Kör på Anderstorp tills du spyr!

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
vad kostar en engångslicens?

finns det många platser kvar i licensgruppen? vet inte om jag har någon hoj till den 1:a

mvh robb

Har för mej att en engångslicens kostar ca 500. Det är förnärvarande gott om plats i alla grupper.
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Hur ska man ha möjlighet att kontrollera att en hoj är påställd och försäkrad? Kräver man det måste man ha direktkontakt med vv och samtliga förs.bolag. Den administrationen är inte billig och enkel.
Nån olycksrapport skrivs inte av banambulansen. Dom kan skriva ett intyg till de som klotat att olyckan hänt på bana, det krävs om man ska använda försäkringen i licensen, men dom skickar ingen med automatik.

Nej det är väl därför Falken kräver en påställd hoj. Det ska sitta ett oskrapat skattemärke på hojen och detta kollas av depåpersonalen vid utsläppet, alltså finns inga kostnader för någon administration...en påställd hoj är ju alltid försäkrad oavsett vad....en avställd hoj som kommer till banan ja då kommer allt det där administrativa in.

Jag hade bara för mig att det var krav på försäkring för att köra på bana oavsett grupp och vilken bana du kör, har kanske haft lite fel där och att Falken är hårdare än andra på den punkten.

Aja jag ska köra licensgrupp den 1/9 så skitsamma! :D Ses då!
 

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Grymt:tummenupp ... nu ska man bara få ledigt till den första havlan av dagen också ... och sen jävlar ska Bladen få bekänna färg!

\m/
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Nej det är väl därför Falken kräver en påställd hoj. Det ska sitta ett oskrapat skattemärke på hojen och detta kollas av depåpersonalen vid utsläppet, alltså finns inga kostnader för någon administration...en påställd hoj är ju alltid försäkrad oavsett vad....en avställd hoj som kommer till banan ja då kommer allt det där administrativa in.

Och hur vet man att det okrapade skattemärket på skylten inte är skylt och skattelapp från en gisebosläp, årsmodell 1993? Enda sättet att garantera att det stämmer är med koppling till vägverket och en massa administration.
 

Gixer

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2004
Ort
Braås
Hoj
Ducati 1199 Panigale Husaberg 650fs Gsx-R 1000 K5 Såld
Har en liten fråga? Hur kommer ni göra med besikning av hojen? kommer det va innan kl08 eller kan man komma efter det? om man nu vill köra HELA dagen? man e ju trött på morgonen och man kommer få mycke tid på banan den dagen!
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Har en liten fråga? Hur kommer ni göra med besikning av hojen? kommer det va innan kl08 eller kan man komma efter det? om man nu vill köra HELA dagen? man e ju trött på morgonen och man kommer få mycke tid på banan den dagen!

Vi öppnar besiktningen 6.30, man har möjlighet att besiktiga kvällen innan och vi har besiktningen öppen så länge det finns behov av det. Vi har ingen sista tid att anlända, det är inte obligatoriskt att köra kl 8.00:tummenupp
 

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Ort
Värnamo
Hoj
Brutale 1078RR
Håll undan! Söderén kommer troligen på nylackad sukka och tar ut sig totalt heeela dagen!



Och ja humlan jag vet de där om nylackade hojar.... :tuttar
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Kan det vara intressant med en bullerdag i slutet på september? Kan ev. ordna en vardag som är bullerdag, finns det intresse för det?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Det börjar ramla på lite anmälningar, men kvällskörning verkar ingen vara intresserad av:va
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Tjo!!!

Sitter o funderar lite över min däck. Dem fick en del stryk på förra bankörningen. Tar mkt högersidor på Anderstorp. Det är inte nere i botten på regnspåret på högersidan, men det är nog bara en ½ mm kvar ner.

Jag undrar hur mkt gummi som finns kvar på dessa typer av däck på sidorna sedan?? Dvs kan man beta av ett kvällspass o lägga några varv utan att bli stoppad i besiktningen? Vad tror experterna?

Är rätt nybörjare av mig och har inga 170 knyck genom karusellen precis. :näsblod
 

Bifogat

  • dack1.jpg
    dack1.jpg
    159.6 KB · Visningar: 101
  • dack.jpg
    dack.jpg
    67.6 KB · Visningar: 91

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Tjo!!!

Sitter o funderar lite över min däck. Dem fick en del stryk på förra bankörningen. Tar mkt högersidor på Anderstorp. Det är inte nere i botten på regnspåret på högersidan, men det är nog bara en ½ mm kvar ner.

Jag undrar hur mkt gummi som finns kvar på dessa typer av däck på sidorna sedan?? Dvs kan man beta av ett kvällspass o lägga några varv utan att bli stoppad i besiktningen? Vad tror experterna?

Är rätt nybörjare av mig och har inga 170 knyck genom karusellen precis. :näsblod

Skulle nog kollat annonserna här på forumet och försöka hitta lite bättre beggade däck. 0,5 mm är inte mycket att skryta med.....
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Vi öppnar besiktningen 6.30, man har möjlighet att besiktiga kvällen innan och vi har besiktningen öppen så länge det finns behov av det. Vi har ingen sista tid att anlända, det är inte obligatoriskt att köra kl 8.00:tummenupp



dum fråga kanske men är det besiktning av både ban och gathojar innan start? tänker på bullermätning!
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Buller mäts under dagen kontinuerligt. Vill du kan vi mäta med handhållen mätare också, säg till vid incheckning.


ok ok, men jag har triumphs egna gatlegala samt besiktningsvänliga slip on, vid besiktningen nu i somras så mätte dom upp bullret till strax under 100db, är det godkänt för att få åka på anderstorp???
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
En kvällskurs med jobbet börjar oturligt nog just denna måndag. :gnissla Skulle kunna köra fram till kl 14 men då får det vara mycket bantid om det ska vara värt 1200 spänn. :) Antar att ni anpassar antal grupper efter hur mycket folk det blir...?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top