Kör vi så mycket bättre en Ghost Rider???

Kia

Guest
Poacher skrev:
Det gör man ju inte, vad var det konstiga i detta?

Huvudbrukaren betalar premien, i övrigt får ägaren låna ut den enligt överenskommelse med bolaget.

Alla vill missförstå detta, sanningen är att i de allra flesta fall med "skenförsäkring" så är det så att ägaren bara står som ägare, fordonet brukas av en yngre person, det är enbart detta som diskuteras.

Jag köpte en hoj förut av en kille i 20 års åldern, mamman var ägare, hon visste inte ett skit om den hojen utan hon skrev på ägarbytet till mig bara.

Men jag förstår fortfarande inte varför det jag skriver om kallas för att skenförsäkra.
OM jag nu hittade en äldre man som jag trivdes ihop med och som inte var för rik (så ingen tror att jag bara är ute efter nån med pengar). Vi flyttar ihop och bestämmer oss för att köpa en hoj. Vi kommer att utnyttja den precis lika mycket men båda FÅR ju inte stå som ägare på den och visst är det bra när det blir lite billigare så då ställer vi den på den äldre killen. Hur får du det till skenförsäkring?? Det går ju inte att göra på nåt annat sätt eller? Isf hur? :huvet :tungan
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Kia skrev:
Men jag förstår fortfarande inte varför det jag skriver om kallas för att skenförsäkra.
OM jag nu hittade en äldre man som jag trivdes ihop med och som inte var för rik (så ingen tror att jag bara är ute efter nån med pengar). Vi flyttar ihop och bestämmer oss för att köpa en hoj. Vi kommer att utnyttja den precis lika mycket men båda FÅR ju inte stå som ägare på den och visst är det bra när det blir lite billigare så då ställer vi den på den äldre killen. Hur får du det till skenförsäkring?? Det går ju inte att göra på nåt annat sätt eller? Isf hur? :huvet :tungan
Tyvärr har du läsproblem, jag skrev ju att det INTE var skenförsäkring om den huvudsakligen brukaren av motorcykeln betala försäkringen *suck*
Exakt lika mycket är ju bara löjligt att ta upp tycker jag när 90% av dessa fall handlar om andra saker, så varför tjafsa?
Ring bolaget och fråga om det nu är så att ni skulel köra exakt lika mycket.
Det är inte ens rellevant för det som diskuterades här.

Spik i kistan, mors.
 
Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Ankan skrev:
Jaja, vi som kommer från familjer där pengar inte är något problem får väl skramla ihop till en läskeblask åt herrn. :tungan
Jag skjuter gärna till en tia så att stackars strutsen kan få sig en rejäl blecka. Du kan väl lägga ut för mig till första ERF:et, Ankan. För vi ses där.

Ska bli roligt att möta er i ädel tävlan :tummenupp
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nr:18 skrev:
Ska du verkligen KÖRA nästa år? Inte bara anmäla dej? :D
Naturligtvis inte, jag skall ju vara executive ventilgummimanager hos team HET. Det var väl det vi sa :D
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
GSXR1100R skrev:
Bingo körde ERF på Anderstorp, så det så :mattias
Så är det. Gud och GSXR1100R är mina vittnen :fakta

Men jo, jag skall köra nästa år. HET:s ventiler fixar jag i förbifarten.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Bingo skrev:
Så är det. Gud och GSXR1100R är mina vittnen :fakta

Men jo, jag skall köra nästa år. HET:s ventiler fixar jag i förbifarten.
Du körde bra dessutom, synd att teamet sprack, håller tummarna att du kör i ett nytt långsamt team nästa år.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
GSXR1100R skrev:
...håller tummarna att du kör i ett nytt långsamt team nästa år.
Jävelusiska planer smidas :banana
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
abstruse skrev:
Har ni ingen plats över i ert team? :D
Du kan få vara smörgåsnisse, men då måste du vara på plats så det blir väl inget med det heller.

:7peta
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
GSXR1100R skrev:
Du kan få vara smörgåsnisse, men då måste du vara på plats så det blir väl inget med det heller.

:7peta

Kan det vara värt om det är räkmackor vi snackar om.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top