Köra med luvtröja

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Alla ni som kör med hoodies, sluta skylla på kylan och annat trams, jag veeeet att ni gör det bara för att se balla ut. "Skydda mot vinddraget i nacken..." my ass, jag har min på mig bara för att det är estetiskt tilltalande :yoparty

Ja det är för att se ball ut...:) under 80-talet åkte alla med collegetröjor över ställen, jävligt manligt i en manlig tid med rörramar och bakelitdäck. Den traditionen tar inga snorvalpar på ärrr6 eller sura motardstånkor död på. :yoparty

En bonus är jag jag syns bättre med en ljusgrå tröja över ett helsvart ställ.:D
 

Asdum

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
en MC
Ja det är för att se ball ut...:) under 80-talet åkte alla med collegetröjor över ställen, jävligt manligt i en manlig tid med rörramar och bakelitdäck. Den traditionen tar inga snorvalpar på ärrr6 eller sura motardstånkor död på. :yoparty

En bonus är jag jag syns bättre med en ljusgrå tröja över ett helsvart ställ.:D


vill du synas?!? Skaffa en gul väst med reflexer - finns väl på biltema för en hundring! :tungan
 

MickeSthlm77

I morgon regnar det måsbajs
Gick med
5 May 2008
Ort
STHLM
Hoj
2007, Honda CBR1000RR
Det här med tyg på skin är ju ett fenomen som jag förstår det bland sporthojs åkare.

Min tanke är att hade det varit till någon annan betydelse än att ni tycker det ser snyggt/coolt ut så borde väl andra tagit efter ?

Självklart får ni ha på er vad ni vill när ni är ute och åker. Men jag personligen tycker det ser rätt töntigt ut. Jag använder mig av underställ för att inte frysa. :arsele
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
luvtröja fattar ja inte, jobbig luva som fladdrar, men vanlig tröja har ja oftast på mig.. såklart me klubbnamn o allt på ryggen så de syns va man tillhör för gäng :p

ibland blir man dock irriterad på sig själv för man har tröja när man kör lite fortare o vinden tar tag i tröjan så man nästan dras av hojen.. :gnissla
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
sluta bråka nu och kör i det ni vill. och tycker ni nån ser ful ut är det väl bara att skratta lite tyst för sig själv.
bry sig om vad som är mode är väl sånt man sysslade med i högstadiet?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag använder mig av underställ för att inte frysa. :arsele

Underställ får man ju ha vare sig det är varmt eller kallt!

Skinnet kyler ju efter ett tag när det är kallt, ett skikt utanpå gör otroligt mycket för värmen förutsatt att det lagret skyddar från vind och fukt, bomull går således bort. Har en skaljacka som inte är helt vindtät, stoppar däremot väta, (membran). Den andas tillräckligt för att inte fukt skall bli kvar innanför men andas inte så mycket att det kyler. Ett riktigt bra sätt att förlänga säsongen i båda ändar.

En del hoppar i regnstället för "nattakörningar" eller transport när det är lite kyligare, kruxet är att man blir inte av med den fukt man själv alstrar, kan generera en viss odör...
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Varmare med tröja...:tummenupp


Ja oj vad mycket varmare det är med 2mm bomull över haha :tungan
Jag har det ibland men då pga att jag inte vill sitta och rengöra stället 2h efter en dags körning och att mitt ställ sat åt som ett korvskinn med haha. :näsblod

Men jag har aldrig åkt med hoodie eller (luvtröja) det förstår jag inte meningen med måste juh vara oskönt att ha den fladdrandes i 200+


///Micke

För att det är billigare att slänga bort en huvtröja än ett skinnställ efter att man kört från polisen.

Om du behöver kasta din kläder efter att kört ifrån polisen så har du juh inte kört ifrån dem tillräckligt bra hahahaha :tungan :tummenupp


///Micke
 
Last edited:

Asdum

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
en MC
Men om ni nu ska vara "varma" - varför inte välja rejäla doningar - typ en Canada Gås jacka med luva och pälskrage :tungan
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Men om ni nu ska vara "varma" - varför inte välja rejäla doningar - typ en Canada Gås jacka med luva och pälskrage :tungan

Bra fråga faktiskt, om du inte hade överdrivit alternativen.

Jag åker i en åtsittande vindtät regnjacka om det kniper och är kallt. Den tillför vindskydd och lite värme.

Men å andra sidan är jag en stil- och modeikon samt överlägset snyggast här. :rolleyes: :arsele
 

Asdum

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
en MC
Bra fråga faktiskt, om du inte hade överdrivit alternativen.

Jag åker i en åtsittande vindtät regnjacka om det kniper och är kallt. Den tillför vindskydd och lite värme.

Men å andra sidan är jag en stil- och modeikon samt överlägset snyggast här. :rolleyes: :arsele
--- > HAHAHAHA - klockrent!!


jo men jag har ju redan föreslagit bättre alternativ - tänkte att Gås jackan kunde öppna en ny dimension :rolleyes:
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top