Varför gör folk så? Varför kör man inte fram i dubbla led till vägbygget i blixtlåsar där? Det har jag aldrig fattat.
Varför gör folk så? Varför kör man inte fram i dubbla led till vägbygget i blixtlåsar där? Det har jag aldrig fattat.
I Västerås där folk generellt inte kan köra bil fungerar det inte, så fort det kommer bilar i ytterfilen mot vallbybrobygget, så skapas det en bromsvåg...som bara blir värre och värre, ingen, inte en enda kan skapa en lucka, och de som kommer i ytterfilen kan inte tajma och ta sig in heller, utan alla stannar mer eller mindre.
Det flyter betydligt bättre när alla ligger i en fil, tyvärr...
/J - tar alternativa vägar, jag står inte ut med västeråsbilisterna
Har haft en "situation" dessa dagar där jag glidit förbi 6 bilar och kom fram nästan till rödljuset, en av bilen såg mig komma och vinklade sin fron ut mot mitten/mot den bilen som stodd vänster om honom så jag inte kunde komma förbi och komenterade något trevligt, jag stängde av hojen och gick fram och knackade på hans bilfönster då han stängt det till att vara 5cm öppet i övre kanten.. Vi hade en lite "diskussion" kring det hela tills det han bli rött ljus 2gånger.. .
Sällan, men det händer, det hände mig. Jag skrev om det i den här tråden:Hur ofta öppnar någon dörren i en kö?
Sällan, men det händer, det hände mig. Jag skrev om det i den här tråden:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=83241
Alla ni som har övertro till er förmåga att bromsa och väja får gärna behålla den för er själva så att ni inte lurar andra till att tro att man kan kompensera ett offensivt körsätt med bromberedskap och skärpt uppmärksamhet. Det enda sättet att minska risken är att köra defensivt.
Nä, det har jag heller aldrig förstått! Ingen vinner väl något på att göra en "flaskhals" som som egentligen kanske bara är 50 meter lång till 1050 m?
Jag förmodar ett de förare som för säkerhets skull lägger sig i den enda öppna filen hundratals meter innan de två filerna går ihop någon gång har råkat ut för att bli trängda när de vågat sig på att köra hela vägen fram till den plats där blixtlåset bör ske = precis innan filerna går ihop.
Om alla förstår och respekterar blixtlåsprincipen flyter trafiken bäst..
Nu tycker jag att du inte ska tala så högt och berätta detta för alla. Att 90% av bilisterna gör så, är ju ett ypperligt tillfälle för mig att tjäna tid. Att jag nu även åker på två hjul gör det ännu bättre (Pendlat i 10 år mellan Enköping och Stockholm)
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |