Köra bakhjul!

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Du har väl hydraul koppl?

Låt den vara, den är så lätta så du kan koppla med ett finger.

Sulis

Elite som fän..
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
KTM 640 Duke II
Ja, det måste vara wire! Jag kör också med två fingrar.. tycker det känns helt ok ändå! Lyfter den i 2an (haha, dajmkrysset) och kör den ut. Nästa steg är väl att lära sig växla på slangen!

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Ja, det måste vara wire! Jag kör också med två fingrar.. tycker det känns helt ok ändå! Lyfter den i 2an (haha, dajmkrysset) och kör den ut. Nästa steg är väl att lära sig växla på slangen!

2:an KAN man köra hur långt som helst på men det är ganska svårt, får du i 3:an behöver du inga fler växlar. Se till att du kan åka långt på 2:an innan du börjar försöka växla... över en halv kilometer eller så, annars kommer du köra slut på 3:an lika fort.

sticke

drygare än yes...
Gick med
23 May 2006
Hoj
F4 Izzle
Tro mig.. det är på gränsen att jag inte vet!! Men jo, jag är ganska säker :tummenupp

jo tack, den har wirekoppling org så har ingen bytt den är det samma, inte ska du behöva växla redan, prova istället o få upp den så pass högt att du inte ökar farten utan kan börja bromsa ner hastigheten när du är uppe på slangen, det gör det oxå busenkelt att växla vidare i lådan när hojen är i balansläge!!!! nästa grej är cirklar på bakhjulet men då får du snacka med decca eller nån för det har jag fan inte lyckats med än :D

lycka till :tummenupp

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
+ att det är enklare att slanga med twin !...:tummenupp

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Beror ju lite på hur du "kopplar" också!
Klyka här på forumet slet ut sin koppling i sommras :D
En del håller ju in kopplingen helt, gasar och sen släpper ut vilket inte är hälsosamt för kopplingen.

Medans dom flesta bara duttar till på kopplingen under acc, det räcker med ett finger på kopplingshandtaget :)

Man ska lyssna på Rigge, han är ju king wheelie ff :tungan

Jag tror inte den kopplingen va så sliten som han själv trodde.

Kopplingen på min gammelblejd höll 2 hela säsonger och alla vet ju hur jag behandlade den :tungan

O ska du nånsing få upp din hoj på slangen David så lär du behöva tillhöra gruppen som ger fullgas med kopplingen helt inne ;)

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Inte för mig då såklart. Ni farträdda cirkusapor behöver inte ens yttra er... prova lägga i 3:an nångång istället :arsele

:D 120km/h rakt fram combos i full trafik på motorvägen skulle jag vilja se dig göra.

Powerwheelies kan vem som helst.
squid.gif

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection