Köra med luvtröja

Alekto

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Blocket
Hoj
Ktm 690 smc / Speed Triple
Varför har då många av de med inneluva, brallorna vid knävecken..:confused: :confused: Alltså, man har ju ibland tvivlat på fruntimmers mentala kapacitet, då man ser vilka kretioner de trär på sig.. Men dessa hängbrallor:huvet :huvet , hur puckad får man bli:arsele :arsele ??


Håller man på att bli gammal?

du får glädja dig åt att dom med dessa hängbrallor inte kör hoj i alla fall,
kanske nån form av vespa, annars vet jag inte hur dom grenslar den
 

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Varför inte?

Jag tycker det är rätt nice när någon med sporthoj.com hooden dyker upp! Alltid roligt att veta vem ni är grabbar :tungan

Hooden använder jag bara inför våren, kalla sommarkvällar och in på hösten.... under jackan...är ju tjej och har ingen som värmer mig bakifrån på hojen ;)
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Iofs hellre aka runt med huvtroja an att ha langt har som en karring, gul reflexvast och inte ens komma i narheten av mer an 5 graders lut trots man kor pa lilla rorken:näsblod

Jepp, för det är bevisat att det är varandras motsatser! :tummenupp Med luva klarar man i regel 56 - 93 grader när det svänger, tyvärr brukar man aldrig komma under 20 grader på rakerna, men det är skit man får ta. :mad:
 

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
du får glädja dig åt att dom med dessa hängbrallor inte kör hoj i alla fall,
kanske nån form av vespa, annars vet jag inte hur dom grenslar den

Mjo, fast nu då man tänker efter.. Jag led ju inte av att se brudar i string köra/åka hoj, då man var och glutta i Daytona. Kan jag vara så trångsynt att jag gör skillnad på röv och röv:näsblod :confused: :arsele :tuttar . Måste nog börja gå i terapi....:va
 

SNAFU

Vaffanculo
Gick med
16 Jan 2007
Ort
På Söder
Hoj
Monster
Är det inte svårt att få upp luvan över hjälmen? :rolleyes:

Precis vad jag tänkte...

Att skydda skinnstället mot insektskladd med tröja, det gjorde jag på 80 talet men det var nog mest därför att det var ett FULT mode på den tiden. Men vad gör luvan för nytta när man kamikazebombarfuckyouburnoutar?

Skydda hjälmen ifrån kladd :confused:
 

666

Hatar höst/vinter
Gick med
18 Aug 2007
Ort
Göteborg/Jonsered
Hoj
Gsxr 1000 K8
för mig funkan luvtröja så att det minskar vindraget i nacken, och självklart har jag den över jackan
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
jag kör med hoodie över skinnjackan då det än så länge varit ganska kyligt... Hur jag gör över sommaren vet jag inte men jag kommer torligen ha den då med eftersom jag tycker det är lite snyggt. Hehe
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
De som kör med det en varmsommardag förstår jag mig inte på. Men är det 15graders på kvällen, då är det skönt. Fick ned min i cutsen på r6an, nu har jag en pc3 ivägen :huvet

hur fick du det? i min cuts på R6an får man knappt plats med ett par extra vantar. :va
 

Asdum

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
en MC
Luvtröja hoodie whateva!! Det är för osäkra töntar och wannabees - skulle det vara något bra skulle GP förarna - eller rättare sagt proffsen som inte behöver hävda sig - använda det.
 

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Ort
Kumla
Hoj
-01 Honda 929rr
Alla ni som kör med hoodies, sluta skylla på kylan och annat trams, jag veeeet att ni gör det bara för att se balla ut. "Skydda mot vinddraget i nacken..." my ass, jag har min på mig bara för att det är estetiskt tilltalande :yoparty
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Jag kan väl förstå insektsgrejen och att en del vill dölja skinnet, men vad gör luvan för nytta??:confused: :confused: Den måste ju fladdra som ett helvete...

ja de blåser upp som en fallskärm å bromsar ner farten som fan, om den råkar blåsa upp i 200+ så flyger man han hojen å seglar ner på backen.. de är skit bra vettu...

funkar även som bromsfallskärm när du vurpar så du hinner stanna innan du åker in i ett träd eller dylikt









:D

Luvtröja hoodie whateva!! Det är för osäkra töntar och wannabees - skulle det vara något bra skulle GP förarna - eller rättare sagt proffsen som inte behöver hävda sig - använda det.

men jag fryser på mornarna när jag pendlar till jobbet på våren, får ja inte ha min bruna tröjja utan luva på mig för att ja fryser utan den?
 
Last edited:

Asdum

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
en MC
men jag fryser på mornarna när jag pendlar till jobbet på våren, får ja inte ha min bruna tröjja utan luva på mig för att ja fryser utan den?

jo för fanken - för min del får du lov att ha en gorilla dräkt på dig - jag bryr mig föga. Mc förare får ha på sig vad dom vill för min del.

- men fryser du kanske du ska ha en vindtät jacka med foder på dig?
Den lär ju göra jobbet bättre än en bommulls tröja :va
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
jo för fanken - för min del får du lov att ha en gorilla dräkt på dig - jag bryr mig föga. Mc förare får ha på sig vad dom vill för min del.

- men fryser du kanske du ska ha en vindtät jacka med foder på dig?
Den lär ju göra jobbet bättre än en bommulls tröja :va

*doh* förmodligen, har nog en vindjacka nånstans där hemma.
 

tyson

byter hoj oftare än kalsonger
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Kungshamn
Hoj
ZX10R -04 med skrubbsår
Jag kan väl förstå insektsgrejen och att en del vill dölja skinnet, men vad gör luvan för nytta??:confused: :confused: Den måste ju fladdra som ett helvete...

precis, va fan ska man me luvan till? vanlig tröja kan jag förstå.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag är lite mesig och vågar inte ha luvtröja utanpå,(säger ju tom luvtröja, jaja). Tänk om man skulle vara tvungen att leva upp till sitt hårda yttre, katastrof!

Brukar ha med mig en tunn hyggligt vind och vattentålig överdragsjacka a'la skaljacka, tar praktiskt taget ingen plats alls,(och den är svart). Stoppar man vinden och får en värmande luftspalt klarar man etapper på tiotalet mil i stöten med normal mcklädsel även när temperaturen är vid nollan, (eller under om vägarna är torra och bara). Ovörderligt om man har perforerat skinn för ventilationen.Fast det är väl bara vi sissies som är ute och kör då... Hoodien formligen suger ju fukt och är därmed värdelös! Har dock haft vid något tillfälle för att inte riskera att repa tank på lånad hoj, ett skäl baserat på hänsyn.

Moppefuckovarning eller nåt liknande skrev väl någon, skriver under på det. Vet folk som är så svaga att de har det pga grupptryck, möjligtvis ännu mesigare än jag, även om de ser lite corny gangsta ut...

Edit, en devis jag gillar;

"Form follows function".
 
Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Luvtröja hoodie whateva!! Det är för osäkra töntar och wannabees - skulle det vara något bra skulle GP förarna - eller rättare sagt proffsen som inte behöver hävda sig - använda det.

ojdå.

å andra sidan kommer kommentaren från en 16-åring...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top