Köra med luvtröja

tyson

byter hoj oftare än kalsonger
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Kungshamn
Hoj
ZX10R -04 med skrubbsår
Vanlig tröja??? E inte de väldigt mycke nittiotal???:tungan


:) :)


90tal funkar bra för mig, vill man absolut ha nåt flaxande bakom huvudet när man kör kan man ju alltid knyta en ica-kasse runt halsen, det blir ungefär samma grej som huvtröja :tummenupp
 

Asdum

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
en MC
90tal funkar bra för mig, vill man absolut ha nåt flaxande bakom huvudet när man kör kan man ju alltid knyta en ica-kasse runt halsen, det blir ungefär samma grej som huvtröja :tummenupp

WOw!!! Du har precis skapat ett nytt mode för grabbarna vid kiosken - varför inte en sporthojs kasse?!!:tummenupp
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
bättre alternativ

Regnjacka_Eclipse.jpg


Köp! - praktisk och användbar.

Regn/vindtät, åtsittande men ändå följsam. Till skillnad från en collegetröja suger den inte åt sig som en tvättsvamp och värmer faktiskt en gnutta.
 
Last edited:

Asdum

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
en MC


Köp, praktisk och användbar.


nämen vänta nu! JAG använder INTE tröja - mitt skinnställ är för snyggt för att täckas över med nån trasa. Dessutom fryser inte jag när det är 25 grader, sol och vindstilla - vilket de flesta med hoodie verkar göra.

Men snygg är den där jackan! - tack för tipset :tummenupp
 

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Ort
Kumla
Hoj
-01 Honda 929rr
Ingen ifrågasätter ju alla dessa kromslädes åkare med skinnväst, öppen kruka och solbrillor. Det har kanske blivit allmänt accepterat med skinnväst på glidarhoj så nu tycker jag att alla som åker sportstånka ska tjöpa en hoodie och ge sig ut i närmaste stad och sprida budskapet om att hoodie är ballt!!!!

LÄNGE LEVE HOODIEN!!!! :yoparty
 

yester

the man, the myth, the legend!
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Åbo Finland
Hoj
kawasaki z1000 2008 (såld) Nyyyy KTM Super Duke
ser nice ut...+ att ett raceställ kanske inte alltid är så varmt en kylig vårdag, o har man lagt ut en massa pengar på ett skinnställ har man knappast lust att ytterligare lägga ner en massa fyrk på en täckjacka. hoodie är snyggt och praktiskt (så länge man håller sig på hjulen iaf).
 

tarm

fu
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Växjö
Hoj
vtr1000f
Regnjacka_Eclipse.jpg


Köp! - praktisk och användbar.

Regn/vindtät, åtsittande men ändå följsam. Till skillnad från en collegetröja suger den inte åt sig som en tvättsvamp och värmer faktiskt en gnutta.

Finns dessa att köpa någonstans i skåne?
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Kan fan inte förstå det här med hoodie :va Tröjja ovanför skinstället? -visst har det själv ibland när lusten faller på.. Men luva?? va fan ska man med luvan till?? :näsblod
 

Asdum

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
en MC
Vilken sida då???

kan även skicka över den här sidan som jag shoppat en del från. Mkt bra support och priser. Går snabbt att få hem grejjerna och har än så länge aldrig åkt på tull & moms då dom gärna skriver vad man vill på fraktsedeln.

Men jag har inte kollat om dom har just den där jackan...
 

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Ort
@ home.
Hoj
CBR650R -21
Huvtröja när man kör 2-hjuling känns lite moppe... eller ganska mycket faktiskt ;)

Känns lite moppe....För dig eller för åskådarna? Skaffa lite självförtroende, har man en räjserraket mellan bena så är väl moppe det sista man tänker på :tummenupp
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Jofama/Halvarsson har en luvatröja/hoodie av fleece som är vind och vattentät, då börjar det likna nåt för mig iaf.
Har åkt skidor i den i vinter och funkar kanon. På hoj har jag bara kört kortare sträckor och det funkar bra, bara ett helvete att få den över stället.

Fråga Swedie, han snodde min under 1:a majhelgen på väg till NürburgRing... Kan jag få tillbaks den snälla? Flaxade rätt bra om luvan på han när det närmade sig 250... men hård som han är så verkar det inte bekymra honom nämnvärt.
Själv körde jag i en ColdKiller från Mc-Boden. Vindtät fleece den också, men bara på framsidan. Dragkedja fram gör att man inte behöver vara Houdini för att ta sig ur eller i den. Också ett bra alternativ, men inte för riktig rotblöta. Underställ från ColdKillers är skitbra de också, om man nu vill visa skinnstället.

Förresten Swedie, jag har inte sett någon rapport från resan... Några speciella händelser du inte vill ska komma fram? Tänkte väl det..., då är det bara att langa över min tröja då...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top