hur ser det ut j licensgrupp måste man ha betalt licensen eller går det att köra på licensbeviset
Licensbeviset är brickan man får när man betalat sin licens. Engångslicens går att ordna. Har du inte löst ut din licens saknar du försäkring.
Borde inte vara nåt problem.Om nån hjälper mig fixa bakram till min gixxer 600 -04 så jag har nåt att köra på så kommer jag.
Vad spelar det för roll?
Olycksfallsförsäkringen i licensen är ju inte till mycket hjälp. Man får bra mycket mer säkerhet genom vilken vanligt privat olycksfall som helst. Konstigt argumant för att inte låta någon köra. Borde väl va upp till föraren själv att bry sig om.
Det är ju knappast så att man blir nekad akutsjukvård om man saknar försäkring.
Engångslicens går att ordna.
Alltså....för att köra bland licensarna behöver du ha din licens. I den ingår försäkringen oxå men man blir nog mest nekad eftersom om du inte löser ut din licens har du faktiskt ingen. Vilande licens räknas ju lixom inte.....
Vill man inte betala sin licens kör då i gatgruppen med en gathoj, enkelt.
(visst kan förstå de som tog sin licens nu i aug, att det suger att betala 2600 för en eller 2 bandagar, men det är antingen det eller åka med gathoj i gatgrupp)
På många andra bandagar funkar det bra antingen helt utan licens.. Eller med ett bevis att man gått licenskursen så arrangören vet att man kan sköta sig på banan.
Det är inhägnad bana så behövs egentligen varken licens eller körkort för att få köra.
Men visst tror arrangören att dom kommer dra in pengar så det går runt och grupperna blir fulla så förstår jag att dom kanske nekar dom utan licens..
Gav jag inte alternativet med engångslicens? Har för mej att jag skrev det
Har man licens kör man i licensgrupp, annars kör man i gatgrupp. Där har vi inget krav på att man ska ha påställt, men i licensgrupp ska man ha licens. Det finns alltså 2 alternativ, engångslicens eller gatgrupp. Har inte nekat en enda att köra.
Rättar mig själv direkt, det är FALKEN som kräver allt det där i gatgrupp INTE FIVER men eftersom Abe var så snabb med en Quote så kan jag inte ta bort mitt felaktiga statement!
I gat grupp bör man vara försäkrad dels för sin egen del men oxå för andras. Låt oss säga att du topederar någon illa och det blir ambulans och en ambulans rapport om tillbudet då kan den som anses vållande av F-bolaget få betala kostnaderna för trafikskadan via sitt F-bolag....riktigt tråkigt om du då inte har en....ok hur ofta händer detta då??? Men det är en av anledningarna till försäkringskravet på många banor antar jag.
Ambulansen på banan här om olyckan är allvarlig kommer att skicka en skaderapport och olycksbeskrivning vidare till berörda. Jag antar? att detta gäller alla banor?
(men om det finns ett krav för licens i licensgrupp pga försäkring borde väl det vara krav på försäkring i gatgrupp? Hur kollas detta om en hoj är avställd? Nu börjar ju jag oxå undra över vilka krav som igentligen gäller. Borde vara samma normala krav på alla banor. Trafikförsäkring eller Licens)
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |