste säga att det överlag är bra att det finns någon/några som axlar rollen som "fader mc" (No.18 mfl) och ger SH den balans som annars skulle saknas då mopedburen ungdom med tindrande ögon förklarar hur man kör ifrån polisen. Kanske får ni någon att tänka till men troligtvis inte.
"Moral" argumentation har dock en tendens att bli en något tjatigt när man inte uppvisar någon form av förståelse för hur andra resonerar. Jag delar primärt Kreugers med fleras uppfattning om att man kan köra ifrån polisen utan att för den sakens skull nödvändigtvis utsätta andra för störra fara en vad som normalt råder i trafiken. Att över huvudtaget befinna sig i trafiken är bland det farligare man utsätter sig för normalt och på en MC ökar risken för skador då man har mindre skydd och syns sämre.
Det är dock så pass roligt att många anser det är värt riskerna inkl mig själv. Precis som Kim78 uttryckte saken, med en funktion U beroende av lite olika variabler. Vi gör alla olika bedömningar.
Jag har för min del i dagsläget gjort den bedömningen att det inte är tillräckligt hög risk för att jag alltid skall stanna för polisen. Är situationen gynnsam så väljer jag att åka, är den sämre så stannar jag. Jag kommer kanske att resonera annnorlunda i framtiden då man har barn etc (vilket jag har uppfattat att du har) men då är mitt intresse för att åka fort med MC troligtvis inte lika påtagligt och jag föredrar att tillbringa mer tid med mina barn etc.
Jag respekterar ditt val och hoppas att du i någon mån respekterar mitt...och snälla jämför inte en fortkörning eller smitning med att ett bankrån i en eventuell replik.
PS. Något som jag tyvärr inte kan låta bli att kommentera. Jag har sett flera skriva så men personliga pronomen i svenska stavas "mig" och "dig" inte mej eller dej. (Om du nu vill distansiera dig från moppenissarna). Sorry. DS.
Kreuger skrev:Finns ju knappt nå roligare med att åka RR hoj än att göra stoppisar vid rödljusen!! Det, å så att få gasa iväg till nästa på slangen
Olzki skrev:... PS. Något som jag tyvärr inte kan låta bli att kommentera. Jag har sett flera skriva så men personliga pronomen i svenska stavas "mig" och "dig" inte mej eller dej. (Om du nu vill distansiera dig från moppenissarna). Sorry. DS.
Ghost skrev:OT: Jag har för mig att mej & dej är "godkända" som ord enligt SAOL sedan en tid tillbaka...
Någon som vet säkert?
maccan#22 skrev:NU har jag läst denna tråd, vilket tog mig ca 1 timma!
Den var grymt lång, har länge funderat på hur jag skulle gjort förra sommarn då jag vart av med mitt kort!
Såhär följer historien:
Jag kommer vid ca nio-tiden på en sommarkväll ut mot ett lantställe där det sernare finns en liten sjö med en fin badplats, sagt å gjort så bestämmer sig jag & tjejen för att besöka badplatsen å dra å bada, hon hade aldrig varit på stället...
Det är rätt ut på visschan, så man anar ju inte att farbror blå ska stå där å lama, men vi åker iallefall i myskläder med ryggsäck med badkläder, jag skjussar min flickvän, det är en helt nybyggd väg vi åker på, som är så bred att jag skulle LÄTT kunna klassa den som motorväg, finns inte en käft som bor i närheten av vägen, ivarjefall är det 70-väg där, vilket man inte uppmärksammar, o ligger med ena handen vilande lite lätt på tanken "slöåker" på en krysssningsfart på 102 km/h enligt polisens lazerpikka!
Och det är inte så värst mycket om man åkt ett tag, på en väg som knappt svänger å är flera meter bred..
Jag kommer ur en lite kurva, upp över ett krön, efter krönet kommer en lång raka, lite längre fram ser jag en liten smurf i träningsväst dyker upp å vinkar in mig, jag fattar dirket vad det handlar om! så jag tänker, jag ska inte dra nån, jag har myskläder & världens finaste flickvän bakpå, så är duktig å stannar, varav polisen säger "ja det här ju lite fort" jag svarar
"jasså, *förvånad* jasså gjorde jag? -man kollar ju inte så ofta på mätaren när man cruuiesar-
Han kallar in mig å frågar om jag vill erkänna att jag kört för fort, visst tänkte jag å skrev på lite tagen av situuationen, i hopp om att få betala lite böter, när jag sedan har skrivit på säger den sura gubbjävlen
*60-årig sur gammal gubbe, med glasögon å har säkert en fru som inte släpper till*
"ja det där var väl väligt klantigt, du vet väl att du får ta om allting nu"
-skitspydig attityd-
hoppas säger ja å blir helt knäckt då man kämpat ihop med sina små pengar å kunnat få ihop allt det med ekonmiska, min slutsats efter det som följer blir ju inte att man direkt fattar tycke för polisen när det är en sån situation, å efter ha läst allt i denna tråd så säger jag som dom flesta andra, riskerara man ingen annan en ens eget liv å ser att jag har möjligheten att dra, så tänker jag nog inte stanna nästa säsong...
Vad får man för uppfattning av mitt fall då?
Varför dom drog det var för jag hade 2 månader prövotid kvar, hade jag hållt mig å bara köpt 30km/h lr mindre hade det bara blivit böter, men nu körde jag ju tydligen 32km/h, surt sa räven, skulle inte den sura gamla gubben kunnat läxa upp mig lite & vunnit sin respekt genom att skälla lite, & varna mig, sedan fått behålla det?
Då hade jag iallefall haft mer respekt, nu var han spydig å håna mig, det lönar sig säkert i framtiden, håller på & tar kortet nu igen...
Min nya taktik inför säsong 2004 blir, ska jag skjussa nån lr glida runt i civilkläder kommer jag inte åka en km/h för fort, utan att bara glida!
Känner jag att jag måste gasa av mig, så kommer jag kränga på mig skinnstället, åka på mysiga kurviga vägar där man kan svänga å gasa, skulle snuten haka på då, ja då försöker jag nog inte stanna!!
Nu har jag skrivit en bok, kom med synpunkter om ni vill!
Peace out.
p.s säkert massa stavfel i berättelsen, men det är ingen svenska uppstas, det är ett forumsinlägg! d.s
Fogel99 skrev:Tjena på er
Om man ligger i 160-170 sådär å får Polis eller Civilbil bakom sig
som försöker få en till att stanna, då gynnar det väl knappast
mig att försöka dra snuten för dom har väl ändå redan tagit mitt regnr ?
Eller ska man köra utan regplåt eller falskreggat tro, alltså köra
med ett annat regnr ???
/Fredrik
Garpe skrev:Anmäla regplåten stulen, köra , sen skylla på den stulna skylten som är på vift. Kanske långsökt... Men..
bmwjohan skrev:jag har inte hittat någon 70 väg här i mina trakter som är så kurvig att man inte kan köra snabbare än 70 på den. ni som bor i mina trakter får gärna komma med tips på vägsträckor.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|