BeijingRider
Ny medlem
Hej, helt ny på forumet även om jag kollat in här förrut då och då.
Jag är 25 år och kommer från Malmö/Stockholm från början men bor nu och jobbar i Beijing.
Har faktiskt varken körkort eller MC kort och har i princip aldrig kört
en motorcykel tills jag flyttade hit för 2 år sen.
Allting fungerar ju lite annorlunda här borta
Började med att köpa en CB400 för ett halvår sen och lärde mig grunderna på en parkeringsplats ute vid racebanan här i Beijing.
Direkt efter det så var det bara o börja köra omkring i trafiken här.
Första övningen var o följa efter en kompis som satt i en taxi genom staden.
Utan plåtar, utan körkort, och kan tillägga att alla motorcyklar över 250 kubik får endast köras på racebana här i Kina.
Nu är jag dock ägare till en Kawasaki ZX-10R 2005a sen en månad tillbaka.
Var lite orolig för uppgraderingen från 400 kubik till 1000 kubik, men det gick bra (hittils)
Händer att man blir jagad av motorcykelpolisen här ibland men dom ger upp ganska fort. Övriga poliser får man bara tummen upp ifrån.
Går tom bra att köra förbi himmelska fridens torg och bilden på mao ze dong, bara man håller en hastighet så att polisen ger upp tanken om att försöka jaga en.
Så vill man köra i 300, utan körkort, plåtar och med olaglig insmugglad motorcykel så är det bara o komma till Beijing =)
I Sverige blir man väl jagad av helikopter?
Min kawasaki är i väldigt bra skick, kostade bara 36 000 svenska kronor
då hojjarna här antingen är smugglade från hongkong eller stulna i Japan och skickad i en plastpåse fasthakad till en färja som går mellan Japan och Dalian i norra Kina.
Det var min pres det
Ha en trevlig dag.
Jag är 25 år och kommer från Malmö/Stockholm från början men bor nu och jobbar i Beijing.
Har faktiskt varken körkort eller MC kort och har i princip aldrig kört
en motorcykel tills jag flyttade hit för 2 år sen.
Allting fungerar ju lite annorlunda här borta
Började med att köpa en CB400 för ett halvår sen och lärde mig grunderna på en parkeringsplats ute vid racebanan här i Beijing.
Direkt efter det så var det bara o börja köra omkring i trafiken här.
Första övningen var o följa efter en kompis som satt i en taxi genom staden.
Utan plåtar, utan körkort, och kan tillägga att alla motorcyklar över 250 kubik får endast köras på racebana här i Kina.
Nu är jag dock ägare till en Kawasaki ZX-10R 2005a sen en månad tillbaka.
Var lite orolig för uppgraderingen från 400 kubik till 1000 kubik, men det gick bra (hittils)
Händer att man blir jagad av motorcykelpolisen här ibland men dom ger upp ganska fort. Övriga poliser får man bara tummen upp ifrån.
Går tom bra att köra förbi himmelska fridens torg och bilden på mao ze dong, bara man håller en hastighet så att polisen ger upp tanken om att försöka jaga en.
Så vill man köra i 300, utan körkort, plåtar och med olaglig insmugglad motorcykel så är det bara o komma till Beijing =)
I Sverige blir man väl jagad av helikopter?
Min kawasaki är i väldigt bra skick, kostade bara 36 000 svenska kronor
då hojjarna här antingen är smugglade från hongkong eller stulna i Japan och skickad i en plastpåse fasthakad till en färja som går mellan Japan och Dalian i norra Kina.
Det var min pres det
Ha en trevlig dag.