Fredrik GSX skrev:Tråkig läsning....
Två tänkbara lösningar;
1. Läs något annat.
2. Uppe till höger, klicka "logga ur"
Så. Klart. Frågor? Framåt!
Noterar dock att det var tillräckligt läsvärt för att lägga en kommentar...
Fredrik GSX skrev:Tråkig läsning....
t-rex skrev:Två tänkbara lösningar;
1. Läs något annat.
Poacher skrev:Nu orkar jag inte med detta egentligen.
Brukaren ska försäkra hojen, i detta fall är det nog killen som kör hojen och farsan som äger den så att säga.
Jag orkar inte tjafsa med dig vad det innebär det tror jag knappast skulle ändra någonting.
Dessutom till andra i tråden, varför är det fel med motsatta åsikter?
Snubben har ju skrivit vad han tycker, och jag vad jag tycker.
Några liknelser tycker jag inte alls behövs till att GR uppmanar till andra att tokåka, det är nog ila att det faktiskt händer.
t-rex skrev:Två tänkbara lösningar;
1. Läs något annat.
1. Nej, det är nog inte "olagligt". Problemet är att försäkringen inte gäller. Diskussionen lagligt/olagligt är bara av intresse för spammers.mjukis skrev:1. ok, det är mitt alt 1 som är skenförsäkringen som alla pratar om då?
Jag vet inte om jag tycker detta är fel ur moralisk synpunkt.
Det kan inte heller vara olagligt? Alla papper är ju korrekta.
2. Det är ju egentligen bara tanken bakom det hela som skulle kunna vara olagligt, om pappa skulle köpa en hoj, försäkra den i sitt namn för att sedan tröttna på cykeln och överlåta allt ansvar och brukande på mej (utan att skriva över papper) så kan ju inte detta vara olagligt, men ändå precis samma sak som jag hade med i ex 1 från förra inlägget. Pappa kanske vill sälja cykeln men den är svårsåld och jag får bruka den under tiden...
iof en helt annan sak och jag är inte ute efter att bråka med dej.. bara vinkla problemet lite.
Gustav1 skrev:Jo, jag...undrar var det står "logga ur"?
Det där vet du så lite om, tagga ner.Billson skrev:Hallå GNÄLLSPIK!!!!!!!!!!
Försäkringar är lätt för dig att snacka om som är 100 år och äger ett gjutjärns lok från stenåldern, ha lite överseende va
t-rex skrev:Finns det inga försäkringsbolagsmänniskor här?
Cribbe skrev:går på bakhjulet, framhjulet mm!!
Varför köper vi motorcyklar som nästan har lika mycket hk som kg?.
Och du är lika ansvarig om du kör ihjäl någon i 10-30 km/h för fort som vid 200 km/h för fort. För varje gång du bryter lagen ökar din risk att gör någon skada i trafiken som vi alla vet på sporthoj. För jag har svårt att tro att någon köper en sporthoj för att åka på ”söndagsturer” med den varje dag. Rätta mig om jag har fel.
Men hallå!!!, Brukar du springa ut på gatan och döda 30 personer med kniv Bara för att Arnold Schwarzenegger gör det i sina filmer???.
Med vänlig hälsning Cribbe
Körde du om bilar till höger och vänster med?GSXR1100R skrev:Jag körde +250 idag, jag är en outlaw.
Näe det fanns inga bilar att köra om, jag bor på landetPoacher skrev:Körde du om bilar till höger och vänster med?
Där ser man hur lätt man kan bli påverkad av GR.
Bingo skrev:Lånar han bara ut den medan han försöker få den såld är det inget problem. Så länge den är hans så är det han som skall försäkra den.
abstruse skrev:"Försäkrings-Johan" torde väl vara rätt person att höra med. Tror även allas vårt fjäderfä ERF-Ankan samt också RR-PeNo kan tänkas ha lite koll i frågan.
HanneZ skrev:Jag kan säga att jag blir sugen som faan på att köra fort när jag ser mc-filmer men jag blir inte sugenpå att döda någon när jag ser på James Bond.
Poacher skrev:Körde du om bilar till höger och vänster med?
Där ser man hur lätt man kan bli påverkad av GR.
Ankan skrev:Vadå ERF?? Tillvitas man en karriär inom den genren nu oxå. Du din ryktessmidare.
Ankan skrev:Om fler lyssnade och lärde av Bingo och T-rex skulle livet på SH vara lugnare...
Vem vill lyssna på Bing-go :kockoAnkan skrev:Vadå ERF?? Tillvitas man en karriär inom den genren nu oxå. Du din ryktessmidare.
Om fler lyssnade och lärde av Bingo och T-rex skulle livet på SH vara lugnare...
abstruse skrev:Om du bara visste vad jag och PeNo har kommit överens om bakom din rygg...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|