Kör på Anderstorp tills du spyr!

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
om alla resonerar så kommer ju ingen någonsin vilja hyra en bana...? fördelen med fivers körningar är ju att man betalar in 2 eller 5 hundra. så blir de regn eller man vurpar nån körning innan eller får förhinder så har man ju "råd" att skita i körnignen men han har ändå fått in sin beskärda del att inte gå hlet back... de felsta andra körningar är ju hela beloppet på en gång. kommer du inte så är pengarna borta.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Tänker precis som Julleruff! Har inte bokat än pga vädret... Känner mig alldeles för orutinerad och rädd om hojen för att köra när de är blött. Men om det blir uppehålll så är jag med 100% säkerhet med på måndag, heldag givetvis! Har förvarnat på jobbet å allt.... Så som sagt kommer jag inte förboka fören sent, jag hoppas på att det finns plats kvar dagen innan eller så, då jag kan lita på väderprognoserna.

Jag sitter med en banhyra att betala oavsett väder, stor risk att ta om alla resonerar som ni. Hade förstått resonemanget om man varit tvungen att slanta hela anmälningsavgiften i förskott, men så är inte fallet.
 

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Linköping
Hoj
CBR 1000 RR -07
Räcker det inte med amatörlicens för typ 1000-lappen eller vad den kostar?

(visst kan förstå de som tog sin licens nu i aug, att det suger att betala 2600 för en eller 2 bandagar, men det är antingen det eller åka med gathoj i gatgrupp)[/QUOTE]
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Räcker det inte med amatörlicens för typ 1000-lappen eller vad den kostar?

(visst kan förstå de som tog sin licens nu i aug, att det suger att betala 2600 för en eller 2 bandagar, men det är antingen det eller åka med gathoj i gatgrupp)
[/QUOTE]

Jo, amatörlicens räcker. Man kan dessutom välja att köra i gatgrupp även med oreggad hoj. I licensgruppen har man licens och i gatgruppen slipper man licenskravet.
 

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Linkan
Hoj
r6-räser

Jo, amatörlicens räcker. Man kan dessutom välja att köra i gatgrupp även med oreggad hoj. I licensgruppen har man licens och i gatgruppen slipper man licenskravet.[/QUOTE]

Finns det möjlighet att teckna endagslicens? Typ 300 eller vad det brukar vara.

Jag har gått licenskurs och tränar på sviestad.

Jag kommer om det löser sig med licensen.

// Andreas
 

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Ort
Happyplace
Hoj
ECX125
Jag sitter med en banhyra att betala oavsett väder, stor risk att ta om alla resonerar som ni. Hade förstått resonemanget om man varit tvungen att slanta hela anmälningsavgiften i förskott, men så är inte fallet.
Nej du har absolut en poäng där, jag svarade nog lite väl generellt.
Erat koncept är föredömligt på det viset!!
Sprider risken på båda parterna.
Har regnat bort ett gäng pass för min del så är kanske lite väl gnällig också.....
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02

Jo, amatörlicens räcker. Man kan dessutom välja att köra i gatgrupp även med oreggad hoj. I licensgruppen har man licens och i gatgruppen slipper man licenskravet.[/QUOTE]

Jag må vara ovanligt trög; men är det ett klartecken att köra med racehoj i gatgruppen ? Dvs oreggad, oförsäkrad halvful och dessutom gammal ?

Isåfall Anderstorp here I come !!!
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Jo, amatörlicens räcker. Man kan dessutom välja att köra i gatgrupp även med oreggad hoj. I licensgruppen har man licens och i gatgruppen slipper man licenskravet.

Jag må vara ovanligt trög; men är det ett klartecken att köra med racehoj i gatgruppen ? Dvs oreggad, oförsäkrad halvful och dessutom gammal ?

Isåfall Anderstorp here I come !!![/QUOTE]

Inte halvful, den får vara hur ful som helst. Helful, men inte helfull.
 

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Hoppas på lika najs väder om en vecka som det har varit idag :)
Då ska hojen provas på bana !!
 

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
Jag tror, förutom måndag att vädret spelar roll, det har ju varit ännu en rutten sommar med regn i luften nästan varje dag och inga pålitliga väderleksrapporter.

Jag har bokat alla mina bandagar utom en precis innan eller kört på drop-in i år. Kör inte en meter i "fukt" om jag inte måste, hur töntigt den än är för vissa......


har ju vart en kalassommar iår juh.. men kan dock hålla med om att det är ruttet om man anmält sig och det regnar.. är inte skoj o köra gata i regn.. än mindre bana när man pröjsar pengar i förväg.. men inte mycket pengar man blir av med.. fiver är ju en av få som du inte behöver pröjsa hela med en gång.. men klart det kommer bli bra väder...

mvh robb
 
Last edited:

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
har ju vart en kalassommar iår juh.. men kan dock hålla med om att det är ruttet om man anmält sig och det regnar.. är inte skoj o köra gata i regn.. än mindre bana när man pröjsar pengar i förväg.. men inte mycket pengar man blir av med.. fiver är ju en av få som du inte behöver pröjsa hela med en gång.. men klart det kommer bli bra väder...

mvh robb

ja vi hoppas på bra väder. ja har ett par regndäck du kan köpa annars...:tummenupp
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Verkar som om kalasvädret når oss till Lördag och sedan håller sig minst några dagar, så måndagen ser helt perfekt ut just nu! Boka o se glad ut :)
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Ta chansen att provköra Honda Fireblade! Honda kommer att finnas på plats från 8.00 med en ny Fireblade för att ge möjlighet till provkörning.
 

Tony_M

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6
Ta chansen att provköra Honda Fireblade! Honda kommer att finnas på plats från 8.00 med en ny Fireblade för att ge möjlighet till provkörning.

Räcker det med att man ser snäll och söt ut, behövs det pengar under bordet eller är det "störst går först" som gäller? :tungan
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top