Köra skruvmejsel i pannan på en pitbull....

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
r1man skrev:
det skiter jag väl fullständigt i om nån blir skräckslagen, och om nån skulle slå mina hundar skulle jag slå den precis lika mycket.

Hundar har rätt att få vara lösa tycker jag, och om det då kommer en å annan sönder stressad fjant som är rädd för hundar får han/hon väl springa å gömma sig, eller ge fan i att va där hundar finns.


så alla som är rädda för nånting är fjantar?
så det betyder att du inte är rädd för nånting ...

jag håller med att en hund kan få vara lös.. men inte när de e massa folk som är i närheten
 

Paradoxy

Guest
r1man skrev:
Jaha där hade vi en sån där barnslig än, det märkte jag direkt. Komma här å kalla mig idiot när han själv är född i farstun.




HAN? BARNSLIG?


DU kallade mig "kuk mannen bajsson".


Gissa på ett ungefär vad din åsikt är värd enligt mig just nu.

CJ900RR skrev:
Golden är den ras som står för mest antal hugg o bit-skador på människor/år :fakta

Varför? För att folk tror att dom är så genom-snälla och gulliga att man kan behandla dom hur som helst. Om hunden inte vill bli klappad när den äter t.ex, vad gör den då? Säger till på sitt språk


Finns nog fler golden också.

Men det du säger är säkert sant. Många tror nog att dom hundarna är ofarliga.

Man måste tänka längre än vad näsan sträcker sig...
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
CJ900RR skrev:
för det första så sänkte han ribban när han sa att alla lösspringande hundar borde avlivas. därav mitt hårda ordval.

för det andra, min hund är ingen kamp-hund.

för det tredje, jag känner min hund och vet att all rädsla för den är obefogad. därför bryr jag mig inte om folk blir rädda/sura. det är deras tankar som spökar.

för det fjärde, jag har oxå respekt för kamp-hundar, men är lite mer realist och ser inte alla hundar som ett hot. om alla med hundfobi läste på lite och lärde sig att tolka en hund så skulle dom kanske inte vara så darriga om benen.

Självklart borde inte alla lösspringande hundar avlivas.

Däremot tycker jag att hundägare borde ha större förståelse för att det finns människor som inte kan tolka en hunds signaler och har svårt att bedömma om en hund attackerar eller om den bara vill hälsa.

En parallell: Här i Wisconsin diskuteras en lag som skulle tillåta att man bär dolda vapen på allmän plats. Personligen är jag emot en sådan lag, men jag är nyfiken på vad du anser.
Borde folk som inte gillar tanken att det kanske finns en beväpnad person i närheten, som närsomhelst kan sätta en kula i dig, helt enkelt förflytta sig dit där det inte finns någon som bär vapen?
Eller borde sträva efter ett samhälle där så många som möjligt kan röra sig fritt och känna sig trygga, genom att vi begränsar hoten i deras omgivning? Genom att förbjuda vapen på allmän plats, eller kräva att hunar hålls kopplade?

Att koppla hunden tycker jag är ett billigt pris att betala för att min omgivning ska känna sig trygg. :tummenupp
 

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ja
Det här med att det förr eller senare skulle slå slint i huvudet på alla hundar..... Hur många människor slår det inte slint på?
Människor är väl för fan minst lika oberäkneliga som en hund, om inte värre.
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
den som äger hunden vet säkert att den e "ofarlig" .. men vet en människa som aödrig träffat djuret innan det? nej.. den kan ju tro att hundägaren är en labil människa som uppfostrat en "mördar"hund...

å fobier är inte logiska... har du nånsin fått nån sorts panik? de e inte trevligt.. man vet att de som utlöser paniken inte e så konstigt, men ändå kan man inte sluta å ha just panik... de e inte bara å säga, nu ska jag sluta få panik åsså försvinner den..

om jag hade haft hund.. jag gillar hundar även om man inte kan tro det.. så hade jag sett ill å ha den i koppel när det är andra människor i närheten...

det är av samma anledning som jag inte kör i 200 förbi skolor etc.. för det kan hända nått

Nitrogen skrev:
Det här med att det förr eller senare skulle slå slint i huvudet på alla hundar..... Hur många människor slår det inte slint på?
Människor är väl för fan minst lika oberäkneliga som en hund, om inte värre.

sant.. men människor FÅR man inte hålla kopplade å inlåsta i förebyggande syfte
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
Lugn skrev:
En parallell: Här i Wisconsin diskuteras en lag som skulle tillåta att man bär dolda vapen på allmän plats. Personligen är jag emot en sådan lag, men jag är nyfiken på vad du anser.
Borde folk som inte gillar tanken att det kanske finns en beväpnad person i närheten, som närsomhelst kan sätta en kula i dig, helt enkelt förflytta sig dit där det inte finns någon som bär vapen?
Eller borde sträva efter ett samhälle där så många som möjligt kan röra sig fritt och känna sig trygga, genom att vi begränsar hoten i deras omgivning? Genom att förbjuda vapen på allmän plats, eller kräva att hunar hålls kopplade?
Jämför du ett djur med ett vapen :va

Det är sådana där kommentarer som barafördummar ännumer. Hundar är flockdjur, och gör endast det som dom anser är rätt för flocken. Min hund skyddar mig ifrån andra hundar, genom skall och att ställa sig framför mig. Om jag dock "accepterar" den andra hunden, så är det oftast inga problem för henne heller. Läs på lite om hundars beteende innan du gör sådana jämförelser tack.

Vad jag tycker om USAs vapen-politik kan vi diskutera i en anna tråd.

Jag ser ingen anledning till att koppla min hund, och kommer därför heller aldrig att göra det. Men om jag t.ex skaffar mig en Rottweiler som jag har haft planer på länge, då kommer det antagligen att vara koppel på den. Varför? Därför att det är en ras med ett helt annat psyke och behov utav rang än var min blandras har nu.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
CJ900RR skrev:
Jämför du ett djur med ett vapen :va

Det är sådana där kommentarer som barafördummar ännumer. Hundar är flockdjur, och gör endast det som dom anser är rätt för flocken. Min hund skyddar mig ifrån andra hundar, genom skall och att ställa sig framför mig. Om jag dock "accepterar" den andra hunden, så är det oftast inga problem för henne heller. Läs på lite om hundars beteende innan du gör sådana jämförelser tack.

Vad jag tycker om USAs vapen-politik kan vi diskutera i en anna tråd.

Jag ser ingen anledning till att koppla min hund, och kommer därför heller aldrig att göra det. Men om jag t.ex skaffar mig en Rottweiler som jag har haft planer på länge, då kommer det antagligen att vara koppel på den. Varför? Därför att det är en ras med ett helt annat psyke och behov utav rang än var min blandras har nu.

Precis, jag jämför en beväpnad person med en okopplad hund. Båda är ett potentiellt hot i din omgivning och du kan omöjligt veta om din hund är ofarlig eller ej.
Visst kan man "tro" att din hund är ofarlig, men du kan inte veta. Självklart kan man tycka att vissa raser utgör ett mindre hot, precis som vissa beväpnade personer verkar mindra farliga än andra (poliser tex).

De flesta som har licens för vapen får väl anses som ofarliga (iaf de jag känner), precis som de flesta hundar är ofarliga. Men det finns de som inte är det och min jämförelse går ut på att du kan inte se skillnad på en farlig och en ofarlig beväpnad person, precis som någon som inte känner din hund kan avgöra att den är ofarlig. Alltså utgör den ett hot emot dom, och du bör som hundägare vara medveten om vad som kan hända om någon änner sig hotad/trängd.

Jag ber om ursäkt om du anser att mitt inläggvar fördummande och hoppas att du klarar dig tillbaka till den "odumma" sidan... :pannkyss

Dessutom är jag relativt påläst om hundars beteende, men även fast jag inte är rädd för din hund, så har jag full förståelse för de som ev är det.
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
CJ900RR skrev:
Jämför du ett djur med ett vapen :va

Det är sådana där kommentarer som barafördummar ännumer. Hundar är flockdjur, och gör endast det som dom anser är rätt för flocken. Min hund skyddar mig ifrån andra hundar, genom skall och att ställa sig framför mig. Om jag dock "accepterar" den andra hunden, så är det oftast inga problem för henne heller. Läs på lite om hundars beteende innan du gör sådana jämförelser tack.

Vad jag tycker om USAs vapen-politik kan vi diskutera i en anna tråd.

Jag ser ingen anledning till att koppla min hund, och kommer därför heller aldrig att göra det. Men om jag t.ex skaffar mig en Rottweiler som jag har haft planer på länge, då kommer det antagligen att vara koppel på den. Varför? Därför att det är en ras med ett helt annat psyke och behov utav rang än var min blandras har nu.


men om du och din hund kommer gående å möter mig å jag känner mig hotad av den, föratt den springer mot mig eller vafansomhelst så är det okej att jag försvarar mig å ger den på nöten..
för jag skiter ju i vad du tycker å känner.. jag bryr mig bara om migsjälv

Lugn skrev:
Precis, jag jämför en beväpnad person med en okopplad hund. Båda är ett potentiellt hot i din omgivning och du kan omöjligt veta om din hund är ofarlig eller ej.
Visst kan man "tro" att din hund är ofarlig, men du kan inte veta. Självklart kan man tycka att vissa raser utgör ett mindre hot, precis som vissa beväpnade personer verkar mindra farliga än andra (poliser tex).

De flesta som har licens för vapen får väl anses som ofarliga (iaf de jag känner), precis som de flesta hundar är ofarliga. Men det finns de som inte är det och min jämförelse går ut på att du kan inte se skillnad på en farlig och en ofarlig beväpnad person, precis som någon som inte känner din hund kan avgöra att den är ofarlig. Alltså utgör den ett hot emot dom, och du bör som hundägare vara medveten om vad som kan hända om någon änner sig hotad/trängd.

Jag ber om ursäkt om du anser att mitt inläggvar fördummande och hoppas att du klarar dig tillbaka till den "odumma" sidan... :pannkyss
:Bugar
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
HönaPower skrev:
...skulle jag ha gjort...

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,713274,00.html

Räcker det inte snart?
Hur många ska behöva bli söndertuggade av dessa satans påfund till missfoster innan allmänheten inser att dom bara ska förbjudas!!

Ok ok...nu kommer allt snack om att det inte är den söta hundens fel, utan ägarens!

Det SKITER jag i....om en sån där jävel ens nosar för mycket på mig så knäcker jag nacken på den direkt.

Nån som håller med? :rolleyes:
Orkar inte läsa hela tråden så jag svarar direkt. Golden Retrivers biter flest människor i Sverige, och du borde läsa på och lära känna rasen Pitbull innan du öppnar käften. Bullterriers har aldrig avlats för att attackera människor eller vakta, risken att du ska bli uppäten av en rottis, mastiff, schäfer elelr liknande hund som är framavlad för att vakta är mycket större.
 
Last edited:

r1man

the man
Gick med
16 Feb 2004
Ort
göteborg
Hoj
r1
Paradoxy skrev:
HAN? BARNSLIG?


DU kallade mig "kuk mannen bajsson".


Gissa på ett ungefär vad din åsikt är värd enligt mig just nu.




Finns nog fler golden också.

Men det du säger är säkert sant. Många tror nog att dom hundarna är ofarliga.

Man måste tänka längre än vad näsan sträcker sig...

BUHU!!! min åsikt är inte värd nått hos dig, och ändå på nått märkligt sätt lyckas du läsa allt och ta dig tid att svara, konstigt :va

Och att du slår hundar är jävligt lågt
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
heimdal skrev:
men om du och din hund kommer gående å möter mig å jag känner mig hotad av den, föratt den springer mot mig eller vafansomhelst så är det okej att jag försvarar mig å ger den på nöten..
för jag skiter ju i vad du tycker å känner.. jag bryr mig bara om migsjälv


:Bugar
hehe om du skulle bli rädd för min hund så finns det bara en sak att säga om dig; tjej :brinnerup

min hund är 12 kilo "tung" och når upp till skrevet på dig... med framtassarna om hon står på bakbenet. är du rädd för ankor, katter och ekorrar oxå?
 

Gabor

Guest
r1man skrev:
Jaha där hade vi en sån där barnslig än, det märkte jag direkt. Komma här å kalla mig idiot när han själv är född i farstun.

Jag tar till baks att jag tycker du är en idiot...

Om du har den inställningen som du skrivit i dina inlägg...tja vad säger man.
Du blir nog varse en dag att din hund skrämmer någon och den slutar sina dagar med en skruvmejsel i huvudet.
Det är ju bara att hävda ett den attackerade...sorry

ok, det är inte jag som blivit skrämd, ja, jag har bra hundvana, något mer ??
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
Du ser ju rädslan och säkerhetsavståndet bland folket omkring henne...

edit: jag såg en varghund sitta så som hon gör här, på en bänk inne i stan. det såg roligt ut.
 

Bifogat

  • busan.JPG
    busan.JPG
    67.5 KB · Visningar: 56

r1man

the man
Gick med
16 Feb 2004
Ort
göteborg
Hoj
r1
tassen skrev:
Jag tar till baks att jag tycker du är en idiot...

Om du har den inställningen som du skrivit i dina inlägg...tja vad säger man.
Du blir nog varse en dag att din hund skrämmer någon och den slutar sina dagar med en skruvmejsel i huvudet.
Det är ju bara att hävda ett den attackerade...sorry

ok, det är inte jag som blivit skrämd, ja, jag har bra hundvana, något mer ??

en grej till.
Där du bor, finns det blåbär på höstkanten som polacker kommer och plockar???
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
CJ900RR skrev:
hehe om du skulle bli rädd för min hund så finns det bara en sak att säga om dig; tjej :brinnerup

min hund är 12 kilo "tung" och når upp till skrevet på dig... med framtassarna om hon står på bakbenet. är du rädd för ankor, katter och ekorrar oxå?


visste jag det.. nej..

på samma sätt som att jag inte visste hur stor din hund är, lika lite vet jag om en hund som jag möter på stan
 

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ja
Här sitter lillgangster (jag) och pälsbollarna, en dobermann och en rottweiler. Totalt ofarliga.

Och ja, bildkvalitén suger!
 

Bifogat

  • Strunt 036.jpg
    Strunt 036.jpg
    37.6 KB · Visningar: 76
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top