Kör på Anderstorp tills du spyr!

Om nån hjälper mig fixa bakram till min gixxer 600 -04 så jag har nåt att köra på så kommer jag.
 
Anmäld! Får se hur man pallar med 12h.
Brukar vara ganska mosig efter 8h :)

Bra idé iallfall att man får välja mellan heldag, kväll och 12h pass :tummenupp
 
Attans typ andra veckan på nya plugget :huvet

Är det för tidigt att börja ta ledigt redan andra veckan :va
 
om vädergudarna e med oss så är jag på:tummenupp
 
Licensbeviset är brickan man får när man betalat sin licens. Engångslicens går att ordna. Har du inte löst ut din licens saknar du försäkring.

Vad spelar det för roll?
Olycksfallsförsäkringen i licensen är ju inte till mycket hjälp. Man får bra mycket mer säkerhet genom vilken vanligt privat olycksfall som helst. Konstigt argumant för att inte låta någon köra. Borde väl va upp till föraren själv att bry sig om.
Det är ju knappast så att man blir nekad akutsjukvård om man saknar försäkring.
 
Jag ska vara med om mina föräldrar eller någon vill ta hand om sonen den dagen! :) Men det får vi väl lösa

EDIT: Anmäld!

Vad spelar det för roll?
Olycksfallsförsäkringen i licensen är ju inte till mycket hjälp. Man får bra mycket mer säkerhet genom vilken vanligt privat olycksfall som helst. Konstigt argumant för att inte låta någon köra. Borde väl va upp till föraren själv att bry sig om.
Det är ju knappast så att man blir nekad akutsjukvård om man saknar försäkring.

Alltså....för att köra bland licensarna behöver du ha din licens. I den ingår försäkringen oxå men man blir nog mest nekad eftersom om du inte löser ut din licens har du faktiskt ingen. Vilande licens räknas ju lixom inte.....
Vill man inte betala sin licens kör då i gatgruppen med en gathoj, enkelt.

(visst kan förstå de som tog sin licens nu i aug, att det suger att betala 2600 för en eller 2 bandagar, men det är antingen det eller åka med gathoj i gatgrupp)
 
Last edited:
Alltså....för att köra bland licensarna behöver du ha din licens. I den ingår försäkringen oxå men man blir nog mest nekad eftersom om du inte löser ut din licens har du faktiskt ingen. Vilande licens räknas ju lixom inte.....
Vill man inte betala sin licens kör då i gatgruppen med en gathoj, enkelt.

(visst kan förstå de som tog sin licens nu i aug, att det suger att betala 2600 för en eller 2 bandagar, men det är antingen det eller åka med gathoj i gatgrupp)

På många andra bandagar funkar det bra antingen helt utan licens.. Eller med ett bevis att man gått licenskursen så arrangören vet att man kan sköta sig på banan.
Det är inhägnad bana så behövs egentligen varken licens eller körkort för att få köra.
Men visst tror arrangören att dom kommer dra in pengar så det går runt och grupperna blir fulla så förstår jag att dom kanske nekar dom utan licens..
 
På många andra bandagar funkar det bra antingen helt utan licens.. Eller med ett bevis att man gått licenskursen så arrangören vet att man kan sköta sig på banan.
Det är inhägnad bana så behövs egentligen varken licens eller körkort för att få köra.
Men visst tror arrangören att dom kommer dra in pengar så det går runt och grupperna blir fulla så förstår jag att dom kanske nekar dom utan licens..

Gav jag inte alternativet med engångslicens? Har för mej att jag skrev det:va
Har man licens kör man i licensgrupp, annars kör man i gatgrupp. Där har vi inget krav på att man ska ha påställt, men i licensgrupp ska man ha licens. Det finns alltså 2 alternativ, engångslicens eller gatgrupp. Har inte nekat en enda att köra.
 
vad kostar engångslicensen då?

om man har en kittad hoj för licenskruppen får man då åka i gatgruppen??

mvh robb
 
Gav jag inte alternativet med engångslicens? Har för mej att jag skrev det:va
Har man licens kör man i licensgrupp, annars kör man i gatgrupp. Där har vi inget krav på att man ska ha påställt, men i licensgrupp ska man ha licens. Det finns alltså 2 alternativ, engångslicens eller gatgrupp. Har inte nekat en enda att köra.


får jag köra med en avställd och oförsäkrad hoj den 1:e:va
 
Hela detta svaret blev tokfel då jag satt o tänkte på våra egna regler på Falken.....ursäkta mig

(Abe var för snabb med Quote!)
 
Last edited:
Rättar mig själv direkt, det är FALKEN som kräver allt det där i gatgrupp INTE FIVER men eftersom Abe var så snabb med en Quote så kan jag inte ta bort mitt felaktiga statement! :)
I gat grupp bör man vara försäkrad dels för sin egen del men oxå för andras. Låt oss säga att du topederar någon illa och det blir ambulans och en ambulans rapport om tillbudet då kan den som anses vållande av F-bolaget få betala kostnaderna för trafikskadan via sitt F-bolag....riktigt tråkigt om du då inte har en....ok hur ofta händer detta då??? Men det är en av anledningarna till försäkringskravet på många banor antar jag.
Ambulansen på banan här om olyckan är allvarlig kommer att skicka en skaderapport och olycksbeskrivning vidare till berörda. Jag antar? att detta gäller alla banor?

(men om det finns ett krav för licens i licensgrupp pga försäkring borde väl det vara krav på försäkring i gatgrupp? Hur kollas detta om en hoj är avställd? Nu börjar ju jag oxå undra över vilka krav som igentligen gäller. Borde vara samma normala krav på alla banor. Trafikförsäkring eller Licens)
 
Last edited:
Rättar mig själv direkt, det är FALKEN som kräver allt det där i gatgrupp INTE FIVER men eftersom Abe var så snabb med en Quote så kan jag inte ta bort mitt felaktiga statement! :)
I gat grupp bör man vara försäkrad dels för sin egen del men oxå för andras. Låt oss säga att du topederar någon illa och det blir ambulans och en ambulans rapport om tillbudet då kan den som anses vållande av F-bolaget få betala kostnaderna för trafikskadan via sitt F-bolag....riktigt tråkigt om du då inte har en....ok hur ofta händer detta då??? Men det är en av anledningarna till försäkringskravet på många banor antar jag.
Ambulansen på banan här om olyckan är allvarlig kommer att skicka en skaderapport och olycksbeskrivning vidare till berörda. Jag antar? att detta gäller alla banor?

(men om det finns ett krav för licens i licensgrupp pga försäkring borde väl det vara krav på försäkring i gatgrupp? Hur kollas detta om en hoj är avställd? Nu börjar ju jag oxå undra över vilka krav som igentligen gäller. Borde vara samma normala krav på alla banor. Trafikförsäkring eller Licens)

Hur ska man ha möjlighet att kontrollera att en hoj är påställd och försäkrad? Kräver man det måste man ha direktkontakt med vv och samtliga förs.bolag. Den administrationen är inte billig och enkel.
Nån olycksrapport skrivs inte av banambulansen. Dom kan skriva ett intyg till de som klotat att olyckan hänt på bana, det krävs om man ska använda försäkringen i licensen, men dom skickar ingen med automatik.
 
vad kostar en engångslicens?

finns det många platser kvar i licensgruppen? vet inte om jag har någon hoj till den 1:a

mvh robb
 
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top