Kör inte berusad!

Status
Ej öppen för fler svar.

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Chii skrev:
Synd på en så fin cykel :( Harni testat framföra en trampcykel då ni har varit riktigt på fyllan så kan ni nog föreställa vadmc ska kännas som.


Mc är ju lättare då man får upp lite styrfart iaf.
Cykel kan man ju vingla 3 meter åt sidan pga att det går så sakta.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Det var alltså inte föraren som var onykter? ett offer för en onykter alltså...
RIP!!
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Seriöst!
Först en massa skit om att han e dum i huvvet!
Nu har han avlidit...
Å då blir det en massa v.i.f o r.i.p...
Hade han klarat sig var han ett pucko men ej nu!
Håller med vissa andra, en del fattar när gränserna går o vissa vill prova dem lite längre!
För mig e det ok så länge ej någan annan kommer till skada!
På något skumt sätt!
Men ni har ju aldrig vart på mc träffar där fullast skall åka slang eller burna eller bara sätta sig o gasa!
Alla här e helylle gossar!

Jag lider med anhöriga!
Och med killen som ville prova det lilla extra!(hade vart bättre o strunta i det)
Om det finns någon himmel så hoppas jag han kommer dit!
Synd det skulle sluta så här bara=(
Ha det bra däruppe grabben/ML
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Artikeln i Aftonbladet nämnde inget om att föraren skulle vara påverkad av alkohol eller sakna körkort. Inte för att det skulle vara någon vedertagen sanning. Det är möjligt att trådstartaren vet något som inte vi andra gör. Onykter eller ej, med eller utan körkort förtjänade den unge mannen ett bättre öde. Ingen annan utom han själv kom till skada. Sänder mina sympatier till den unge mannens nära anhöriga och vänner.
 

Obon

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600f -96
Oavsett om man klantat sig, om än ordenkligt förtjänar man inte att dö!

Ängnar en tanke åt vänner å familj!

R.I.P

/Obon
 
Last edited:

sandstream

Guest
Victor skrev:
Visst, men nu talar jag inte om 150 på tom 70-väg. Man ser ju dagligen folk som bränner på i 200 mellan bilar på Norrtäljevägen. Inte för att det brukar hända så mycket förutom att man känner "Åhfan, där var det kanske lite nära..." ibland.
Vårdslös körning är upp till betraktaren eller föraren att avgöra, det är uttrycket jag snackar om. Är det vårdslöst att stunta med risk att tappa hojen när det står en massa folk runtomring vägen?
Nånstans blir det ju "säkrare" (I betydelsen mindre risk att orsaka en olycka) att köra på fyllan än att köra som vi generellt gör.
Men ändå verkar alla här helt förkasta fyllestyrning samtidigt som att ta helt tokiga risker bara man är nykter? Jag fattar det inte bara.
Jag trodde du menade det som polisen anser är vårdslöshet i trafiken.

Jag är en stark anhängare av att man ska använda sunt förnuft och att stunta bland en massa folk som man riskerar att skada är i klass med att köra onykter, dvs jävligt korkat.

Fördelen, om nu kan kalla det fördel, med folk som kör hoj onyktra är att det oftast bara skadar sig själva.
Inget positivt med det men folk som kör bil fulla är ju en större fara.
twinner skrev:
Det var alltså inte föraren som var onykter? ett offer för en onykter alltså...
RIP!!
Nej, det var föraren som avled.

Varför finns det inte alkolås på alla fordon?
 

nosense

MilleOnAir
Gick med
10 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Tuono 1100rr
Lindén skrev:
Seriöst!
Först en massa skit om att han e dum i huvvet!
Nu har han avlidit...
Å då blir det en massa v.i.f o r.i.p...
Hade han klarat sig var han ett pucko men ej nu!
Håller med vissa andra, en del fattar när gränserna går o vissa vill prova dem lite längre!
För mig e det ok så länge ej någan annan kommer till skada!
På något skumt sätt!
Men ni har ju aldrig vart på mc träffar där fullast skall åka slang eller burna eller bara sätta sig o gasa!
Alla här e helylle gossar!

Jag lider med anhöriga!
Och med killen som ville prova det lilla extra!(hade vart bättre o strunta i det)
Om det finns någon himmel så hoppas jag han kommer dit!
Synd det skulle sluta så här bara=(
Ha det bra däruppe grabben/ML


Har han satt sig på hojen o varit onykter påstår jag att han måste haft alkoholproblem o ingen koll längre(för så gör man väl normalt inte när balanssinnet är bland det första som påverkas när man blir full) och det är det samma som en sjukdom, så stackars grabb,R.I.P o sluta kasta skit på en som redan ligger.
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Så jävla onödigt...

R.I.P
 

Skorpan

Guest
Victor skrev:
Vad är egentligen skillnaden på att köra berusad eller köra vårdslöst fort? Självklart blir det större risker när man gör båda delarna men det behöver inte vara sammankopplat.
Bara en liten realitycheck.
berusat har man ingen kontroll över,vårdslöst fort (enligt vissa,så länge man är nykter,drogfri och kört soppas länge att man vet vad man sysslsar med,vet vad man håller på med) är en helt annan sak,det vet varken du,jag eller många andra om....
stopp.... :tummenupp
 

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gnesta [sörmland]
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Har flera kompisar som känner killen ifråga.
Kan inte komma med så mycket mer info mer än att jag också hört att han hade alkohol i kroppen.
DUMT, men man ska inte behöva betala med livet för det..

Kan bara sända en tanke till alla dom som kännde denna killen och som ligger hemma och mår jävligt dåligt just nu, har kört hem flera från en fest som hade fått reda på detta när dom firade en nybiven 20-åring.

alla gör misstag, vissas misstag blir värre än andras.

// en dämpad jonne
 

Per Fireblade

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2005
Ort
karlskoga
Hoj
ingen för stunden
Jonne_boy skrev:
Har flera kompisar som känner killen ifråga.
Kan inte komma med så mycket mer info mer än att jag också hört att han hade alkohol i kroppen.
DUMT, men man ska inte behöva betala med livet för det..

Kan bara sända en tanke till alla dom som kännde denna killen och som ligger hemma och mår jävligt dåligt just nu, har kört hem flera från en fest som hade fått reda på detta när dom firade en nybiven 20-åring.

alla gör misstag, vissas misstag blir värre än andras.

// en dämpad jonne
Tycker jävligt synd om grabben.Skiter fullständigt i om han va full eller ej.Han hade livet framför sej.RIP
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Chii skrev:
Synd på en så fin cykel :( Harni testat framföra en trampcykel då ni har varit riktigt på fyllan så kan ni nog föreställa vadmc ska kännas som.

PS: Skrämmande att folk sitter och tycker det är rätt åt killen trots att han kan vara illa skadad, Hoppas han sitter o skrattar åt er då ni ligger och förblöder i diket efter någon kurvig väg :fatta! :kocko

Han var onykter men det är onödigt att dömma folk för deras dummhet :7peta

Vad tycker du att folk ska dömas för då?

Ironi mode on
Domaren till juryn: Nä, killen är ju dum så vi ska inte dömma honom. Säg till honom att han inte får mörda fler gånger så löser det sig nog.
Ironi mode off
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top