Köra med luvtröja

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
Jag kan väl förstå insektsgrejen och att en del vill dölja skinnet, men vad gör luvan för nytta??:confused: :confused: Den måste ju fladdra som ett helvete...

KalMana

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
XJR1300
Det är även en säkerhetsfråga.
Jag har goretex och skinn.
Goretex funkar bra utan tröja.
Men de som sett mig med skinn utan tröja vet att många fler skulle åka av vägen om de såg mig i bara skinnställ.
Fetare mage får man leta efter... .)

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Kör med hoodie eller vanlig sweater för att jag ser ut som en blodkorv i mitt ställ, vette fan vad det är men för varje vinter krymper stället 1 storlek.... kanske fuktigt i garderoben?!

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
Ibland när det är varmt, typ som i Söndags, då blir det att man slarvar och bara tar ryggskyddet och en tröja, känns lite skönare när det är sommarvärme ute (Ja jag vet att det antagligen inte är lika skönt när man kör omkull) :)
Stymer:
Eftersom luvtröjor oftast är lite "Baggy" (generellt sett) så lämpar dom sig ganska bra om man som jag då vill ha plattan under.. Så är det i allafall för mig.
Dom andra som kör med luvtröja får väl svara för sig! :)

Trevlig kväll

Fred ut

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
Hmm... mycket snack om att tvätta bort flugorna från skinnet, kanske nåt man borde testa :hihi

När jag kör med tröja så är det för att det är kallt. Spelar ingen roll om jag ser missbildad ut med puckel ;)

el hefe

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Hoj
2019 Triumph street triple rs
Mitt skinnställ är fullt av lufthål på framsidan så om det är 15 grader eller kallare så blir det rätt kallt om nipplesarna vilket resulterar i att dom blir stenhårda och skaver hål på t-shirten under och sen blöder dom när man kommer hem. Så jag kör med tröja, då blir dom bara lite halvstyva o goa! :tummenupp :D

tarm

fu
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
vtr1000f
Själv kör jag med ett par extra kalsongar utanpå skinnstället kallare dagar. Rekommenderas! :tummenupp

Da bitch

Jag är inte dum... bara blondin!
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
hojlös... :(
Gött skulle inte jag kunna få åka med dig, så du kan ta med min badring i din hoj....den får inte plats i min hoj eftersom den har så tjat rumpa ;(

haha det skulle vi säkert kunna göra.. Men måste jag ha kvar luften i badringen?? Det är ju rätt stor risk att det går sönder annars... :rolleyes:

jaa du verkar vara en förare som gillar att glida omkring såhär:

http://youtube.com/watch?v=YwAEBerwDUc

det får du fortsätta med också.

:eek: :skrämd :skrämd :skrämd

Last edited:

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
Enligt min gammalmodiga syn på livet så förstår jag inte vitsen med att köra med luvtröja aka hoddie lika lite som att ha mössa på sig inomhus eller när det är varmt ute.

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
kanske kallt inne?:näsblod

Varför har då många av de med inneluva, brallorna vid knävecken..:confused: :confused: Alltså, man har ju ibland tvivlat på fruntimmers mentala kapacitet, då man ser vilka kretioner de trär på sig.. Men dessa hängbrallor:huvet :huvet , hur puckad får man bli:arsele :arsele ??

Håller man på att bli gammal?

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
jag kör me tröja utanpå en skinjacka för ja tycker de blir snyggare så, sen att folk tror man lagt på sig lite muskler är bara en bonus,

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln