Köra bakhjul!

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
[YOUTUBE-ID]TBqxu7OjPCk[/YOUTUBE-ID]

:arsele

Ser skitbra ut, man behöver inte åka fortare det är bara för dom som inte törs gå högt.

Prova lägg foten lite lätt på bromsen, du kan göra det innan du tar upp. Bara så den går lite tungt. Då kommer du slippa ryckigheten när du justerar gasen på balansläget och du kan gå mycket högre.
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Ser skitbra ut, man behöver inte åka fortare det är bara för dom som inte törs gå högt.

Prova lägg foten lite lätt på bromsen, du kan göra det innan du tar upp. Bara så den går lite tungt. Då kommer du slippa ryckigheten när du justerar gasen på balansläget och du kan gå mycket högre.

Behöver jag ha foten där? Tycker redan det är krångligt att växla i luften....det kommer med tiden förhoppningsvis...kopplandet går åt skogen iallafall :va
 

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa 2010
Behöver jag ha foten där? Tycker redan det är krångligt att växla i luften....det kommer med tiden förhoppningsvis...kopplandet går åt skogen iallafall :va

Det ser riktigt bra ut i allafall...
Fortsätt träna....
Finns en bra raksträcka i Jordbro oxå...
Mer folk där.. ;-)
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Behöver jag ha foten där? Tycker redan det är krångligt att växla i luften....det kommer med tiden förhoppningsvis...kopplandet går åt skogen iallafall :va

Behöver och behöver, du verkar lära dig fort så det kanske är dax för överkursen :D

När du väl lär dig att ligga på lite broms kommer det att bli stor skillnad, du kommer kunna sänka farten osv, allt känns mycket säkrare.

Det är ju inte speciellt svårt, bara ha foten still i läget där ett skapligt rätt justerat bromsljus tänds. Blir svårare om din bakbroms är bra, en trött bakbroms är perfekt då är det bara att trycka.
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Det ser riktigt bra ut i allafall...
Fortsätt träna....
Finns en bra raksträcka i Jordbro oxå...
Mer folk där.. ;-)

Skogis på onsdag och visar alla hur det ska gå till :D:D:D

Behöver och behöver, du verkar lära dig fort så det kanske är dax för överkursen :D

När du väl lär dig att ligga på lite broms kommer det att bli stor skillnad, du kommer kunna sänka farten osv, allt känns mycket säkrare.

Det är ju inte speciellt svårt, bara ha foten still i läget där ett skapligt rätt justerat bromsljus tänds. Blir svårare om din bakbroms är bra, en trött bakbroms är perfekt då är det bara att trycka.

Får prova imorrn om jag hinner. Ska jag köra på 2an och öva med bromsen SAMT försöka komma högre?
 
Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Får prova imorrn om jag hinner. Ska jag köra på 2an och öva med bromsen SAMT försöka komma högre?

Gör som du vill men jag tror du kommer känna att du vill gå högre med broms på. Förtydligande, stå inte på den så du kokar bromsvätskan (lätt hänt) utan bara så du märker att den får jobba lite extra när du kör med båda hjulen i backen.
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Gör som du vill men jag tror du kommer känna att du vill gå högre med broms på. Förtydligande, stå inte på den så du kokar bromsvätskan (lätt hänt) utan bara så du märker att den får jobba lite extra när du kör med båda hjulen i backen.

Hur gör du när du kopplar under slangen? Får inge kraft i 1 finger och när jag har 2 känns det som jag ska släppa handtaget helt :mad:
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Hur gör du när du kopplar under slangen? Får inge kraft i 1 finger och när jag har 2 känns det som jag ska släppa handtaget helt :mad:

2 fingrar i styret och 2 på kopplingen. Har alltid 2 fingrar på kopplingen när jag balanserar på ringen av någon anledning. Bra dessutom när man slår ner så kan man kasta i en högre växel direkt så det inte låter WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH när man har typ 13000 varv och motorbromsar.

Om jag ligger och åker och tycker att det är dax att peta i en kugg till gungar jag upp lite extra, växlar och sen möter mjukt och fint med koppling och gas när man är på väg att ramla ner. Hur lång tid tar det EGENTLIGEN att koppla ur när man växlar? Går ju på en svinblink.
 
Last edited:

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
2 fingrar i styret och 2 på kopplingen. Har alltid 2 fingrar på kopplingen när jag balanserar på ringen av någon anledning. Bra dessutom när man slår ner så kan man kasta i en högre växel direkt så det inte låter WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH när man har typ 13000 varv och motorbromsar.

Om jag ligger och åker och tycker att det är dax att peta i en kugg till gungar jag upp lite extra, växlar och sen möter mjukt och fint med koppling och gas när man är på väg att ramla ner. Hur lång tid tar det EGENTLIGEN att koppla ur när man växlar? Går ju på en svinblink.

JA att koppla tar ingen tid alls och det känns mycket mer naturligt än crossväxlingen. Ska justera växelpinnen för den sitter för högt. 2 fingrar :tummenupp
 
Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

Top