Exakt,,när jag var 18 hade jag en cb 400 racer med 43hk o en xl 600 med 46..nu verkar det som man måste börja direkt med en R1 eller Gixxer,,kanske därför Morsan får skriva så mycke ossåMed risk för att låta löjlig, varför inte köpa tex en 650 offroad eller en landsvögshoj med kanske 50-60 hk, och strypa den. Kör den i två år och lär dig köra hoj
Var vänlig sök lite i forumet innan du postar en ny tråd. Kryllar av info om detta ämne.
Det som sagt hittills i denna tråd kan jag inte hålla med om. Jag har mellankort fram tills maj i år.
Jag citerar mig själv från http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=26914&highlight=25kw
"Ärsch, för lite fakta som har framkommit.
Enkelt, du köper inte en båge som är 25kw, du stryper en starkare hoj det är alltid så det funkar. Bry dig inte ens om att leta efter en mellanklass hoj som original.
Vad som begränsas är varvtalet, du kommer inte kunna varva ur fler växlar än 1an och 2an, resten kommer gå som skit när du försöker varva. Vilket då följdaktligen gör att desto större cc hoj du stryper desto bättre kommer det gå. Stora motorer behöver inte så mycket varv för att prestera, små hojar som stryps går icke bra.
De bästa hojarna att strypa prestanda (lite beroende på hur man ser det) mässigt sett är nog custom hojarna, för dem går ändå bara på låga varv.
Den vanligaste formen av strypning är brickor i insugen, vilket gör att hojen inte får in tillräckligt soppa/luft och orkar därför inte varva ur. Skall du strypa så sikta på en hoj med större motor.
Dock, så håller jag med vissa som tidigare sagt att strypta hojar går helt okey, för det gör dem. Ingen hästspark i häcken och toppfarten kommer icke vara som den "skall" vara men nog fan är det körbart, framför allt då du antagligen inte har någon mc vana från tidigare (nej lätt mc går inte riktigt att jämföra).
Lycka till!"
//Fredda
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar