Azash
Ny medlem
ah17 vad har din bild med Pittbull att göra?
HönaPower skrev:...skulle jag ha gjort...
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,713274,00.html
Räcker det inte snart?
Hur många ska behöva bli söndertuggade av dessa satans påfund till missfoster innan allmänheten inser att dom bara ska förbjudas!!
Ok ok...nu kommer allt snack om att det inte är den söta hundens fel, utan ägarens!
Det SKITER jag i....om en sån där jävel ens nosar för mycket på mig så knäcker jag nacken på den direkt.
Nån som håller med?
Azash skrev:ah17 vad har din bild med Pittbull att göra?
Att ha körkort för hund tycker jag är en mkt vettig idé, frågan är bara hur det ska genomföras.honkiie skrev:Nej men kanske det bör vara körkort på hundar så att folk vet vad dom gör? Tänk dig själv om alla skulle köra hoj utan körkort.
acura skrev:Att en frisk hund aldrig skulle attackera en människa är jag inte beredd att hålla med om. Om en hund känner att dens ägare är hotatd på något sätt så kommer den med största sannolikhet att försvara sin ägare genom att attackera.
Ja den ser jättefarlig ut...Mago skrev:Mördarhund!!
Ja det håller jag med om.Baby-ninja skrev:Förlåt, självklart är det så. Men det jag syftar på är självklart att en hund aldrig "vansinnesanfaller" någon. Håller du med då?
acura skrev:Ja det håller jag med om.
Men jag skulle heller aldrig lita på en hund som är framavlad för att ha som kamphund.
heimdal skrev:så jag tycker alla borde ha rätt å avliva lösspringande hundar
CJ900RR skrev:du är ju dum i huvudet.
jag går med min hund lös jämt. bor i stan och hon strosar runt och luktar på saker. visst skäller hon ibland men hon skulle aldrig hugga någon.
idiot.
Klart att dom kan bli skräckslagna. Och? Jag är mer rädd för alla stolliga knaarkare och alkoholister än vad jag var för en av de lokala nazisternas lösspringande dobberman. inte vill jag avliva alkoholister och knarkare för det.Paradoxy skrev:En person som är rädd för hundar kan bli skräckslagen av att se en hund.
Va fan tror du inte den personen skulle bli om en helt främmande hund springer fram och skäller? :kocko
acura skrev:Hundrasen är väl framavlad för kamp eller?
Lita var kanske fel ord. Jag har träffat på pitbulls innan och så, jag har t.o.m. haft en i knät en gång men det jag tror att det är en hundras som lätt känner sig pressad.
Paradoxy skrev:En person som är rädd för hundar kan bli skräckslagen av att se en hund.
Va fan tror du inte den personen skulle bli om en helt främmande hund springer fram och skäller? :kocko
Tror ju knappast att de avlas till sälskapshundar iaf. Men det kanske är så att det finns grenar inom raserna också? Som exempelvis Jack Russel terriern, där finns det ju dom som är grythundar som dom avlades fram för till en början och sen så finns det ju "gårds Jack Russeln".Baby-ninja skrev:Jo visst, för hundra år sedan så avlade man rasen för kamp. Men det är ju knappast så att det fortfarande drivs en seriös avel för det ändamålet?
Jag har träffat/träffar massor med pitbulls amstaffs Staffordshire bullterriers och blandningar mellan en eller flera av dessa raser(äger förövrigt ett vackert exemplar av den sistnämnda rasen) och jag kan direkt säga att bara en idiot kan tycka illa om raserna i allmänhet! Däremot finns det som Tinatjejen säger en del trasiga hundägare! Men det kan man väl knappast belasta en viss ras för. Eller?
CJ900RR skrev:Klart att dom kan bli skräckslagna. Och? Jag är mer rädd för alla stolliga knaarkare och alkoholister än vad jag var för en av de lokala nazisternas lösspringande dobberman. inte vill jag avliva alkoholister och knarkare för det.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|