Kör på Anderstorp tills du spyr!

djdali

One subframe please
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Järfälla
Hoj
gixxer 600 -04, zx6r -99 till salu
Om nån hjälper mig fixa bakram till min gixxer 600 -04 så jag har nåt att köra på så kommer jag.
 

SjöKexet

seabiscuit
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Växjö
Hoj
Koreansk kombi
Anmäld! Får se hur man pallar med 12h.
Brukar vara ganska mosig efter 8h :)

Bra idé iallfall att man får välja mellan heldag, kväll och 12h pass :tummenupp
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
hur ser det ut j licensgrupp måste man ha betalt licensen eller går det att köra på licensbeviset

Licensbeviset är brickan man får när man betalat sin licens. Engångslicens går att ordna. Har du inte löst ut din licens saknar du försäkring.
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Attans typ andra veckan på nya plugget :huvet

Är det för tidigt att börja ta ledigt redan andra veckan :va
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
om vädergudarna e med oss så är jag på:tummenupp
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Licensbeviset är brickan man får när man betalat sin licens. Engångslicens går att ordna. Har du inte löst ut din licens saknar du försäkring.

Vad spelar det för roll?
Olycksfallsförsäkringen i licensen är ju inte till mycket hjälp. Man får bra mycket mer säkerhet genom vilken vanligt privat olycksfall som helst. Konstigt argumant för att inte låta någon köra. Borde väl va upp till föraren själv att bry sig om.
Det är ju knappast så att man blir nekad akutsjukvård om man saknar försäkring.
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Jag ska vara med om mina föräldrar eller någon vill ta hand om sonen den dagen! :) Men det får vi väl lösa

EDIT: Anmäld!

Vad spelar det för roll?
Olycksfallsförsäkringen i licensen är ju inte till mycket hjälp. Man får bra mycket mer säkerhet genom vilken vanligt privat olycksfall som helst. Konstigt argumant för att inte låta någon köra. Borde väl va upp till föraren själv att bry sig om.
Det är ju knappast så att man blir nekad akutsjukvård om man saknar försäkring.

Alltså....för att köra bland licensarna behöver du ha din licens. I den ingår försäkringen oxå men man blir nog mest nekad eftersom om du inte löser ut din licens har du faktiskt ingen. Vilande licens räknas ju lixom inte.....
Vill man inte betala sin licens kör då i gatgruppen med en gathoj, enkelt.

(visst kan förstå de som tog sin licens nu i aug, att det suger att betala 2600 för en eller 2 bandagar, men det är antingen det eller åka med gathoj i gatgrupp)
 
Last edited:

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Alltså....för att köra bland licensarna behöver du ha din licens. I den ingår försäkringen oxå men man blir nog mest nekad eftersom om du inte löser ut din licens har du faktiskt ingen. Vilande licens räknas ju lixom inte.....
Vill man inte betala sin licens kör då i gatgruppen med en gathoj, enkelt.

(visst kan förstå de som tog sin licens nu i aug, att det suger att betala 2600 för en eller 2 bandagar, men det är antingen det eller åka med gathoj i gatgrupp)

På många andra bandagar funkar det bra antingen helt utan licens.. Eller med ett bevis att man gått licenskursen så arrangören vet att man kan sköta sig på banan.
Det är inhägnad bana så behövs egentligen varken licens eller körkort för att få köra.
Men visst tror arrangören att dom kommer dra in pengar så det går runt och grupperna blir fulla så förstår jag att dom kanske nekar dom utan licens..
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
På många andra bandagar funkar det bra antingen helt utan licens.. Eller med ett bevis att man gått licenskursen så arrangören vet att man kan sköta sig på banan.
Det är inhägnad bana så behövs egentligen varken licens eller körkort för att få köra.
Men visst tror arrangören att dom kommer dra in pengar så det går runt och grupperna blir fulla så förstår jag att dom kanske nekar dom utan licens..

Gav jag inte alternativet med engångslicens? Har för mej att jag skrev det:va
Har man licens kör man i licensgrupp, annars kör man i gatgrupp. Där har vi inget krav på att man ska ha påställt, men i licensgrupp ska man ha licens. Det finns alltså 2 alternativ, engångslicens eller gatgrupp. Har inte nekat en enda att köra.
 

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
vad kostar engångslicensen då?

om man har en kittad hoj för licenskruppen får man då åka i gatgruppen??

mvh robb
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Gav jag inte alternativet med engångslicens? Har för mej att jag skrev det:va
Har man licens kör man i licensgrupp, annars kör man i gatgrupp. Där har vi inget krav på att man ska ha påställt, men i licensgrupp ska man ha licens. Det finns alltså 2 alternativ, engångslicens eller gatgrupp. Har inte nekat en enda att köra.


får jag köra med en avställd och oförsäkrad hoj den 1:e:va
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Hela detta svaret blev tokfel då jag satt o tänkte på våra egna regler på Falken.....ursäkta mig

(Abe var för snabb med Quote!)
 
Last edited:

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Rättar mig själv direkt, det är FALKEN som kräver allt det där i gatgrupp INTE FIVER men eftersom Abe var så snabb med en Quote så kan jag inte ta bort mitt felaktiga statement! :)
I gat grupp bör man vara försäkrad dels för sin egen del men oxå för andras. Låt oss säga att du topederar någon illa och det blir ambulans och en ambulans rapport om tillbudet då kan den som anses vållande av F-bolaget få betala kostnaderna för trafikskadan via sitt F-bolag....riktigt tråkigt om du då inte har en....ok hur ofta händer detta då??? Men det är en av anledningarna till försäkringskravet på många banor antar jag.
Ambulansen på banan här om olyckan är allvarlig kommer att skicka en skaderapport och olycksbeskrivning vidare till berörda. Jag antar? att detta gäller alla banor?

(men om det finns ett krav för licens i licensgrupp pga försäkring borde väl det vara krav på försäkring i gatgrupp? Hur kollas detta om en hoj är avställd? Nu börjar ju jag oxå undra över vilka krav som igentligen gäller. Borde vara samma normala krav på alla banor. Trafikförsäkring eller Licens)
 
Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Rättar mig själv direkt, det är FALKEN som kräver allt det där i gatgrupp INTE FIVER men eftersom Abe var så snabb med en Quote så kan jag inte ta bort mitt felaktiga statement! :)
I gat grupp bör man vara försäkrad dels för sin egen del men oxå för andras. Låt oss säga att du topederar någon illa och det blir ambulans och en ambulans rapport om tillbudet då kan den som anses vållande av F-bolaget få betala kostnaderna för trafikskadan via sitt F-bolag....riktigt tråkigt om du då inte har en....ok hur ofta händer detta då??? Men det är en av anledningarna till försäkringskravet på många banor antar jag.
Ambulansen på banan här om olyckan är allvarlig kommer att skicka en skaderapport och olycksbeskrivning vidare till berörda. Jag antar? att detta gäller alla banor?

(men om det finns ett krav för licens i licensgrupp pga försäkring borde väl det vara krav på försäkring i gatgrupp? Hur kollas detta om en hoj är avställd? Nu börjar ju jag oxå undra över vilka krav som igentligen gäller. Borde vara samma normala krav på alla banor. Trafikförsäkring eller Licens)

Hur ska man ha möjlighet att kontrollera att en hoj är påställd och försäkrad? Kräver man det måste man ha direktkontakt med vv och samtliga förs.bolag. Den administrationen är inte billig och enkel.
Nån olycksrapport skrivs inte av banambulansen. Dom kan skriva ett intyg till de som klotat att olyckan hänt på bana, det krävs om man ska använda försäkringen i licensen, men dom skickar ingen med automatik.
 

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
vad kostar en engångslicens?

finns det många platser kvar i licensgruppen? vet inte om jag har någon hoj till den 1:a

mvh robb
 
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top