Kör vi så mycket bättre en Ghost Rider???

Kia

Guest
Då får jag nog ta smällen med högre premier hellre. Vaknar ju hellre brevid nån snygging än en gamling. Sen om han är rik då är det ju en jävla bonus bara. *skrattar* :tungan
Kan kanske sätta ut en annons här på SH dårå? :banana :fyllisar
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Kia skrev:
Då får jag nog ta smällen med högre premier hellre. Vaknar ju hellre brevid nån snygging än en gamling. Sen om han är rik då är det ju en jävla bonus bara. *skrattar* :tungan
Kan kanske sätta ut en annons här på SH dårå? :banana :fyllisar

Eftersom det här ändå ballat ur helt, vad är det här med att brudar letar killar med pengar? Allvarligt alltså, är det för att ni inte kan skaffa egna eller vad är grejen?
 

Kia

Guest
Markus skrev:
Eftersom det här ändå ballat ur helt, vad är det här med att brudar letar killar med pengar? Allvarligt alltså, är det för att ni inte kan skaffa egna eller vad är grejen?

Jag jobbar och klarar mig bra på mina egna pengar.Skulle inte kalla mig fattig, men alla pengar jag äger har jag helt ärligen tjänat ihop själv. Jag letar inte efter en kille med massor med pengar men visst är det en jävla BONUS om han nu skulle råka vara rik. Precis som du säkert tycker det skulle vara en BONUS om du hade en tjej med mycket stålar. Pengar är inget viktigt men det är ju för jäkla kul att ha en massa av dem eller hur. Som sagt det är bara en bonus i livet. :) :tummenupp
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Markus skrev:
Skadan hade uppkommit oavsett vem fordonet var registrerat på. Är då skadan man bedömer olyckan där motorcykeln skadades (jag tror det) eller är det skadan att försäkringsbolaget fick in för lite premiepengar (jag tror inte det).
det är så att bolagen sätter din premie efter din ålder, hur länge du haft körkort och var du bor, de riskbedömmer på det sättet.

Yngre personer sägs förolyckas oftare än äldre bla.
Bolaget vill ju gå med vinst så långt som möjligt och det gör de på våra premier genom att dessa är rätt satta.
Men jag orkar inte heller bråka om detta, jag tycker det är fel, men det har sagts förr på forumet.
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Kia skrev:
Hur kan man då kalla det att skenförsäkra om man gjort precis som reglerna och försäkringsbolagen vill?? Bara undrar? :7peta
Det gör man ju inte, vad var det konstiga i detta?

Huvudbrukaren betalar premien, i övrigt får ägaren låna ut den enligt överenskommelse med bolaget.

Alla vill missförstå detta, sanningen är att i de allra flesta fall med "skenförsäkring" så är det så att ägaren bara står som ägare, fordonet brukas av en yngre person, det är enbart detta som diskuteras.

Jag köpte en hoj förut av en kille i 20 års åldern, mamman var ägare, hon visste inte ett skit om den hojen utan hon skrev på ägarbytet till mig bara.
 
Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Kia skrev:
Hur kan man då kalla det att skenförsäkra om man gjort precis som reglerna och försäkringsbolagen vill?? Bara undrar? :7peta
"Man" kallar det inte för att skenförsäkra om det är som du skriver. Markus gör det men det beror dels på att det är så jävla luddigt i hans huvud, dels på att han älskar att pladdra.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
GSXR1100R skrev:
Hur skulle det gå till, Apis är ju uppbokad varenda helg med kärringar och annat elände.

Han får ett erbjudande han inte kan säga nej till om att köra Penos nyinköpta ex-SBKVM-ducce i ERF. :hihi
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ankan skrev:
Han får ett erbjudande han inte kan säga nej till om att köra Penos nyinköpta ex-SBKVM-ducce i ERF. :hihi
Apis kommer att vara, förkyld, på fest, mysig hemmakväll eller allt på en gång, han har inte visat sig på en enda bana i år :mad:
 

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R
abstruse skrev:
"Försäkrings-Johan" torde väl vara rätt person att höra med. Tror även allas vårt fjäderfä ERF-Ankan samt också RR-PeNo kan tänkas ha lite koll i frågan.

Tyvärr, är inte så bevandrad när det gäller bolagets regressrätt mot vållande part. (vilket jag uppfattar att Markus frågade syftade till och som t-rexen ville ha hjälp med)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Bingo skrev:
Markus gör det...

Hallucinerar man per automatik när man blir gammal eller beror det på ett osunt leverne under 60-70 tal? :va

Bingo skrev:
...men det beror dels på att det är så jävla luddigt i hans huvud,

Inte i närheten av lika luddigt som du blir när sköterskan stoppar om dig om 5timmar och ger dig två små Propavan. :lol

Bingo skrev:
dels på att han älskar att pladdra.

Pratar du medans du skriver dina inlägg? Jag gör det inte, sedan att jag de facto gillar min egen röst det är en annan sak - och få på sporthoj.com förunnat.
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Ankan skrev:
Han får ett erbjudande han inte kan säga nej till om att köra Penos nyinköpta ex-SBKVM-ducce i ERF. :hihi

DUCCE?!?!? :mad: Det har aldrig varit snack om någon Ducce minsann. Ylande radfyra ska vi ha. Peeeeeeeeeno! :4skrika
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
GSXR1100R skrev:
Apis kommer att vara, förkyld, på fest, mysig hemmakväll eller allt på en gång, han har inte visat sig på en enda bana i år :mad:
Det är skandal. :fakta
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
abstruse skrev:
DUCCE?!?!? :mad: Det har aldrig varit snack om någon Ducce minsann. Ylande radfyra ska vi ha. Peeeeeeeeeno! :4skrika

För Peter är endast det bästa gott nog, och duccarna är väl snabbast har jag för mig. Men gnäll du bara över den enastående möjligheten. :7peta :tungan
 

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R
abstruse skrev:
DUCCE?!?!? :mad: Det har aldrig varit snack om någon Ducce minsann. Ylande radfyra ska vi ha. Peeeeeeeeeno! :4skrika

Misstänker att den här tråden redan är sönderspammad, så visst kan jag dementera duccealternativet.
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Ankan skrev:
Vafan nu då!?!

Då kan du glömma mej i ditt ERF-team, så det så. :mad:

Mina herrar, det låter som vi får ta en revival och diskutera detta i Göteborg över en glass, gott krubb och lite öl, i valfri ordning. Dessutom måste vi ta ur Rexen hans hallucinationer om att åka 250 nästa år... :gnissla
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
abstruse skrev:
Mina herrar, det låter som vi får ta en revival och diskutera detta i Göteborg över en glass, gott krubb och lite öl, i valfri ordning. Dessutom måste vi ta ur Rexen hans hallucinationer om att åka 250 nästa år... :gnissla

Nämn plats och vapen så släpar jag dit gossen med ERF-planer. :)
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Men Cribbe då, hade du tråkigt och ville ha en diskussion att läsa?

Det kan väl inte vara så att jag påverkat dig i din syn på hojåkning på nåt sätt va?

Nästa år får du fan vara med å åka lite mera så ska vi ha skitskoj ihop!!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top