Kör sporthoj i Beijing

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Det låter ju som rena paradiset... Poliser som skiter i allt, köra utan körkort. Fyfan, kul om man råkar ut för något där, brottslingarna mutar ju bara polisen med en hora och nå middag..

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det låter ju som rena paradiset... Poliser som skiter i allt, köra utan körkort. Fyfan, kul om man råkar ut för något där, brottslingarna mutar ju bara polisen med en hora och nå middag..

inga problem, det e ju ett kommunistland:tummenupp

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Nja, de är väl näst störst och fortfarande "bara" en tredjedel av USA's ekonomi? De är ju inte så effektiva dock, bara en tiondel av den utvecklade världen. Men med 1.3mdr innevånare behöver man inte så mycket effektivitet för att få ihop ett stort absolut nummer.
Rätt! Jag hade blandat ihop det med att de har den största tillväxten av de stora ekonomierna. Men det kan inte vara långt kvar innan de kniper pole position.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Kan ni språket? är det ett måste för jobb?

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Får man inte nackskott med en Kalaschnikov på en stadion inför åskådare (och familjen får stå för kulan) om man gör sig skyldig till en överträdelse ?

BeijingRider

Ny medlem
Gick med
3 May 2010
Hoj
ZX-6R 2009

ja, den största maffian i Kina är faktiskt polisen.
Iaf så känner man sig mycket tryggare på natten i Beijing än vad man
gör i Sverige. Människor överallt.
Och om man inte går runt full som fan o beteer sig illa så är det väldigt
liten risk att man råkar ut för något.

För mer avancerad brottslighet så ligger oftast polisen och
regeringsfolk i bakgrunden och är medbrottslingar.

på minst två ställen i Beijing så ligger polishuset granne med en affär som säljer illegala sporthojjar.
När jag letade efter min nuvaranda hojj så var det en polis som ville sälja sin r1a till mig.

Jag har även druckit öl ihop med en maffiaboss och polischefen i Beijing i ett och samma KTV-rum :)
(låter som ett skämt, men sjuka saker är vardag här)

Får man inte nackskott med en Kalaschnikov på en stadion inför åskådare (och familjen får stå för kulan) om man gör sig skyldig till en överträdelse ?

förr i tiden var det så, för väldigt grova brott som våldtäkt på barn osv.
Tycker dom kan införa det igen ;)

Medelsvensson har generellt ganska sned uppfattning om Kina.

Jag har pratat kinesiska i 8 år redan.
Det är inte ett måste i de flesta jobb utlänningar gör här.

Last edited:

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Nja, de är väl näst störst och fortfarande "bara" en tredjedel av USA's ekonomi? De är ju inte så effektiva dock, bara en tiondel av den utvecklade världen. Men med 1.3mdr innevånare behöver man inte så mycket effektivitet för att få ihop ett stort absolut nummer.

Många blandar ihop det här ekonomi snacket med tillväxt och exportsiffror. Då är Kina nr.1 nu.

Tyskarna blev ju nyligen omkörda i exporten.
Snart blir Kina största importören också. Bara tidsfråga.

När drar du på semester förresten ?

Vi skulle ju dragit ut till golden port när det blev vår men det va så sunkigt väder innan jag drog till sverige så jag hörde aldrig av mig pga detta. Tar nya tag när jag är tbx. Hör av mig....!

Sorry för trådkapningen TS.

Mvh

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
har kört 150 kubik scooter och många mopeder i thailand och kina området, rent utsagt livsfarligt första gången.. blev påkörd på sidan av mopeden i thailand men den blev bara repad så de var ingen fara,
fsat då var man ju 14-15

låter som ett skoj liv!

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Grym tråd! Ge oss gärna mer rapporter om hojåkandet där nere framöver :tummenupp

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR

Beror på vad du ska göra. Ska du ha något med lokala kunder/leverantörer/anställda som inte har erfarenhet av att jobba i internationella företag eller har pluggat utomlands skulle jag säga att det är ett måste. Kunskapen i engelska hos gemene man är här 0 och intet.

Ska du jobba som t.ex ingenjör eller liknande är det inget måste. Man skickar ju inte direkt hit någon från Europa för att de är bra på att prata Mandarin. Det finns det redan 1.3mdr personer som kan här. Jag pratar inte Mandarin men i stort sett alla jag jobbar med har en MBA från Australien, England eller USA, vilket i och för sig inte är så ovanligt som det låter, så vi pratar engelska. Men jag har ingen kontakt med kunder förutom något enstaka internationellt bolag.

Men å andra sidan, för att kunna språket nog för att kunna t.ex. förhandla så behöver du ett gäng med år här. Det är så mycket mer än språket, det är kulturen och kommunikationen du måste lära dig också.

MEN; flyttar du hit på egen hand och söker jobba här så får du nog räkna med att behöva kunna språket för att erbjuda något mer än vad en person som företaget skickar ut från HQ kan erbjuda. Det är enda anledning till att vi ska vi anställa en utlänning här istället för att skicka hit någon från HQ. Om de har rätt erfarenhet och har runt fem år i Kina redan och pratar språket. Det är mycket värt!

Rätt! Jag hade blandat ihop det med att de har den största tillväxten av de stora ekonomierna. Men det kan inte vara långt kvar innan de kniper pole position.

Runt 2025-2030 har jag för mig brukar vara riktmärket för när de ska överta USA.

Men störst ekonomi är ju bara marknadsföring, det är BNP/capita som gör att folk får det bättre ställt och det pratas inte lika så mycket om det.

Många blandar ihop det här ekonomi snacket med tillväxt och exportsiffror. Då är Kina nr.1 nu.

Tyskarna blev ju nyligen omkörda i exporten.
Snart blir Kina största importören också. Bara tidsfråga.

När drar du på semester förresten ?

Vi skulle ju dragit ut till golden port när det blev vår men det va så sunkigt väder innan jag drog till sverige så jag hörde aldrig av mig pga detta. Tar nya tag när jag är tbx. Hör av mig....!

Sorry för trådkapningen TS.

Mvh

Frågar man lokala kollegor är ju Kina störst, bäst och vackrast i alla avseenden :)

Jag har inte fastställt min semester än men jag brukar åka runt midsommar och tänker nog sikta på något liknande i år.

Våren har kommit nu, vi hade drygt 30 grader i lördags/söndags. Idag var det lite kallare, typ 28 grader, men värmen har börjat komma nu.

Absolut ska vi ut till Golden Port! Hör av dig när du börjar närma dig ankomst så smider vi ihop en plan.

förr i tiden var det så, för väldigt grova brott som våldtäkt på barn osv.
Tycker dom kan införa det igen ;)

Fast engelsmannen som smugglade droger fick ju veta att han levde för ett par månader sedan. Eller rättare sagt inte levde längre...

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Beror på vad du ska göra. Ska du ha något med lokala kunder/leverantörer/anställda som inte har erfarenhet av att jobba i internationella företag eller har pluggat utomlands skulle jag säga att det är ett måste. Kunskapen i engelska hos gemene man är här 0 och intet.

Ska du jobba som t.ex ingenjör eller liknande är det inget måste. Man skickar ju inte direkt hit någon från Europa för att de är bra på att prata Mandarin. Det finns det redan 1.3mdr personer som kan här. Jag pratar inte Mandarin men i stort sett alla jag jobbar med har en MBA från Australien, England eller USA, vilket i och för sig inte är så ovanligt som det låter, så vi pratar engelska. Men jag har ingen kontakt med kunder förutom något enstaka internationellt bolag.

Men å andra sidan, för att kunna språket nog för att kunna t.ex. förhandla så behöver du ett gäng med år här. Det är så mycket mer än språket, det är kulturen och kommunikationen du måste lära dig också.

MEN; flyttar du hit på egen hand och söker jobba här så får du nog räkna med att behöva kunna språket för att erbjuda något mer än vad en person som företaget skickar ut från HQ kan erbjuda. Det är enda anledning till att vi ska vi anställa en utlänning här istället för att skicka hit någon från HQ. Om de har rätt erfarenhet och har runt fem år i Kina redan och pratar språket. Det är mycket värt!

Jag har pratat kinesiska i 8 år redan.
Det är inte ett måste i de flesta jobb utlänningar gör här.

makes sence ja, hm, behöver dom en lermodellör på kinamcfabrikens designavdelning kanske. :)

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Ursäkta, men jag har några små frågor.

Rätta mig om jag har fullständigt missuppfattat den här tråden men handlar den verkligen om hur kul det är att köra omkring på stulna motorcyklar och hur man kringgår eventuella "problem" med polisen genom att muta deras korrupta kollegor och samtidigt finansiera trafficing av vad vi alla vet ofta är minderåriga fattiga flickor från den kinesiska landsbygden? (Vilket i den långa slutändan bara stärker den kommunistiska diktaturens möjlighet att förtrycka mer än drygt en femtedel av jordens befolkning?)

Om så är fallet hur kan då någon tycka att det verkar lockande?

Har vi möjligen ett nytt rekord i moraliskt förfall här på forumet?

BeijingRider

Ny medlem
Gick med
3 May 2010
Hoj
ZX-6R 2009

Rätta mig om jag har fullständigt missuppfattat den här tråden men handlar den verkligen om hur kul det är att köra omkring på stulna motorcyklar och hur man kringgår eventuella "problem" med polisen genom att muta deras korrupta kollegor och samtidigt finansiera trafficing av vad vi alla vet ofta är minderåriga fattiga flickor från den kinesiska landsbygden? (Vilket i den långa slutändan bara stärker den kommunistiska diktaturens möjlighet att förtrycka mer än drygt en femtedel av jordens befolkning?)

Ah jo, Hororna här som drar in några hundra tusen i månaden och kör ferarri-bilar är verkligen fattiga flickor från landsbygden =)

Min motorcykel är inte stulen, den är smugglad från hongkong.

När det kommer till att den "kommunistiska" (faktiskt kapitalistiska) diktaturen förtrycker sitt folk tycker jag inte de gör det hälften så mycket som USA gör.

Uppfattningen jag har om Kina skiljer sig helt från den propaganda
som pressas ut i Svensk media.

Allting här är så annorlunda från Sverige och övriga västvärlden att
det är helt omöjligt för en Svensk att förstå det utan att vistas här i flera år. Jag tror alla utlänningar här går igenom flera olika faser av
personlig utveckling. Inte bara synen på Kina ändras, utan även synen på Sverige och hela världen.
Även synen på människor, utbildning, pengar och politik förändras.

Oavsett vad för produkt du köper i världen, dator eller mobiltelefon, när du tankar din bil eller vad som helst. Så stöttar du all omoral och förtryck i hela världen.

Jag tycker inte Kina är sjukt alls, vad jag tycker är sjukt
är att Svenskar som har rätt till gratis utbildning hoppar av gymnasiet
och skiter i att gå på universitet.
Det e ju helt normalt att göra det om man har 100% svenskt synsätt på allt.
Inte konstigt när farsans svärfar genom att vara cykelmekk äger en stor lägenhet, en sommarstuga och två bilar.
Samma jobb i Kina ger dig en önska om att du vore en snygg tjej så du kunde gå o prostituera dig istället ;)

Sverige är som ett disneyworld i verkligheten.
Hoppas det finns kvar när jag flyttar tillbaka :)

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
En svart Qvarna 701
Haaa,

låter hur kul som helst. Minns hur jag själv irrade runt i Beijing för några år sen. Galet stor stad med gaaalet många kineser =)
Jobbig trafik dock, tror inte jag någon gång åkte längre än 3-4 min utan att vara nära att bli inblandad i något jobbigt så jag vet inte om jag själv skulle sätta mig på en hoj där =)

[YOUTUBE-ID]LJowTNP_QVk[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]3xOO39wyKK4[/YOUTUBE-ID]

:hihi

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
jag förväntar mig att du börjar videoblogga ala Mordeth13. Skulle vara intressant!

CMA

Övning ger färdighet
Gick med
18 Jun 2009
Hoj
Suzuki SV1000S-2007 Suzuki sv1000s-04 (såld) Fireblade-98 (såld)
Lägg upp bilder på det som du tycker är intressant.... =)
Kina / Hoj / Banor / Vägar / Vyer ......
vore kul....

hade gott.....:tummenupp

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha

och vem är du, moralens väktare ?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...