Har vi möjligen ett nytt rekord i moraliskt förfall här på forumet?
Ursäkta, men jag har några små frågor.
Rätta mig om jag har fullständigt missuppfattat den här tråden men handlar den verkligen om hur kul det är att köra omkring på stulna motorcyklar och hur man kringgår eventuella "problem" med polisen genom att muta deras korrupta kollegor och samtidigt finansiera trafficing av vad vi alla vet ofta är minderåriga fattiga flickor från den kinesiska landsbygden? (Vilket i den långa slutändan bara stärker den kommunistiska diktaturens möjlighet att förtrycka mer än drygt en femtedel av jordens befolkning?)
Om så är fallet hur kan då någon tycka att det verkar lockande?
Har vi möjligen ett nytt rekord i moraliskt förfall här på forumet?
USAs, Sveriges, och större delen av den moderna västvärldens generösa tillväxt och vällfärd hade inte varit möjlig utan slaveri och barnarbete i asien och i andra delar av världen. Utan dem hade priserna på många varor (och tjänster) vi tar för givet varit rejält mycket högre. Om det är någon som ska skämmas så är det vi.
TS: Är det smutsigt där du jobbar & bor? Mycket avgaser? Det var iaf min erfarenhet av Indiska storstäder. Stockholms mest tättrafikerade gata är rena friskluftskällan i jämförelse. För att inte tala om all skräp som låg överallt därnere.
Uj ja. Det är som att åka till Mars på många sätt... Men det går ju inte att sticka under stolen med att de numera är världens största ekonomi och styr större delen av tillverkningsindustrin, så att de är på väg att ta över världen är ett faktum. Men förhoppningsvis så tar de inte över världen annat än ekonomiskt. Bara att hålla tummarna för att den kinesiska regeringen inte får för sig att implementera sina politiska ideer på resten av världen.
TS: Är det smutsigt där du jobbar & bor? Mycket avgaser? Det var iaf min erfarenhet av Indiska storstäder. Stockholms mest tättrafikerade gata är rena friskluftskällan i jämförelse. För att inte tala om all skräp som låg överallt därnere.
Det där påminner mig om den snedvridna och naiva synen på Ryssland Svenssson i gemen har... <och resten>
Kom igen, du måste sakna jantelagen, skatten som börjar på 31,5% och , feministerna, moralens väktare, små grodorna, Pripps Blå, det feta nattlivet i Malmö(Heartbreak, Slitage, etc) Falafel No.1, "du får inte gunga på stolen", etc etc etc ..
Lägg nu in lite bilder på hur det ser ut därnere! Hojarna, vägarna, brudarna etc
Har aldrig varit i Indien, men tror nog det är ganska annorlunda i Beijing.
Beijing är en supermodern stad i stil med Shanghai, Innanför 3e
ringvägen är det bara skyskrapor, parker, gigantiska bostadsområden.
Smutsigt är det inte här i innerstaden, luftkvalitén är tyvärr ganska dålig.
Finns allt jag behöver här. En fake-strand =)
På vintern kan man åka skidor här, resturanger från hela världen, helt sinnesjukt nattliv. Varannan byggnad här skulle bli som Stockholms nya stolthet om den låg där
Där jag jobbar och bor heter sanlitun och är det området största
delen av beijings nattliv är centrerat runt.
Mitt emot lägenheten har jag en västerländsk mataffär där jag tom
kan köpa svenska knäckebröd =)
Finns ett hundratal västerländska resturanger här, apple store, världens största adidas affär mm.
Fast
Kommer man utanför 5e ringvägen så är det smutsig ghetto/bonde stil på allting.
Så är det i många mindre kinesiska städer också.
Jag gillar storstäder, snabbt tempo, hade jag vart jävligt rik hade jag kanske bott i Tokyo istället.
Tills dess tror jag Beijing ger mig mest livskvalitet av alla städer just nu.
Gillar iofs Taipei jävligt mycket också.
Det enda jag saknar i Sverige är alla svenskar. Men har tre norrmän på kontoret. dom får duga =)
Tillägg: Finns faktiskt extremt mycket svenskar här i förhållande till vår befolkning. Har ännu inte träffat en svensk här som vill åka hem
klockrent
har faktiskt en ryss som jobbar för mig.
Visade honom Kreml-High från varan tv.
"Är detta vad ni tror om ryssland?" haha
har faktiskt en ryss som jobbar för mig.
Visade honom Kreml-High från varan tv.
Min motorcykel är inte stulen, den är smugglad från hongkong.
Ah jo, Hororna här som drar in några hundra tusen i månaden och kör ferarri-bilar är verkligen fattiga flickor från landsbygden =)
och vem är du, moralens väktare ?
USAs, Sveriges, och större delen av den moderna västvärldens generösa tillväxt och vällfärd hade inte varit möjlig utan slaveri och barnarbete i asien och i andra delar av världen. Utan dem hade priserna på många varor (och tjänster) vi tar för givet varit rejält mycket högre. Om det är någon som ska skämmas så är det vi.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |