Köra skruvmejsel i pannan på en pitbull....

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
Ort
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
Borde vara licens på alla djur särskillt uppmärksammat borde det vara
med pitbull , och rottweiler´s , och dobermann och liknande hundar
så att vi skulle slippa det här med alla idioter som köper hundarna
enbart för att det ska vara en tuff grejj och såvidare. Har själv en
rottweiler. Och alla Kennlar medmera borde vara mer intresserade vart
deras valpar tar vägen och till vilka dom säljer till , då skulle man slippa
många sånnahär händelser. Och det skulle i sin tur kanske göra så att hundarna fick bättre ryckte.
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
CJ900RR skrev:
edit: jag såg en varghund sitta så som hon gör här, på en bänk inne i stan. det såg roligt ut.

Jag såg en varghund i väntrummet häromdagen och trodde fan att det var en ponny som rymt från hästkliniken... :3freak ...sjukt stora!

Och licens på djur. Ja tack! :gnissla

Nitrogen skrev:
...
Hur många människor slår det inte slint på?
Människor är väl för fan minst lika oberäkneliga som en hund, om inte värre.

:fakta
 
Last edited:

KarlJohan

Hög fart utjämnar hinder.
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Kungälv, Oskarshamn o överallt där i mellan.
Hoj
Husaberg FE 400 *såld men kommer en likadan till hösten*
Sorgligt många idioter som uttalar sig om hundar som de ska avliva om de så mkt som nosar på dem eller går lösa.
Antar att ingen av er någonsin haft hund eller vet något om hundar.

Ni kan väl se till att åtminstone vara pålästa innan ni spyr er galla! :kocko
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Visst är det tråkigt när det händer. Självklart är ju en hunds beteende en direkt återspegling av ägarens attityd.

Jag tycker inte att denna sorts hundar ska förbjudas (älskar djur oavsett vad det är för ngt). Däremot ser jag gärna en mycket bättre koll på avlingen. Väldigt många pitbulls el. liknande "fulavlas". Dessa felavlade (orena) raser har ett mycket svajigare psyke och det e dessa som är farliga.

En renrasig pitbull är inte farlig om inte ägaren är det.
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Santo skrev:
...Däremot ser jag gärna en mycket bättre koll på avlingen. Väldigt många pitbulls el. liknande "fulavlas". Dessa felavlade (orena) raser har ett mycket svajigare psyke och det e dessa som är farliga.

En renrasig pitbull är inte farlig om inte ägaren är det.

Även om det inte är någon avel som bedrivs. (Fulavel är ett ganska klockrent uttryck) så sker det nog en selektion av moder och fadersdjur som har en viss kampbenägenhet.
Däremot finns det inget samband mellan "oren ras" och svajjigt psyke. Den största hundpopulationen i sverige är nämligen blandrashunden... och det är ju inte så att landet är översvämmat med galna hundar. Jag vågar nog tom påstå att en fulavlad hund skulle kunna vara en bra hund i händerna på en kunnig, psykiskt stabil ägare och att det är en väldigt liten del hundar (både blandras och renras) som har ett svajjigt psyke 'av naturen'.
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
KarlJohan skrev:
Sorgligt många idioter som uttalar sig om hundar som de ska avliva om de så mkt som nosar på dem eller går lösa.
Antar att ingen av er någonsin haft hund eller vet något om hundar.

Ni kan väl se till att åtminstone vara pålästa innan ni spyr er galla! :kocko

antar att du syftar på mig.. å de jag ville ha fram va att jag ser helst att hundar måste vara kopplade "in public"
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Själv ogillar jag hundar men är inte direkt rädd för dem. Fast om en 40 kilos bjässe rusar i mot mig kan jag inte påstå att det är ren och skär upprymdhet jag känner.

Hundar är djur och oavsett hur säker hundägaren är på sin hund kan ingen kan någonsin var 100% säker på hur de kommer att reagera. Därför vore det väl en självklarhet att hålla den bunden bland folk, tycker jag. Detta med hänsyn till både hunden och människorna runt omkring.

Skulle jag bli attackerad skulle jag försvara mig med alla medel. Vore då den enda möjligheten att komma undan att döda hunden, skulle jag inte tveka en sekund.

Licens på hundar vore en finfin idé...
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Jag tycker det är fel att inte hålla hundarna kopplade i riktig bebyggelse iaf. Här i älvsbyn spelar det väl ingen riktig roll som det mesta annat som föriggår här. Men att inte koppla hunden i en riktig stad verkar bara vara galenskap måste jag säga.
 

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Sverige
Hoj
ER-6n -09
Hum...
Jag har vuxit upp med hundar, min mamma har haft Rottweiler och Bullterrier kennel. (Det var någon nöt som la upp en bild på en misshandlad bullterrier, vad har Egentligen hänt med den voven?)
Nåja, min erfarenhet av hundar säger mig att de inte är farliga.
Jag har haft dragkamp med flera av våra hundar, satt pek och långfinger bakom deras huggtänder å dratt lite halvhjärtat på skoj, å jag har mina fingrar kvar!
Iofs, våra hundar är/var Väldigt väluppfostrade. De vet om att det är Jag som bestämmer och de visste att det var lek.

Jag vill Absolut påstå att en hunds beteende beror helt och hållet på hur han är uppfostrad. Eller eventuell hjärn tumör kanske? Ne, skämpt å sido, de mesta grundrar sig i uppfostran!
T.ex, har man dragkamp med en hund ska man i regel inte låta honom vinna, då visar du voven att du är svag. Givetvis får han ju vinna imellanåt men man ska inte få hunden å tro att han är överlägesen. Då kan han bli opålitlig och farlig...
Vågar jag gissa på hur många människor som skaffar sig en pittbull och inte följer denna enkla regel?



Mvh // Peter

EDIT: Reserverar mig för eventuella stavfel i denna sena timme! SKÅL! :fyllisar
 
Last edited:

Mago

I am Sofa King
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Kavasaki ZX-7R -97 *såld*
pogo skrev:
Hum...
(Det var någon nöt som la upp en bild på en misshandlad bullterrier, vad har Egentligen hänt med den voven?)

Den hade gått för nära ett piggsvin. Så inget människosvin denna gång.
 

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Jag uppskattar inte att möta lösspringande hundar. Problemet med pitt och bull terrierna och allt vad de heter är att de besitter framavlade egenskaper som vissa typer av mäniskor kickar på. Hade dessa personer kickat på pekingneser så hade vi läst om pekingneser i kvällstidningarna, det enda positiva hade varit att skadorna inte hade varit så stora.
Många reagerar kanske nu med
"Jag har minsann en pittbull som är sååå gosig och älskat barn"
Visst! Det är inte er jag menar men ni äger en hundras vars egenskaper,som potentiellt livsfarlig luden plåtsax, uppskattas i vissa kretsar.
Slinter skallen på en skogshuggare med en tvåmeters motorsåg, så blir förödelsen större än om 87 åriga Gunnar med astma får ett raptus.
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
pogo skrev:
Hum...
Jag har vuxit upp med hundar, min mamma har haft Rottweiler och Bullterrier kennel. (Det var någon nöt som la upp en bild på en misshandlad bullterrier, vad har Egentligen hänt med den voven?)
Nåja, min erfarenhet av hundar säger mig att de inte är farliga.
Jag har haft dragkamp med flera av våra hundar, satt pek och långfinger bakom deras huggtänder å dratt lite halvhjärtat på skoj, å jag har mina fingrar kvar!
Iofs, våra hundar är/var Väldigt väluppfostrade. De vet om att det är Jag som bestämmer och de visste att det var lek.

Jag vill Absolut påstå att en hunds beteende beror helt och hållet på hur han är uppfostrad. Eller eventuell hjärn tumör kanske? Ne, skämpt å sido, de mesta grundrar sig i uppfostran!
T.ex, har man dragkamp med en hund ska man i regel inte låta honom vinna, då visar du voven att du är svag. Givetvis får han ju vinna imellanåt men man ska inte få hunden å tro att han är överlägesen. Då kan han bli opålitlig och farlig...
Vågar jag gissa på hur många människor som skaffar sig en pittbull och inte följer denna enkla regel?



Mvh // Peter

EDIT: Reserverar mig för eventuella stavfel i denna sena timme! SKÅL! :fyllisar

Jag håller delvis med om dragkampen, men inte helt. Det är viktigt för hunden att få vinna, det stärker självförtroendet och gör hunden mer säker. VAd som är viktigt är att kunna avbryta leken för att hunden ska förstå att den ska rätta sig efter det du vill.
 

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
OLJEKYLD GSXR skrev:
Jag håller delvis med om dragkampen, men inte helt. Det är viktigt för hunden att få vinna, det stärker självförtroendet och gör hunden mer säker. VAd som är viktigt är att kunna avbryta leken för att hunden ska förstå att den ska rätta sig efter det du vill.

Att en hund blir säker har inte med om den får vinna en dragkamp då och då att göra! En säker och trygg hund har fått en konsekvent uppfostran och känner sig trygg med sin/sina ägare och i sin omgivning. Precis som ett barn måste hunden få veta vad som är rätt och fel, annars blir hunden oberäknerlig.
Att man leker med sin hund är självklart possitivt, men att det skulle stärka självförtroendet när hunden får vinna.... Pff, jag är skeptisk!

(Btw... Blir inte Gizmo en kamphund om ni har dragkamp?)

Edit: Här finns en del att läsa om APBT. Tror dock inte att ni som vill avliva hundar till höger och vänster ska göra sig besväret att gå inte på sidan. Den är nämligen på engelska...

http://www.nyx.net/~mbur/apbt.html

/FW
 
Last edited:

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
Baby-ninja skrev:
Ja! Alltså FÖRBJUD ALLT som är farligt!!!


Det förstår ni väl själva att problemet inte går att förbjuda bort?

Retorik.

Låt oss tillåta allt överallt alltid. Det går ju ändå inte att förhindra de idioter som verkligen vill leva farligt. :tummenupp

OLJEKYLD GSXR skrev:
Golden Retrivers biter flest människor i Sverige, och du borde läsa på och lära känna rasen Pitbull innan du öppnar käften.

Getingar sticker och dödar fler människor i sverige än vad skorpioner gör.

Biturbo skrev:
Skulle jag bli attackerad skulle jag försvara mig med alla medel. Vore då den enda möjligheten att komma undan att döda hunden, skulle jag inte tveka en sekund.

Händer att jag fajtas lite med lillsyrrans schäferkorsning. Ett sätt att oskadliggöra hunden är att lyfta den i bakbenen. Vet dock inte hur det funkar i skarpt läge. Kanske kan någon ge något tips, för trygghetens skull.
 

Smeddie

Gammal o äcklig
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Hultafors
Hoj
Honda VT750DC
r1man skrev:
Jaha där hade vi en sån där barnslig än, det märkte jag direkt. Komma här å kalla mig idiot när han själv är född i farstun.

Kan ju bero på att du är en idiot .. idiot.
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
watson skrev:
Att en hund blir säker har inte med om den får vinna en dragkamp då och då att göra! En säker och trygg hund har fått en konsekvent uppfostran och känner sig trygg med sin/sina ägare och i sin omgivning. Precis som ett barn måste hunden få veta vad som är rätt och fel, annars blir hunden oberäknerlig.
Att man leker med sin hund är självklart possitivt, men att det skulle stärka självförtroendet när hunden får vinna.... Pff, jag är skeptisk!

(Btw... Blir inte Gizmo en kamphund om ni har dragkamp?)

Edit: Här finns en del att läsa om APBT. Tror dock inte att ni som vill avliva hundar till höger och vänster ska göra sig besväret att gå inte på sidan. Den är nämligen på engelska...

http://www.nyx.net/~mbur/apbt.html

/FW

Absolut rätt, men får man tro på de som vet mer än mig så stärker du självförtroendet hos hunden när den exempelvis vinner dragkamper. Det lär ju såklart inte vara den främsta möjligheten att få hunden självsäker :)
Det funkar faktiskt bra att dragkampas med Gizmo, han har inte visat tendenser till att bli för härjig, men det rekommenderas ju inte att kampas alltför ofta, fast även om man kampas en gång om dagen så märker jag ingen skillnad.

ah17 skrev:
Getingar sticker och dödar fler människor i sverige än vad skorpioner gör.
Jag förutsätter att du under våren och sommaren ser många skorpioner där du är om du ska jämföra, eftersom Pitbull/Staffar/Bullterriers är ett vanligt inslag i hund-faunan. Har du träffat en Bullterrier-hund nångång eller har du bara läst kvällstidningar?

Jag tycker att alla HD ska förbjudas och utrotas, se bara på vilket helvete deras förare ställer till, de åker ju runt och säljer knark och sysslar med beskyddarverksamhet och är allmänt våldsamma allihop. Dessutom blev jag vårdslöst omkörd av en Honda i våras, de borde också förbjudas. Sen läste jag i tidningen om en polis som dömdes för misshandel, förbjud dem eller döda dem med en skruvmejsel i pannan.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Små hundar som låter mycket är ett störningsmoment, precis som spädbarn eller en motorsåg som fått frispel.
Stora hundar har jag lite svårt för om man inte vet att dom är lungna och roliga.
Jag skulle inte tveka till att försöka skada en stor jycke som försöker hoppa på mig. Ägaren borde ha lite koll på vad skrället håller på med. Biturbo har nog samma inställning som mig.
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Jag håller helt med om att man inte ska ha hunden lös och låta den springa fram till vem som helst, många är hundrädda elelr allergiska och de som är rädda kan uppfatta hunden som hotfull fast den bara är nyfiken. Dessutom är det farligt om den lösspringande hunden får syn på en annan hund, det kan sluta illa.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
OLJEKYLD GSXR skrev:
Jag håller helt med om att man inte ska ha hunden lös och låta den springa fram till vem som helst, många är hundrädda elelr allergiska och de som är rädda kan uppfatta hunden som hotfull fast den bara är nyfiken. Dessutom är det farligt om den lösspringande hunden får syn på en annan hund, det kan sluta illa.
Dessutom vill man ju klappa alla hundar som kommer, iallafall jag. Kanske inte hunden gillar men jag antar att hunden är lugn ifall nån har den lös.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
OLJEKYLD GSXR skrev:
Jag håller helt med om att man inte ska ha hunden lös och låta den springa fram till vem som helst, många är hundrädda elelr allergiska och de som är rädda kan uppfatta hunden som hotfull fast den bara är nyfiken. Dessutom är det farligt om den lösspringande hunden får syn på en annan hund, det kan sluta illa.

Jo, nu skulle jag inte ta kontakt med dig om du var ute med dig hund men om du hade varit en fräsch tjej kanske jag skulle bortse från min ovilja att ta i hundar. Så alla snygga tjejer borde garanterat ha sina hundar kopplade om de vill ha ragg.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top