För att det är så förbannat roligt?Men va fan ärligt varför ska man åka på ett hjul
Men va fan ärligt varför ska man åka på ett hjul
För att man kan...
För att det är så förbannat roligt?
Eller för att man vill lära sig
Är lite inne på att bara använda mig av "slippin the clutch"-tekniken då, som andra sagt innan, man kan ta upp den på lägre varv och sedan åka längre utan att växla! Frågan är: Sliter det så fruktansvärt mycket egentligen på kopplingskorgen när man dippar kopplingen?!
Är du orolig för slitage ska du nog inte åka och jucka upp den som du förmodligen gör nu det är nog värre.
Beror ju lite på hur du "kopplar" också!Oki.. Om inte annat så kör vi tills det smäller sen lär vi oss av det
Beror ju lite på hur du "kopplar" också!
Klyka här på forumet slet ut sin koppling i sommras
En del håller ju in kopplingen helt, gasar och sen släpper ut vilket inte är hälsosamt för kopplingen.
Medans dom flesta bara duttar till på kopplingen under acc, det räcker med ett finger på kopplingshandtaget
Man ska lyssna på Rigge, han är ju king wheelie ff
Men när jag använder kopplingen så är det enbart "dipping" med två fingrar i en bråkdel av en sekund.. Som jag förståt det så är det väl så man ska göra..
Justera kopplingen så att du kan koppla ur med ett finger. Då får du fler fingarar att hålla i dig med. Kan va bra.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|