Men en sak jag märkte i helgen är att jag får EXTREMT stora problem när jag kommer till en ny bana. Känns som att jag skulle behöva 2-3 dagar bara för att hitta runt och få ett flyt i körningen har svårt att sätta referanspunkter och komma ihåg bansträckningen och vilken kurva som står näst på tur när jag kör..
Hur har ni andra gjort som kommit till en helt ny bana för att hitta runt på bästa vis? Att ta rygg på snabbare piloter är inget problem men att styra ett högre tempo själv var inte det enklaste och det slutade under andra passet med att jag fick ta en genväg över gräsmattan
Jag tycker att det funkar bra att leta upp någon ombordfilm på en helt ny bana. Man får rätt bra kännsla om hur banan ser ut och hur man skall köra. Så det är mitt tips.
Ang. körningen så känns det som du kör i din komfort zon. Du bromsar lite för tidigt och lite för mycket. Sedan tycker jag att du kör på för låga varv och går på gas lite för sent och för lite.
RR handlar ju mycket om tider, men ibland fokuserar man lite för mycket på tider. Testa att får lite mer fart/flyt i kurvorna genom att bromsa mindre och få mer fart med dig. När du har bra fart i kurvorna så kommer tiderna sjuka. Sedan är Gelleråsen en jobbig bana för man tappar tid så fort man inte ligger på till 100%.
Ett annat tips kan vara att köra en tävling eftersom man oftatar i lite mer än på träning. ERF Sprint som går under bikeweek (torsdag tror jag) är ju ett bra tillfälle. Det är lite större spridning på tider och hojar och känns det bra kan man ju alltid köra SO/SM på helgen sedan.
Sedan har du lite fel ang tiderna i SST600 och R600.
Toppen i SST600 kör 1.06 och toppen i R600 kör 1.09.