Köra bakhjul!

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Jag måste vara sjukt gammal som är så vis redan?! :tummenupp

Lite OT:

Å jag är mer än 10år äldre än du och det jag har lärt mig är:
"Pick your fights"

Att sitta och bli irriterad bakom tangentbordet gör bara att man får en ännu större dos av tangentbordssjukan = skriver mer än man borde samtidigt som man använder sig av ord som man vanligtvis inte använder - å inte fan kan man "vinna" heller.
"Been there, done that"

Nä, själv hoppas jag att vädret får fnatt så att vi får +15c och strålande solsken varenda helg fram till julafton, för då vill jag ha snö!
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
#1 Klotgren
10 år säger inte ett jota.
#2 klotgren
Irreterad på SH? Är nog något som för mig är helt omöjligt.
#3 klotgren
Never been there never done that. Det är internet folk skriver mer än dom kan tugga.
#4 Micke™
Du påpekade inte att jag skulle bli vis utan att Marcus skulle bli det jag påpekade att du borde vända din välvilja till Peter istället.
#5
Jag "wheelie over crest" på grusväg igår räknas det?
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Noyah vad sägs om att du kommer ut till tullinge flygfält på lördag så ska jag torka dina tårar...samt få dig att åka på ett hjul. Låter väl bättre än att sitta i sandlådan och gömma sig under hinken?
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
#1 Klotgren
10 år säger inte ett jota.
#2 klotgren
Irreterad på SH? Är nog något som för mig är helt omöjligt.
#3 klotgren
Never been there never done that. Det är internet folk skriver mer än dom kan tugga.
#4 Micke™
Du påpekade inte att jag skulle bli vis utan att Marcus skulle bli det jag påpekade att du borde vända din välvilja till Peter istället.
#5
Jag "wheelie over crest" på grusväg igår räknas det?

hur ska jag kunna ha svarat på något inlägg från marcus som inte har svarat nåt annat än det han svarade till ludde. jag quotade ju tom ditt inlägg där du kallade mig gubbe(med all rätt dessutom :D), så nog fan var det menat till dig min son :D
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Galet OT nu Micke men läser du min post igen så var där en quote "pojkspoling!!!!!!!!!" skrivet av dig :tungan

Ska vi gå vidare snart äller :tuttar
 

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Nybro
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
herregud, ni gnäller om vem som e äldst men ingen av er verkar vara speciellt gamla, iaf inte om man läser det ni skriver.

denna tråd handlar om att hjälpa folk hur man lär sig köra på bakhjulet, inte mäta vem som har störst inet-dase.

NU till topic, jag får sanslöst ont i höften (dom typ låser sig) när jag slangar några bra förslag på hur man får bort det ?
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
herregud, ni gnäller om vem som e äldst men ingen av er verkar vara speciellt gamla, iaf inte om man läser det ni skriver.

NU till topic, jag får sanslöst ont i höften (dom typ låser sig) när jag slangar några bra förslag på hur man får bort det ?

För du är en gammal gubbe min vän :hihi:hördu
 

Noll-Koll

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
450 exc
När du står el sitter?
herregud, ni gnäller om vem som e äldst men ingen av er verkar vara speciellt gamla, iaf inte om man läser det ni skriver.

denna tråd handlar om att hjälpa folk hur man lär sig köra på bakhjulet, inte mäta vem som har störst inet-dase.

NU till topic, jag får sanslöst ont i höften (dom typ låser sig) när jag slangar några bra förslag på hur man får bort det ?
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
herregud, ni gnäller om vem som e äldst men ingen av er verkar vara speciellt gamla, iaf inte om man läser det ni skriver.

denna tråd handlar om att hjälpa folk hur man lär sig köra på bakhjulet, inte mäta vem som har störst inet-dase.

NU till topic, jag får sanslöst ont i höften (dom typ låser sig) när jag slangar några bra förslag på hur man får bort det ?

Så här brukar jag stretcha höften vilket funkar bra för mig.

http://www.idrottsskademottagningen.se/?c=behandlingar&i=ovningar&id=15
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
#1 Klotgren
10 år säger inte ett jota.
#2 klotgren
Irreterad på SH? Är nog något som för mig är helt omöjligt.
#3 klotgren
Never been there never done that. Det är internet folk skriver mer än dom kan tugga.
#4 Micke™
Du påpekade inte att jag skulle bli vis utan att Marcus skulle bli det jag påpekade att du borde vända din välvilja till Peter istället.
#5
Jag "wheelie over crest" på grusväg igår räknas det?

:huvet
I rest my case . diagnosen är klar
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Behövs ingen bakbroms med 600 cc enstånka. :)

Men tänkte från början att jag ville kunna växla. Så har lärt mig "fel". Ska börja med foten på bromsen istället.

\Masonit
Den behövs visst, speciellt ifall du leker kring balanspunkten..:rolleyes:

Min son....jag ska inte slita på bakbroms samt nummerplåten! Varvstopp är inget problem för det har inte hänt sen maj....
Bakbroms är nyttigt att lära sig, nummerplåten sitter ju där bak för att den ska kunna släpas i marken! ;)


Noll-koll, du har skrivit riktigt bra inlägg än så länge!! :tummenupp:yoparty
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Den behövs visst, speciellt ifall du leker kring balanspunkten..:rolleyes:

För att bli riktigt duktig så måste man ju kunna bakbromsen. Det är ju inget snack om saken. Som skrivits tidigare så måste man ju förbi balanspunkten för att verkligen få användning av bakbromsen. Problemet är ju att det är just förbi balanspunkten som fegheten tar över... :D

\Masonit
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Var ute en stund idag och försökte få upp framhjulet..

Använder ni koppling när ni växlar, medans ni är på bakhjulet? :)

Nej, använd inte koppling när du växlar på slangen. Släpp gasen lite och crossväxla i nästa växel. Träning ger färdighet :)
 

Noll-Koll

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
450 exc
Var ute en stund idag och försökte få upp framhjulet..

Använder ni koppling när ni växlar, medans ni är på bakhjulet? :)

Jag använder alltid koppling!
Blir onödigt ryck när man växlar utan, och kan ställa till det om du ligger på balanspunkten när du inte har bromskontroll.
Det är inte svårare att använda kopplingen på ett hjul än två.
 

Nordic

Medlem
Gick med
29 May 2011
Ort
Söder om stockholm
Hoj
Z750 09 - VZ800
Grattis! Du gjorde nog det sämsta inlägget jag någonsin läst i denna tråd :tummenupp




:va......

Hur gör du?

Jag använder alltid koppling!
Blir onödigt ryck när man växlar utan, och kan ställa till det om du ligger på balanspunkten när du inte har bromskontroll.
Det är inte svårare att använda kopplingen på ett hjul än två.



Ok, Ska prova mer när/om vädret tillåter :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top