Lasseluring81
Ny medlem
Måste dom inte ha upp den på back wheel först då eller
Samtidigt är det sinnesjukt mycket enklare att slanga motard än 1000cc sporthoj. Att påstå något annat är också ett tecken på ignorans.
Vad är det som är så sinnesjukt mycket enklare? Att få upp framhjulet? Att åka flera km? Om du ens kunde en bråkdel av det du snackar om så vet du att det inte fungerar så i verkligehten.
Vad är det som är så sinnesjukt mycket enklare? Att få upp framhjulet? Att åka flera km? Om du ens kunde en bråkdel av det du snackar om så vet du att det inte fungerar så i verkligehten.
Ja en motard är enklare att få upp framhjulet. Vridet jobbar på lägre varv och sen är det en helt annan utväxling.
för mig känns det lättare att VÅGA försöka slanga med motard, än med sporthoj. Och ja, jag är en liten mes
Du inser att de e samma sak som att säga att det är lättare att sladda med en 240 än en Ferarri?
Om vridet jobbar på högre varv på en sporthoj, gasa då mera!
Och ja... utväxlingen är annorlunda men du har också dubbelt så nycker effekt... lite lågt räknat.
Det har bara med teknik att göra. Skyll inte på hojen!
Fattar inte argumentet "det är för lite vrid, den orkar inte upp"
Samtidigt som man säger "gasar jag fullt slirar kopplingen"
Kopplingen på min ktm slirade åxå om man betedde sig som en idiot och låg i ~120 och tvärdumpa kopplingen med fullt varv.
Lycka till till er alla som vill lära er
Men bästa sättet är och kommer alltid vara att öva
Sent from my Samsung Galaxy S2 using Tapatalk
Sen har man väl en större trygghet i sjävla körställningen på en motard jmft med en sporthoj - känns som om man har större kontroll...
Inte ett dugg kaxig däremot trött på allt och alla som ska berätta hur omöjligt allt är och har flera A4 med ursäkter.
o jag tycker att du är en bessewisser med dina översittarfasoner.
det gäller inte bara i denna tråden.
det är inte konstigt att folk drar sig för att fråga saker i forumet så som du går på.
kan du stava till ödmjuk ?
Absolut !
Sedan beror det på vad man menar med att "slanga" visst är det lika lätt att dra en powerwheelie med en sporthoj som en motard på säg 100-200meter .
Men att åka på balanspunkten är mkt lättare med en motard iom vikt -körställning och i viss mån motorkaraktär gör det hela mindre "läskigt"
nu får DU fan ge dig. Jag har inte sagt emot nåt. Däremot har du kaxat ända sen du dök upp i tråden igen.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|