Köra bakhjul!

crassy

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2010
Hoj
CB1000RA -09
Försökte få upp min CBF500 på bakhjulet = resultat noll. Är det jag som är inkompetent eller är det hojen som är för "snäll"?

DinoLj

Gbgx3m
Gick med
24 Jul 2010
Hoj
Beta rr stuntedition..
Försökte få upp min CBF500 på bakhjulet = resultat noll. Är det jag som är inkompetent eller är det hojen som är för "snäll"?

Varken du som är inkompetent eller hojjen som är snäll. Clutch up som gäller, tryck i ettan och dra i kopplingen ge den lagom med gas o släpp kopplingen snabbt, va beredd på bakbromsen..

Tyborn

Död åt alla tomtar
Gick med
13 Mar 2009
Hoj
Honda CB1000R Husaberg fs 570 H-D Sportster Yamaha Wr450 "kawa 450 stulen"
Nån som ska åka lite i jordbro ikv?
Själv ska jag testköra bågen efter lite fix på'n Om då nån är i jordbro joinar jag gärna :p

Jag var där en stund ikväll fast det var helt dött

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Hoj
Superduke 990
Aldrig provat att slanga, någon som har några tips med en ducati monster 696a?

Kommer gärna till en liten träff och tar emot tips.

Peace!

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Hoj
Superduke 990
Success! Gjort lite mindre power-wheelies, har dock inte vågat börja använda kopplingen än, vill gärna ha lite folk omkring med tips och trix innan jag gör det. När och var kör vi?! :yoparty

Steven Fiskmås

Sporthojsnörd
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
Speed Triple -16
Hur förklarar du då när grabbarna kör sjukt på slangen med moped? Är dom vassare? (ja, dom är lättare, men fortfarande sämre vikt/effekt förhållande än slö-monstern)

Är tämligen säker på att Javaguru var sarkastisk med sitt inlägg. Allt på två hjul kan slangas och skulle någon mot förmodan motbevisa detta med en hoj som är "omöjlig" är det bara att dreva ner...voilá :rofl

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Det går inte med en sån. För klen.

Jag skojar, hallå ..

Är tämligen säker på att Javaguru var sarkastisk med sitt inlägg. Allt på två hjul kan slangas och skulle någon mot förmodan motbevisa detta med en hoj som är "omöjlig" är det bara att dreva ner...voilá :rofl

Tack Steven, du höjer intelligenssnittet här på SH ;)

Success! Gjort lite mindre power-wheelies, har dock inte vågat börja använda kopplingen än, vill gärna ha lite folk omkring med tips och trix innan jag gör det. När och var kör vi?! :yoparty

Va inte rädd för att använda kopplingen. Trots att den heter monster, så kommer det inte att va så dramatiskt. prova köra i typ 30-40 och koppla upp den. Flytta bak röven, raka armar, luta dig inte frammåt (jag glömmer detta ofta) när du utför den där snabba kopplingsmanövern . Sen glöm inte gasa efter att du har fått upp hjulet i luften.

Last edited:

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84

detta är ditt enda problem !

du behöver mer "balls" , sluta fega och och börja koppla. du kommer märka att hojen går mycket mjukare upp på slangen än när du använder " av & på" tekniken.

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Hoj
XT660X - 06

Kopplingen är sjukt mycket skönare att använda! Power wheelies är mindre kontroller bara, testa i låga hastigheter som dom skrivit här redan, första växel och inte allt för mycket gas. och GLÖM INTE att ha höger foten på bakbromsen, för det ÄNDA som räddar dig från tolva (slå runt) är att trycka till bakbromsen, även om du släpper gasen kan den fortfarande sticka bakåt, ta de lugnt bara de kommer säkert gå fin fint, jag kan wheela farsans xj900-96 utan större problem o då är där packväskor och skit o mög! :tummenupp

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
Koppla upp han på tvåan är enklast för mig. Även gasa upp den på ettan. Polarna gungar upp den ståendes på 3an men d får jag inte till.

HBSS

Guest
Stå upp och svänga, tips nån? Hänger med kroppen ut åt sidan och trampar sen till på den fotpinnen så ändrar hojen riktning men rätar upp sej igen och går rakt. Går ju att köra om en bil men jag vill kunna bakhjula i kurvor liggandes med knäskrap. :D

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...