Kör på Anderstorp tills du spyr!

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
ok ok, men jag har triumphs egna gatlegala samt besiktningsvänliga slip on, vid besiktningen nu i somras så mätte dom upp bullret till strax under 100db, är det godkänt för att få åka på anderstorp???


95db gäller,enl min erfarenhet utav Anderstorp :mattias
 
Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
ok ok, men jag har triumphs egna gatlegala samt besiktningsvänliga slip on, vid besiktningen nu i somras så mätte dom upp bullret till strax under 100db, är det godkänt för att få åka på anderstorp???

Hur mätte dom? Vi mäter förbifart med fast monterad anläggning som sitter på depåhuset och är kalibrerad för alla parametrar som behövs. Mätte dom den till 100 db stillastående vid ett givet varvtal, 50 cm från utblåset borde det inte vara nåt problem.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Hur mätte dom? Vi mäter förbifart med fast monterad anläggning som sitter på depåhuset och är kalibrerad för alla parametrar som behövs. Mätte dom den till 100 db stillastående vid ett givet varvtal, 50 cm från utblåset borde det inte vara nåt problem.



dom mätte stillastående vid 5500 varv ca40-50 cm från utblåset
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Då borde det inte vara nåt problem. Har du inget originalsystem?


joda visst har jag det, slänger in det i bilen fall i fall då jag kommer att åka med bempas och vi ska ta hojarna på släp! men fanns det ngn möjlighet att mäta upp innan start eller hur var det?
 

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
mycket kul detta, hoppas att ni annordnar liknande tillfällen tills nästa säsong då jag inte kommer kunna närvara något nu :)

mvh//PB
 

heueh

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2008
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R1, Honda CB1000R
Hatar att offentligt demostrera hur enfaldig jag är, men jag blir förvirrad av hela gat/licens-diskussionen. Jag har en avställd och oförsäkrad banhoj. Jag har inte licens. Får jag ändå köra i gatgrupp?
 

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
japp.. då är man anmäld.. blir till o pröjsa när man kommer hem...

hur många är anmälda i varje grupp nu?
 

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
Totalt ca 50, det ser ut som ännu ett minusarrangemang. Vill inte folk köra hoj?:va



inte mer än 50 hojjar?? men måste väl trilla in lite fler nu när lönen kommer förhoppningsvis!

blir det öppen depå annars eller?

mvh robban
 

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
säg den sidan man beställer bra väder så ska jag oxå in o beställa.. hehe.. bara det är uppehåll så är jag nöjd..

mvh robb
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
inte mer än 50 hojjar?? men måste väl trilla in lite fler nu när lönen kommer förhoppningsvis!

blir det öppen depå annars eller?

mvh robban

Om det inte blir fler hojar än att de får plats på banan så kommer det med största sannolikhet att bli öppen depå.
 

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Ort
Happyplace
Hoj
ECX125
Totalt ca 50, det ser ut som ännu ett minusarrangemang. Vill inte folk köra hoj?:va

Jag tror, förutom måndag att vädret spelar roll, det har ju varit ännu en rutten sommar med regn i luften nästan varje dag och inga pålitliga väderleksrapporter.

Jag har bokat alla mina bandagar utom en precis innan eller kört på drop-in i år. Kör inte en meter i "fukt" om jag inte måste, hur töntigt den än är för vissa......
 

*Micke*

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2005
Ort
Stockaryd
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K5
Tänker precis som Julleruff! Har inte bokat än pga vädret... Känner mig alldeles för orutinerad och rädd om hojen för att köra när de är blött. Men om det blir uppehålll så är jag med 100% säkerhet med på måndag, heldag givetvis! Har förvarnat på jobbet å allt.... Så som sagt kommer jag inte förboka fören sent, jag hoppas på att det finns plats kvar dagen innan eller så, då jag kan lita på väderprognoserna.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top