Kör ifrån Polisen !!!

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Det här var en jobbig tråd att läsa.
Nu måste jag nog ta o ta det lugnt en stund för att orka göra något mer!!! Men det verkar som om det är många som gillar att köra från snuten. Det är ju kul om man vill ha en adrenalinkick men är man rädd om sitt liv så ska man bara ta sitt straff!!!
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Jag ar for dålig till at kjøra så jag smiter inte!. men skriv inte under någonting neka allt!
 

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
Zeb_Macahan skrev:
Finns å andra sidan några fina bilder på ett par som åkte in i en buss med sin gamla BMW förra året i jkpg. Dom hade ingen polis efter sig.... kör bara många av oss som vi brukar göra på favoritvägen så har polisen inte många chanser att komma ifatt.
//jaG

Om inte polisen har samma favoritväg :D

Fast det här handlar väl inte om mc-poliser förmodar jag....
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Jag drar ifrån dom på slängen bA! Direkcttt!!!! :kulspruttaa
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Kawa_GPX600R skrev:
de e väl så att de måste ta dig på hojen så ifall de redan e kört så e det bara larma, :D

ifall de tar ditt reg så hade jag sagt när de knackade på dörren, eeh jag har hojen på anons så här var en snubbe och prov körde den precis :tummenupp


om dom redan har hans körkort så kan dom ju ändå inte veta att det var han som körde. han har ju lånat ut den givetvis till sin kompis kompis va han nu hette..... :)

Och dessutom kan du inte se att det är du. dom måste stoppa dig!
 

Uffe Gotland

för mycket jobb och för lite köra
Gick med
9 Dec 2003
Ort
Visby/Gotland
Hoj
Suzuki GSXR1100W -93
Har läst tråden nu och sett liknande tidigare. Kan inte låta bli att förvånas över att man här uppmanar till brottsliga handlingar. Jag tror att jag kan säga att alla här på forumet tar illa vid sig för varje olycka med mc och än värre när det är med dödsfall som utgång. Vi tänker då oftast på den som har kört hojen och ibland på dennes anhöriga, men det finns ofta många andra runt omkring som blir drabbade på olika sätt. Det är för jävligt att folk dör och lemlästas i trafiken och lika jävligt är det när vissa individer tror att allmänna vägar är till för att tävla på, det gäller både bil- och hojförare. Att man tummar lite på hastigheten på 90 och 110 vägar det gör väl vi lite till mans med att tävla är på tok fel. Det finns banor som är till för det och det är både roligt (jävligt roligt) och säkert där och så behöver man inte vara orolig för att bli av med körkortet, möta tokiga bilsiter och hojförare.
Av någon tokig anledning så så slår vissa sig på bröstet och tycker att de är häftiga, tuffa och balla när de kör ifrån snuten, slangar där de inte borde m.m.
Jag försöker inte vara någon moralgubbe men tänk för fn till innan ni kör ihjäl er eller någon annan, livet är för härligt och kort för att ni skall sabba det i förtid.
Kör hoj så länge ni kan men stunts och tävling gör man där det är säkert. Håller ni på den stilen så kommer ni att få många år men rolig hojkörnin framöver.
//Uffe
 

NinjaJimmy

Fegis
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Kvikkjokk
Hoj
Honda
bmwjohan skrev:
den dag som jag inte vågar smiska satan med min sporthoj längre, kommer jag att fixa mig en mycket snabb bil istället. glidarhoj kommer jag aldrig att åka. då åker jag hellre bara enduro istället. det är superkul.

Tyvärr så är det ju ofta så med framförallt killar att hjärnans funktion inte utvecklas i samma takt som den övriga kroppen. Tjejer däremot har en bättre balans på det området (därmed inte sagt att dem alltid är logiska och/eller kloka alltid...)

Jag kan själv erkänna att jag varit väldigt dumdristig och haft ett omoget synsätt på trafikregler och polisen. Var 1½ meter ifrån en älg i en skymd kurva i 160, då kan jag lova att bajshålet vibrerade rätt duktigt. Jag har även "letat" poliser när jag var ute med min förra crosshoj bara för att kunna reta upp dem och sen köra ifrån dem. När jag gjorde det så utsatte jag ANDRA MÄNNISKOR för fara, och DET är det som jag tycker är värst, inte att man leker lite katt och råtta med polisen. Skulle aldrig kunnat förlåta mig själv om jag kört på det viset och därmed berövat en femårig liten flicka livet (exempelvis).

Numera så använder jag huvudet och gasar (om jag måste) på "rätt" platser.

Slutord: Använd skallen innan du blir av med den.
 

David81

**Pappa till Isabelle & Haylie**
Gick med
26 Apr 2004
Ort
mellan vänern o vättern
Hoj
Såld :o( // Streetfighter projekt next!
Bingo skrev:
Äh va fan. De flesta här kör ju dagligen som om de höll på att smita från polisen.


Tänkte säga detta.. Jag kör dagligen som om jag kör ifrån polisen.. DOCK INTE inne i stan.. Kanske lite på slangen..men då bara föra att showa :D
 

Jompas

Mår gott
Gick med
24 May 2004
Ort
Åre
Hoj
Buell XB12SS 2009
Kawa_GPX600R skrev:
de e väl så att de måste ta dig på hojen så ifall de redan e kört så e det bara larma, :D

ifall de tar ditt reg så hade jag sagt när de knackade på dörren, eeh jag har hojen på anons så här var en snubbe och prov körde den precis :tummenupp
Det funkar inte längre... jag prövade men det är den som står som ägare som ansvarar för att det inte går för fort och lånar du ut den så ta personnummer så sa dom till mig, det blev iofs bara böter den gången men så funkar det nu...
 

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Ort
Malmö
Hoj
Honda VTR1000F
Jompas skrev:
Det funkar inte längre... jag prövade men det är den som står som ägare som ansvarar för att det inte går för fort och lånar du ut den så ta personnummer så sa dom till mig, det blev iofs bara böter den gången men så funkar det nu...
Det fins väl ingen sån lag :va
Den har väl bara varit uppe i diskussion?
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Jompas skrev:
Det funkar inte längre... jag prövade men det är den som står som ägare som ansvarar för att det inte går för fort och lånar du ut den så ta personnummer så sa dom till mig, det blev iofs bara böter den gången men så funkar det nu...


Låter som bullshit...
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Jompas skrev:
Det funkar inte längre... jag prövade men det är den som står som ägare som ansvarar för att det inte går för fort och lånar du ut den så ta personnummer så sa dom till mig, det blev iofs bara böter den gången men så funkar det nu...

Låter som att du blivit ordentligt lurad av polisen. :7peta

Det var inte nån rättegång va? Utan du erkände hemma? Vad åkte du dit för? Fortkörning? Ingen vårdslöshet antar jag?

Vadå ta personnummer, finns väl ingen angiverilag i sverige så även om det var en kompis som lånat hojen så har jag svårt att tro att man är skyldig att uppge vem det var.

Om du hade en trolig historia att komma med och polisen blivit ifrånåkt av någon oidentifierad person så blir det svårt att döma dig enligt svensk lag då det ska vara "ställt utom tvivel" att det var du. Jag hade nekat.
 

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
Vi har INTE angiverilagar i sverige :fakta

Det e deras skyldighet att bevisa att du har kört vid det aktuella tillfället o gjort dig skyldig till ett brott...

Så du behöver inte säga vem som har kört :D



.../Yoshi
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Ledsen Yoshi... Inte bara på vägen jag är lite snabbare än dig, vid tangentbordet också :tungan

Jag har förresten lösningen på problemet. Ni vet det där facket under bakre kutsen, där det oftast ligger lite verktyg. Där får nummerplåten oftast plats, ligger kanonbra där.

Det enda problemet är när man råkar hamna framför en polis när man i övrigt kör lagligt (händer inte så ofta men ändå) Är det dessutom en nyare polismotorcykel känns det kanske lite onödigt att ta risker genom att köra ifrån honom för att slippa 400 i böter. Men alla andra gånger när polisen får syn på en när man inte kört fullt lika lagligt och gjort massa saker som gör att körkortet blir indraget en längre tid, då är det skönt som fan att kunna köra ifrån dem och veta att de inte har regnummret.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top