Kör ifrån Polisen !!!

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
bmwjohan skrev:
antagligen gör det väl det. jag är i alla fall inte mogen för att tycka att sånt är kul.
Det gör inet jag heller, jag begriper ingenting av customs, men ju längre tid man läser sådanna här trådar ju mer tänker man på att åter gå tillbaka till en anna hojtyp, jag känner nog tat jag inet vill bli pekad på och sammankopplad med de vettvillingar som ju förekommer.

Jag är ingen outlaw som njuter av att blåsa snuten, jag åker lite på kvällen efter jobbet eller kanskle nä det är fint väder nån längre runda på helgen, jag sitter inte bakom visiret o morrar o letar folk att reta upp och nya sätt att få nära döden upplevelser längs vägen.
jag förstår inte varför detta är lika med att åka sporthoj för vissa, och tydligen det enda rätta sättet.

Nu tror jag inte du begriper ett ord så det får väl stå som ett allmänt inlägg.
 

KalleBalik

Karata!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
På torken
Hoj
Jag tycker att pickuptrucks är tuffare än hojar
Jåke skrev:
3 alternativ som jag ser det:

1. Håll dig på bana
2. Sälj hojen å köp en moppe
3. Sluta gnäll å ta konsekvenserna av ditt beteende

Skulle kunnat visa nåra riktigt mysiga "live" bilder på en kille som tyckte han va kung å försökte köra ifrån polisen. Bilderna är dock inte offentliga med tanke på de efterlevande, vilket kanske är tur... :zpy

Sicken duktig pojke du är, din mamma är säket stolt.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Silwer skrev:
Det gör inet jag heller, jag begriper ingenting av customs, men ju längre tid man läser sådanna här trådar ju mer tänker man på att åter gå tillbaka till en anna hojtyp, jag känner nog tat jag inet vill bli pekad på och sammankopplad med de vettvillingar som ju förekommer.

Jag är ingen outlaw som njuter av att blåsa snuten, jag åker lite på kvällen efter jobbet eller kanskle nä det är fint väder nån längre runda på helgen, jag sitter inte bakom visiret o morrar o letar folk att reta upp och nya sätt att få nära döden upplevelser längs vägen.
jag förstår inte varför detta är lika med att åka sporthoj för vissa, och tydligen det enda rätta sättet.

Nu tror jag inte du begriper ett ord så det får väl stå som ett allmänt inlägg.

jag förstår precis vad du skriver, fast för mig handlar det mer om att jag tänker efter varje gång jag läser en riptråd.

den dag som jag inte vågar smiska satan med min sporthoj längre, kommer jag att fixa mig en mycket snabb bil istället. glidarhoj kommer jag aldrig att åka. då åker jag hellre bara enduro istället. det är superkul.
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
TLRR skrev:
Sur tråd ? Upplysande menar du.
När det finns folk som förstör det grundläggande i mc intresset.
Kan upplysa att jag inte heller är guds bästa barn och kommer heller inte att bli,men jag väljer mina platser att köra fort.
och det är inte att fläska på i 400 på Essingeleden bland bilar och bakhjulskörning i stan vid övergångsställen eller stoppisar vid rödljus.

Finns ju knappt nå roligare med att åka RR hoj än att göra stoppisar vid rödljusen!! :yoparty Det, å så att få gasa iväg till nästa på slangen :banana :tummenupp
 

KalleBalik

Karata!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
På torken
Hoj
Jag tycker att pickuptrucks är tuffare än hojar
TLRR skrev:
Sur tråd ? Upplysande menar du.
När det finns folk som förstör det grundläggande i mc intresset.
Kan upplysa att jag inte heller är guds bästa barn och kommer heller inte att bli,men jag väljer mina platser att köra fort.
och det är inte att fläska på i 400 på Essingeleden bland bilar och bakhjulskörning i stan vid övergångsställen eller stoppisar vid rödljus.

När ska man då göra stoppisar? Vid grönt ljus? Verkar opraktiskt.
 

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
Nr:18 skrev:
Klart man kan skämta bort det så, men i sak har vi diametralt motsatta åsikter. I min värld händer det att jag kör för fort. Om polisen försöker stanna mej anser jag att jag får skylla mej själv. Det är inte polisens fel att jag brutit mot lagen. Därav följer att jag heller inte kan bli arg på polisen. Eftersom livet är mer värt än möjligheten att köra bil så betalar jag mina böter utan att gnälla, ordnar nån som skjutsar mej dit jag behöver åka och njuter av att ha överlevt en extra dag.

Allmän åsikt bland företrädesvis yngre sporthojsåkare är: Kör som fan, försöker snuten stoppa dej så dra, lyckas dom stoppa dej; bli förbannad först på snuten och sedan alla andra snutar oxå, när snuten då är tuff tillbaka åker man hem och grinar på SH.com. Man kan fundera lite på om Darwin hade rätt i sina teorier om mänsklighetens utveckling. Sporthojsförare har en förmåga att tro på sin egen oövervinnlighet som talar emot dom.

Måste säga att det överlag är bra att det finns någon/några som axlar rollen som "fader mc" (No.18 mfl) och ger SH den balans som annars skulle saknas då mopedburen ungdom med tindrande ögon förklarar hur man kör ifrån polisen. Kanske får ni någon att tänka till men troligtvis inte.

"Moral" argumentation har dock en tendens att bli en något tjatigt när man inte uppvisar någon form av förståelse för hur andra resonerar. Jag delar primärt Kreugers med fleras uppfattning om att man kan köra ifrån polisen utan att för den sakens skull nödvändigtvis utsätta andra för störra fara en vad som normalt råder i trafiken. Att över huvudtaget befinna sig i trafiken är bland det farligare man utsätter sig för normalt och på en MC ökar risken för skador då man har mindre skydd och syns sämre.

Det är dock så pass roligt att många anser det är värt riskerna inkl mig själv. Precis som Kim78 uttryckte saken, med en funktion U beroende av lite olika variabler. Vi gör alla olika bedömningar.

Jag har för min del i dagsläget gjort den bedömningen att det inte är tillräckligt hög risk för att jag alltid skall stanna för polisen. Är situationen gynnsam så väljer jag att åka, är den sämre så stannar jag. Jag kommer kanske att resonera annnorlunda i framtiden då man har barn etc (vilket jag har uppfattat att du har) men då är mitt intresse för att åka fort med MC troligtvis inte lika påtagligt och jag föredrar att tillbringa mer tid med mina barn etc.

Jag respekterar ditt val och hoppas att du i någon mån respekterar mitt...och snälla jämför inte en fortkörning eller smitning med att ett bankrån i en eventuell replik.

PS. Något som jag tyvärr inte kan låta bli att kommentera. Jag har sett flera skriva så men personliga pronomen i svenska stavas "mig" och "dig" inte mej eller dej. (Om du nu vill distansiera dig från moppenissarna). Sorry. DS.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Olzki skrev:
Men som sagt, lägger man inlägg om hur häftigt man kör (vilket du ju inte gjorde) kan man få ett svar från någon med motsatt åsikt, eller hur?
Skryter man inte med sina bedrifter så blir det inget tjafs heller så jag tror alla inblandade verkligen vill ha diskussionen även om ingen nånsin kan övertyga nån annan.
 

TLRR

Guest
Kreuger skrev:
Finns ju knappt nå roligare med att åka RR hoj än att göra stoppisar vid rödljusen!! :yoparty Det, å så att få gasa iväg till nästa på slangen :banana :tummenupp

Ja tycker du det,så är det väl roligt för dig. :)
Jag för min del tycker det är roligare att använda RR hojen till det den är byggd för,snäva kurvor med nerlägg och givetvis hög fart på landsväg.
 

TLRR

Guest
KalleBalik skrev:
När ska man då göra stoppisar? Vid grönt ljus? Verkar opraktiskt.

Klart att du skall göra dom i stan när det blir rött.MEN den dagen du missar och åker ut i korsningen på arslet,så gnäll inte på att bilisterna var dumma. :tummenupp
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Har jag sagt att nånn pekar ut mig.

Från början handlade tråden om att köra ifrån polisen, inte att skryta om det, spela in filmer samtidigt eller något annat.

Att defakto köra ifrån polisen för att rädda kortet tycker jag är ok, om man gör det under förhållandevis (enligt egen bedömning såklart, där kan det skilja....) säkra förhållanden. Att man sedan ska behöva skryta om det tycker jag är mindre ok, sånt behöver man inte skrävla om en massa!

//jaG

Silwer skrev:
Jag ser heller inte att nån pekar ut dig heller?
Om man kommer in o gastar i en sån här diskussion om hur jävligt man åker o drar snutar o grejor, då kan man ju få svar på tal, anser du att det är fel?
Annars kan man ju som nån sa luta sig tillbaka och inte skriva ett ord om hur jävligt man kör.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Zeb_Macahan skrev:
Dom jag har åkt med från detta forum kör fort och i vissa fall alldeles för fort. När man isåfall kör ifrån polisen så kör många av oss precis som vanligt. Jag har exempelvis sett att GSXR1100 kör alldeles för fort i sina filmer.. då klagar ingen...

dubbelmoral som vanligt....

//jaG
Men dom är ju photoshoppade :tungan
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Emmi skrev:
Har jag sagt att nånn pekar ut mig.

Från början handlade tråden om att köra ifrån polisen, inte att skryta om det, spela in filmer samtidigt eller något annat.

Att defakto köra ifrån polisen för att rädda kortet tycker jag är ok, om man gör det under förhållandevis (enligt egen bedömning såklart, där kan det skilja....) säkra förhållanden. Att man sedan ska behöva skryta om det tycker jag är mindre ok, sånt behöver man inte skrävla om en massa!

//jaG
nej, men du tyckte at ingen sparkade på gsxr1100r när han har visat filmer där han kör fort, trodde du kände dig som en vi hackade på.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Silwer skrev:
nej, men du tyckte at ingen sparkade på gsxr1100r när han har visat filmer där han kör fort, trodde du kände dig som en vi hackade på.
Men för i h-e, jag kör sakta som en gammal kärring i verkligheten, olla på filmerna så ser ni att dom är uppspeedade :4skrika

Fråga valmers om ni inte tror mig :gnissla
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
GSXR1100R skrev:
Men för i h-e, jag kör sakta som en gammal kärring i verkligheten, olla på filmerna så ser ni att dom är uppspeedade :4skrika

Fråga valmers om ni inte tror mig :gnissla
Äsch jag har inte sett dem, Zeb nämnde det i sitt inlägg, du ska tydligen ha på käften för dem.
Får leta upp dem o bedöma i samrådan med nåra av moralens väktare på forumet vad straffet kan bli.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Silwer skrev:
Äsch jag har inte sett dem, Zeb nämnde det i sitt inlägg, du ska tydligen ha på käften för dem.
Får leta upp dem o bedöma i samrådan med nåra av moralens väktare på forumet vad straffet kan bli.
Zebbeponken surar lite för att ingen skäller på mig, men jag kör väl ungefär lika som Zeb, möjligen så kör han lite fortare och framförallt så gör han wheelis & stoppies och det kan inte jag :(
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top