Kör ifrån Polisen !!!

Fogel99

www.ducceklubben.org
Gick med
23 Mar 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1 -98 röd, vit, svart och ett ART slipon - - - - Ducce 748 (854 cc) ,Ducati performance trimchip ,kemnarace koppling ,Termignoni pipor
Kawa_GPX600R skrev:
de e väl så att de måste ta dig på hojen så ifall de redan e kört så e det bara larma, :D

ifall de tar ditt reg så hade jag sagt när de knackade på dörren, eeh jag har hojen på anons så här var en snubbe och prov körde den precis :tummenupp


De MÅSTE väl inte ta mej när jag sitter på hojjen för att sätta dit mig ?
Han som jobbar på Bike i Trollhättan åkte ju uppenbarligen dit fast
dom inte tog han på hojjen ???
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Fogel99 skrev:
De MÅSTE väl inte ta mej när jag sitter på hojjen för att sätta dit mig ?
Han som jobbar på Bike i Trollhättan åkte ju uppenbarligen dit fast
dom inte tog han på hojjen ???

EXAKT!
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Goodstuff skrev:

Tycker du att jag var otydlig?

Ville bara påpeka att det faktum att man kan köra ifrån polisen inte innebär att man inte åker dit. Dessutom kan straffet bli fängelse istället för böter och indraget körkort.
 

More

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Malmö
Hoj
-
rerell skrev:
popcorn.gif

Fet smile! :rofl
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
kajlyl skrev:
Skit i vad alla säger! får du polisen efter dig stanna och ta ditt straff som en man!!

Smitningar är direkt kopplade till dödsolyckor :död


Vaddå ta ditt straff som en man, exakt VAD är manligt med böter och indraget körkort???? VAVAVVAVA??? :huvet
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Rigge skrev:
Vaddå ta ditt straff som en man, exakt VAD är manligt med böter och indraget körkort???? VAVAVVAVA??? :huvet

Han menar nog att man ska stå för vad man gjort. :)
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Ingen har tvingat dig att köra för fort och du har själv valt att trotsa lagen. Då får man finna sig i påföljderna om man blir upptäckt, precis som allt annat i samhället!
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
miffo skrev:
Ingen har tvingat dig att köra för fort och du har själv valt att trotsa lagen. Då får man finna sig i påföljderna om man blir upptäckt, precis som allt annat i samhället!

Javisst, men vadå "va en man", hade det vart riskfritt att smita hade jag gjort ALLT för att slingra mig ur utan att vara bekymrad över att "vara man".
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
När man har haft polisen efter sig några gånger och lärt sig att det räcker att köra i normal fart och kryssa lite mellan bilarna så försvinner snabbt polisen i backspegeln så är det inte så farligt att köra ifrån dem. Problemet är om man får sånt adrenalinpåslag så man helt tappar omdömmet och knappt kan hålla sig på vägen. En polisbil eller civil polisbil är aldrig något att oroa sig över. En motorcykel kan vara lite problematiskt men går bra det med för det mesta. Se till att ha ordentligt med soppa, koll på vilken väg du ska åka och försök att behålla lugnet så långt det går bara. :yoparty
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Rigge skrev:
Javisst, men vadå "va en man", hade det vart riskfritt att smita hade jag gjort ALLT för att slingra mig ur utan att vara bekymrad över att "vara man".

ja ha, det är väl bara ett gamalt ordspråk: "..att ta det som en man."

Tycker hursom hellst att du gjorde rätt som stannade! :tummenupp Tänk på att pennan är mäktigare än svärdet, skriv långa brev och få tag på personer som kan vittna att du är kung på 2 hjul (hänvisar till wheeliedomen från Örebro).
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Det där med att kryssa mellan köerna inne i stan kan bli lite lurigt. Vet inte hur många gånger jaghar blivit instängd på det viset. Verkar som om folk har extremt ont av att mc cyklister åker mellan i köerna :va
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Jag tycker det är ett sorgligt samhälle när folk inte utan vidare överlämnar sig själva och sitt körkort på begäran av polisman. Dessutom tycker jag det är bedrövligt att folk skattefuskar när de ser vilka föredömen våra politiker är och hur vist pengarna spenderas.

Dessutom tycker jag att man skall ta allt som en man och stå och glo som träskalle och acceptera allt med motiveringen - näe, jag bara tar det som en man...

/F (stavfle)
 

TLRR

Guest
Varför är ni så oroliga att bli av med körkortet?? Ni kör ju enligt era beskrivningar som ni inte hade något redan.

Så vad gör det om ni kör utan kort,det är väl bara och köra i samma stil som tidigare så åker ju ni inte fast.Eller HUR...
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
TLRR skrev:
Varför är ni så oroliga att bli av med körkortet?? Ni kör ju enligt era beskrivningar som ni inte hade något redan.

Så vad gör det om ni kör utan kort,det är väl bara och köra i samma stil som tidigare så åker ju ni inte fast.Eller HUR...

körkort måste man ha för annars gäller inte försäkringarna ifall det händer något.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top