Min ER5 är strypt på prexis samma sätt. Skillnaden är att min gör 170km/h
(la de i en extra bricka i din eller din fartdåre där?
)
Toppfarten enl reg.beviset är 180km/h har jag för mig.
Strypt eller ostrypt ER5 är GRYMT BRA att ta körkort med, den är som klippt och skuren för detta ändamål. Men den är också som klippt och skuren att reta sin ägarinna till vansinne då samtliga andra i gruppen drar lite på rullen och försvinner i horisonten, medan man förtvivlat lägger ner en växel och frusterat nöter på rullen tills hon skriker... och ändå inte kommer ikapp... på långa vägar.
Strypt och ostrypt har fördelar och nackdelar, som allt annat.
På kurvig väg och sådant är det inga störreproblem att hänga på övriga 700-900- och 1000cc:are om man verkligen vill det och är duktig på kurvtekniken. Men väl på raksträckan.. är det mors och godbye
Men det man inte dör av, det härdas man av sägs det. Så de e bara å nöta på. Desto gladare ska man ju bli när man kan byta upp sig till större hoj.
Eller så kan man ju göra en uppkörning för tung hoj, om man har åldern inne d.v.s.