Köra bakhjul!

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Stockholm
Hoj
01 R1
På min retta ger jag bara gas så reser hon sig så fint så! :tummenupp ,du kan ju dreva ner framdrevet så går det lättare att få upp sukan...
 

sticke

drygare än yes...
Gick med
23 May 2006
Ort
H-Town
Hoj
F4 Izzle
jonny trajja, varför? dummaste jag hört, för att det e farligt, kul, räknas som vårdslöshet i trafik, ser förbannat coolt ut o cheyer o barn gillar det... svar nog? lär dig det så får du kanske oxå ligga lite, ha ha!
 

Sulis

Elite som fän..
Gick med
19 Aug 2007
Ort
Sjöbo (and then some)
Hoj
KTM 640 Duke II
Var ute idag och körde en del.. Drog bla min längsta bakhjulsåka innu :tummenupp Uppskattningsvis 100 - 150m (Ja, jag vet det är kass men jag är rookie innu :D )

Hoj hoj på er..
 

masai

2stroke HELL YEA
Gick med
11 Feb 2007
Ort
torsholma
Hoj
Tunturi Tiger Aqua -92
Man kan åxå om man har tillräcklit mycket kraft i hojen så är det att man kär fram håll jämn fart och gasar upp sen kopplar och ger så faaan
 

super

=)
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Malmø
Hoj
cb600Fa 2007 och Shadow
Är det lönt att dreva ner en cb600 07a för att lättare få upp den på slangen???:va
 

Sulis

Elite som fän..
Gick med
19 Aug 2007
Ort
Sjöbo (and then some)
Hoj
KTM 640 Duke II
Är lite inne på att bara använda mig av "slippin the clutch"-tekniken då, som andra sagt innan, man kan ta upp den på lägre varv och sedan åka längre utan att växla! Frågan är: Sliter det så fruktansvärt mycket egentligen på kopplingskorgen när man dippar kopplingen?!
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Är lite inne på att bara använda mig av "slippin the clutch"-tekniken då, som andra sagt innan, man kan ta upp den på lägre varv och sedan åka längre utan att växla! Frågan är: Sliter det så fruktansvärt mycket egentligen på kopplingskorgen när man dippar kopplingen?!

Är du orolig för slitage ska du nog inte åka och jucka upp den som du förmodligen gör nu det är nog värre.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Oki.. Om inte annat så kör vi tills det smäller sen lär vi oss av det :tummenupp
Beror ju lite på hur du "kopplar" också!
Klyka här på forumet slet ut sin koppling i sommras :D
En del håller ju in kopplingen helt, gasar och sen släpper ut vilket inte är hälsosamt för kopplingen.

Medans dom flesta bara duttar till på kopplingen under acc, det räcker med ett finger på kopplingshandtaget :)


Man ska lyssna på Rigge, han är ju king wheelie ff :tungan
 

Sulis

Elite som fän..
Gick med
19 Aug 2007
Ort
Sjöbo (and then some)
Hoj
KTM 640 Duke II
Beror ju lite på hur du "kopplar" också!
Klyka här på forumet slet ut sin koppling i sommras :D
En del håller ju in kopplingen helt, gasar och sen släpper ut vilket inte är hälsosamt för kopplingen.

Medans dom flesta bara duttar till på kopplingen under acc, det räcker med ett finger på kopplingshandtaget :)


Man ska lyssna på Rigge, han är ju king wheelie ff :tungan

Men när jag använder kopplingen så är det enbart "dipping" med två fingrar i en bråkdel av en sekund.. Som jag förståt det så är det väl så man ska göra..
 

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Honda
Men när jag använder kopplingen så är det enbart "dipping" med två fingrar i en bråkdel av en sekund.. Som jag förståt det så är det väl så man ska göra..


Justera kopplingen så att du kan koppla ur med ett finger. Då får du fler fingarar att hålla i dig med. Kan va bra.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top