Lethenstrm
Oldshool Racingmotard
Jo de åxå
Sent from my pc @ NASA Headquarter ;P
Sent from my pc @ NASA Headquarter ;P
Har varit ute med farsan och "övningskört" på bakhjulet nu 2gånger.
Men jag kommer bara upp 30cm MAX! Skit svårt att få min tycker jag. 1an,2an och 3an är så kort växlade, kan det göra nån skillnad? för den är inge direkt stor hastighet i dom.
Försöker koppla upp den. Men såg att nån hade skrivit att man kunde hjälpa till med fjädringen? hur då?
//Linus
Men jag kommer bara upp 30cm MAX! Skit svårt att få min tycker jag. 1an,2an och 3an är så kort växlade, kan det göra nån skillnad? för den är inge direkt stor hastighet i dom.
Försöker koppla upp den. Men såg att nån hade skrivit att man kunde hjälpa till med fjädringen? hur då?
//Linus
//Linus
Oj det har inte ens tänkt på, blir att testa det
Eas94: Kan du få upp din husqvarna med bara gasen? jag kommer ungefär lika högt med kopplingen som jag kommer med bara gasen.
What, utan koppling? Snälla säg inte det, för då saknar nog min ett helt stall med hästar!Du kan slå över hur lätt som helst i ettans växel även ifall du sitter på styret med den hojen
Gasa mer Ta och gå ut och provkör 5 minuter nu ikväll, så kan vi diskutera mer. Min går nästan alltid upp på 1:an (inte när man kört nån timme först, den blir slöare då ) och 2:an.
Kopplingen har jag ingen riktig koll på, vågar inte riktigt koppla upp den och samtidigt försöka hålla fast mig i styret. Antar att jag måste öva mer på 'dutta-snabbt-som-attan-med-ett-finger'-taktiken. Skulle säkert kunna slå över med koppling, men utan koppling skulle det nog behöva att jag står på fotpinnarna och slänger mig bakåt.
Ett tips är att inte rycka något förens du har koll på när och hur högt den stegrar med bara gas. Om man tajmar ryckningen fel (för tidig oftast för mig) blir det bara sämre, då lyfter den kanske 20-30 cm.
Men min är ju mycket äldre än din och Degenerates hoj, det skulle förvåna mig om min har lika hög effekt som era. Den variabla avgasporten är dessutom sönder, det begränsar säkert stegrandet något.
What, utan koppling? Snälla säg inte det, för då saknar nog min ett helt stall med hästar!
Lägger upp en mycket dålig bild nu, hoppas ni ser vad den föreställer. Så högt kommer man när det känns låååågt, bara så ni vet vad ni kan utgå från. Man känner direkt "fail" och vet att det gått mycket högre tidigare. Ungefär den höjden kan jag lyckas med ut ur rondeller, när jag kör relativt rakt fram. Hastigheten ca 30km/h
Gasa mer
Ska testa imorgon imorn om jag har tid.
Känns som det är så där högt upp jag kommer. Men är det där bara "gasres"?
Din och min hoj har motorn från enduro modellen, fast har mindre insug,
fögge och annan cylinder. Har för mig detta men ska titta upp med halvards motor för jag är lite sugen på att köpa större insug+fögge.
Förgasare vet jag ju inte riktigt om det är en annorlunda (jämfört med WR samma årsmodel), har en Mikuni TM 35 mm och den är bara något mindre än förgasarna på värstingmaskinerna från KTM osv. (35 vs 36 mm, den större har 5,8% större area)[/QUOTE
SMS har i alla fall dellorto 28. Har för mig att WR har 38.
Som sagt, det är en bild (från en film) på när det gick fel, brukar vanligtvis försöka luta mig bakåt Har koll på det på trampcykeln, där är avslappnad lutning bakåt A och O, i alla fall för mig.Näsan i styret, varför hänger du fram så mycket?
Förgasare vet jag ju inte riktigt om det är en annorlunda (jämfört med WR samma årsmodel), har en Mikuni TM 35 mm och den är bara något mindre än förgasarna på värstingmaskinerna från KTM osv. (35 vs 36 mm, den större har 5,8% större area)
SMS har i alla fall dellorto 28. Har för mig att WR har 38.
Ah, missade ett inlägg!
Som sagt, det är en bild (från en film) på när det gick fel, brukar vanligtvis försöka luta mig bakåt Har koll på det på trampcykeln, där är avslappnad lutning bakåt A och O, i alla fall för mig.
Trololol Jag vinner!
Bara den är gången....
Njut av de för det kommer inte att hända igen!
Lite OT men vad har ni för drevning ? och jag tror att det är nått fel på min qvarna
Förnedringens timme är kommen.
[YOUTUBE-ID]RluNwTxsB1g[/YOUTUBE-ID]
Förnedringens timme är kommen.
Hade du börjat på en växel högre hade du kunnat åka hur långt som helst. Vad kör du på?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|