PeterNorth
Bannad
Hur nära överslag blir man vid balansläget? Ökar varje vecka med 10cm typ.....har inte fått in växlingen
Hur nära överslag blir man vid balansläget? Ökar varje vecka med 10cm typ.....har inte fått in växlingen
Jag blir lite förvirrad av den dära filmen.
Ska man gas upp till ett visst varvtal och sen släppa kopplingen?
Eller ska man släppa kopplingen samtidigt som gasar? alltså gas + koppling i samma rörelse?
Tack så mycket för svaren!
Blir att öva på det nu
Då är de verkligen hög tid att du tränarHäftigt, säg till om du lär dig något vettigt. Jag har haft hojen i ett år nu utan att lära mig stegra, ganska skamligt egentligen.
Då är de verkligen hög tid att du tränar
* rulla sakta på 1an, eller 2an
* ge gas, dutta till kopplingen(eller håll den inne och släpp den fort)
* Dra lite bakåt i styret när du släpper kopplingen
* Hojen skickar upp framhjulet, var beredd på att släppa gasen eller bromsa.
Så går det nog fint
Det är ju sinnessjukt. Dom som hävdar att dom slagit över på slangen måste ju....försökt sig på plåtskrap?
Nja, man slår nästan bara runt om man plockar upp hojen för fort och blir rädd.
Då får du antingen lära dig att koppla upp den eller växla. Själv lärde ja mig växla innan ja lärde mig koppla upp.
Nu har ja istället ett nytt problem, att ja e för klen! Efter 5km på bakhjulet börjar arma snabbt ge upp..
Sent from my Samsung Galaxy S2 using Tapatalk
Provade lite på växel 3 att gasa, få gung på fjädringen och gasa till samt rycka...men det händer knappt nåt Hur exakt ska man bete sig? Har pizzadrev så det borde vara busenkelt. Att man själv väger en del (90+) hur mycket påverkar det?
Provade lite på växel 3 att gasa, få gung på fjädringen och gasa till samt rycka...men det händer knappt nåt Hur exakt ska man bete sig? Har pizzadrev så det borde vara busenkelt. Att man själv väger en del (90+) hur mycket påverkar det?
Jag brukar dra in kopplingen så den kopplar ur helt men använder bara ett finger för att fortfarande kunna hålla i styret... as iallafall ja drar in kopplingen, så drar ja upp den i varv och alldeles precis innan den kommer upp i riktigt dragvarv så släpper ja ut kopplingen samtidigt som ja liksom hoppar/rycker uppåt/ bakåt i styret. Inte våldsamt som ett svin för då får du ingen känsla. Tycket är inte så mycket till för att dra upp hojen utan man gör de mer för att följa med hojen mjukt upp.
Detta sätt tycker jag är lättast, vissa tycker det är lättare att först gasa sen dutta till kopplingen bara. Men jag tycker det är så krångligt att dra in kopplingen lagom, därför jag gör som jag skrev tidigare.
Testa mitt sett och det andra och se vilket du trivs bäst med.
Förresten ja sitter vid telen så ja ser inte vad för hoj du har?
Jag själv väger över 100 och kan dra upp min ktm i hastigheter från stillastående till typ 90-100 med lanfsvägsdrevning. Så vikten spelar mindre roll om du väl har tekniken.
Vart bor du?
Förlåt om inlägget blev långt hoppas det hjälper nå
Sent from my Samsung Galaxy S2 using Tapatalk
Ja e det nån du ska ta tips från så e det killen med läderstormen
Grymma tips och staken blir bara hårdare och hårdare desto mer man läser SH's bästa tråd!
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |