Galne Dansken
Uppsala Roadrunners
Typisk SH att man ska löjliggöra kloka inlägg.
Dubbla skinnställ har vi ju åkt med sedan många år. Kolla bl. a på custom folket, som alla har skinnväst över skinnstället. Det är typisk för denna kategori att man inte gör allt på samma säkerhets medvetande nivå som vi SH folk har.
Forskning har även visad att "franserna" - som numera är moderna - kom ifrån att yttersta stället blev slitat av fartvinden. Personligen sku jag önska att sportställs producenterna sku ha lite snören i yttersta stället, så man släppar al söle med vaselin/skinnfett, när man ska ha på ytterste stället.
Jag är dock nöjd med att ytterställen, dvs dom med puckel, inte säljs mera som innarställ. Själv är jag glad för att mitt nyaste ställ med puckel har ytrymme för att jag kan ha mina varselvästa där och nya neon färgade hjälm huvan - som jag enkelt drar över hjälm lagerna innan jag kör. (det är flera nack skador hos dom som kör med single hjälm, efter som nacken kan vridas grundet friktion v. crash. Fördelen med dubbelt ger sig själv, skal mott skal mott skal mott hjälmhuva tar upp vridmomentet i nackan)
Har åkt en del bana i värmen senaste veckan, och jag noterar att det dubbla ytrymme verkligen ger en kylande effekt.
Dubbla skinnställ har vi ju åkt med sedan många år. Kolla bl. a på custom folket, som alla har skinnväst över skinnstället. Det är typisk för denna kategori att man inte gör allt på samma säkerhets medvetande nivå som vi SH folk har.
Forskning har även visad att "franserna" - som numera är moderna - kom ifrån att yttersta stället blev slitat av fartvinden. Personligen sku jag önska att sportställs producenterna sku ha lite snören i yttersta stället, så man släppar al söle med vaselin/skinnfett, när man ska ha på ytterste stället.
Jag är dock nöjd med att ytterställen, dvs dom med puckel, inte säljs mera som innarställ. Själv är jag glad för att mitt nyaste ställ med puckel har ytrymme för att jag kan ha mina varselvästa där och nya neon färgade hjälm huvan - som jag enkelt drar över hjälm lagerna innan jag kör. (det är flera nack skador hos dom som kör med single hjälm, efter som nacken kan vridas grundet friktion v. crash. Fördelen med dubbelt ger sig själv, skal mott skal mott skal mott hjälmhuva tar upp vridmomentet i nackan)
Har åkt en del bana i värmen senaste veckan, och jag noterar att det dubbla ytrymme verkligen ger en kylande effekt.