Körkort 2005

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Mahti skrev:
Varför är du så deppig? :( På grund av att du kuggat? Jag kuggade 2 gånger innan jag fick kortet nu i sommras, skit samma.. det är ju bara pengar. det går alltid att fixa mer.

Men när du väl fått kortet så kommer du glömma hur jobbigt det var att ta det och vara huuur glad som helst.
Skit i att klaga över hur "dåligt" du har det. Tänk på andra som aldrig ens har möjligheten att försöka ta mc kort.
Det löser sig! Du får det förr eller senare, om du nu skulle fått det så skulle det ändå varit vinter snart. Du kan ta kortet direkt i början av nästa säsong istället :tummenupp
Jag menar inte att "min" kuggning kändes värre eller var mer speciel än andras. Klart fan alla andra som kuggade mådde skit och blev knäckta, precis som jag. Men svar på din fråga ser ut som följande.

Jag är så deppig för att hela planeringen och sommar drömmen gick åt helvete. Började med besparningen för att ha råd med allt för nästan 2 år sedan och blev klart drabbad socialt lite då och då för att kunna spara till denna sommar som skulle inkluderats med hoj + kort. Alla kompisar som sedan ringde och ringde och frågade om man skulle med ut...men nä det gick inte för kortet var inte fixat... sen kuggning efter kuggning det kändes mer och mer.. Jag kommer aldrig att glömma bort mina kuggningar. Det har liksom bränt in i en för denna sommaren som bara skulle handla om kortet och hojen ngt annat fast det inte tid eller pengar med. Nu när sommaren är helt slut står man här med inget A kort och en Hoj i garaget som nästa är sliten av allt putsande och onödigt meckande :D för att man kan inte göra ngt annat än det. Plus att man är urfattig.... som jag skrev innan, jag är inte en speciel person som har det värre än er andra, finns säkert fler som har det ännu svårare att ta kort och fixa hoj. Så ngn mer sympati är jag inte ute efter utan bara ville skriva vad som kändes rätt igenom mig och det gjorde jag men som jag skrev innan

Life sux hard atm....
som sagt en kass sommar rätt igenom..

/Take Care regards Cel

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
en blåvit
CeltaniC skrev:

Nej fy, det var så jobbigt när polare ringde och frågade hur uppkörningen gick så fick man gå igenom traumat med kuggningen igen när man redan hade kämpat sig igenom sorgen för sig själv :rolleyes:

Du misstolkade nog mitt inlägg lite.. ville inte utmärka dig som någon som vill att folk ska tycka synd om dig.. Ville bara få dig på lite andra tankar, för jag mådde verkligen inte heller bra av att kugga. Det är jobbigare än det verkar..

Edit: läste mitt förra inlägg till dig, misstolkade det själv också :tungan verkade lite hård mot dig. Mitt fel :)

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Mahti skrev:
Nej fy, det var så jobbigt när polare ringde och frågade hur uppkörningen gick så fick man gå igenom traumat med kuggningen igen när man redan hade kämpat sig igenom sorgen för sig själv :rolleyes:

Du misstolkade nog mitt inlägg lite.. ville inte utmärka dig som någon som vill att folk ska tycka synd om dig.. Ville bara få dig på lite andra tankar, för jag mådde verkligen inte heller bra av att kugga. Det är jobbigare än det verkar..

Edit: läste mitt förra inlägg till dig, misstolkade det själv också :tungan verkade lite hård mot dig. Mitt fel :)
Nä det har varit en deprimerad period. Kanske var du "lite" hårt mot mig Men No Worries du skrev inget "hårt" menat, iaf inte till ngn som troligtvis fått en kuggning. Jag däremot är en helt annan sak (2 kuggningar på uppskrivningen och nu 2 på uppkörningen) på B däremot gick det galant på första gången både delarna. så jag måste vara ngt extremfall........ jag menar hur kass kan man bli... Men du visste inte "the holy story" so hur kunde du ? mitt fel isf :)

så det är lungt min vän :)

/Take Care Cel "the guy who never gets his A"

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
RocketQueen skrev:
Jag förstår Celtanic eftersom jag är i samma sits själv. :rolleyes: Pengarna är ju verkligen inte hela världen men man har ju verkligen satsat allt på detta kort och så går det så här liksom. Trist.

Men du har helt rätt att när man väl har sitt kort då glömmer man allt annat. Då har det varit värt varenda minut.

Jag ska boka en ny uppkörningstid så fort VV tillåter!
Upp med hakan Cel!
Jag vet precis hur det känns. :gråta

/Marielle
Jag mår iaf lite bättre när en FAB peppar en ;)

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
KTM Superduke 08:a
Uppkörning i Texas

På ett annat MC-forum finns följande beskrivning om hur en uppkörning i Texas går till:

"Here in Texas I believe that if you're under 15 you can ride a 125CC or less...a larger bike 16 with driver's education and 18 years old without drivers education.
Obviously you have to pass a written exam and do either a road test or take a motorcycle riding class for 16 hours. Funny thing on the road test...a police officer gets into the car with your spouse / friend / aquaintance etc. (this is your car and not a police car) and you the bike rider in front of the car will be guided by beeps of the horn to turn left or right while driving through your town. Meanwhile your wife is probably freaking out having an officer sit next to her while the officer grades the rider on their riding skills...and because you're wearing a full face helmet you can't hear the horn anyway...and the other cars on the road are wondering why some freaked out lady with a cop in the car is beeping her horn all the time.
Most of us smart ones pay the $180 for the riding school and take solice in the thought that we save about 10% on bike insurance and probably saved our marriage / friendship by not having our better halves embarrased. "

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Belfrage skrev:
Bara en snabb fråga då en polare gjorde mig osäker då han påstod att man måste ha B-körkort för att få kunna ta A-körkort.

Det är väl inte så? Jag kan väl ta A-körkort innan jag tar mitt B-körkort?

Jag har inget B..
Och jag har haft hoj i tre år..
men på ett sätt kan jag hålla med..
Har börjar ta mitt b-kort nu och det e en hel del saker som underlättar körningen som jag inte har vetat innan..
Så nu köra jag bättre hoj oxå:)
Men snart har jag B Oxå... :hihi

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Vägverket - Halogen: 1-0

Uppkörning 0930 idag ute vid Säve. Trodde verkligen att jag skulle klara kortet när jag kom igenom teknikbanan utan problem. Sen märktes nerverna och jag gjorde ett par missar i trafiken... Så nu sitter jag här rätt arg och besviken på mig själv, eftersom jag måste vänta till fucking jävla april innan jag kan få ny tid. :gnissla

Usch. Jag tröstar mig med att det ska bli pissväder från och med imorgon. :(

Rossi 4 ever

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Triumph Daytona 900
Måste vara ännu nervigare att köra upp nu på höstkanten då man vet att det inte går att få någon ny tid detta år ifall man kuggar...

Synd på kortet, bra av dig att klara manöverproven som är nervtuffa nog!!!

Lycka till 2006!

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
Rossi 4 ever skrev:
Måste vara ännu nervigare att köra upp nu på höstkanten då man vet att det inte går att få någon ny tid detta år ifall man kuggar...

Synd på kortet, bra av dig att klara manöverproven som är nervtuffa nog!!!

Lycka till 2006!

Tack... Tar nya tag i april, med lite flyt får jag en hel säsong nästa år trots gårdagens fuckup. Jag är fan fortfarande arg på mig själv, såna jävla amatörmissar jag gjorde i trafiken... Helt otroligt. :kocko

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
bad santa skrev:
tar mitt 2006 håller humöret uppe genom att köpa skinställ mm i vinter ny stövlar inhandlas snart :D

Gör inte samma misstag som jag bara :) Köpte på mig skinnställ och hjälm för många pengar, det var ju R-hoj jag skulle ha!!

Men så blev det motard och grejerna har bara legat i garderoben å dammat hela sommaren :tomten

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Den Totalt "Sjuka!" Dagen | Uppkörning Nr 3 i Malmö 13:00 |

Får börja med att göra en mini resume av min självplågande sommar angående uppkörningen. Första gången blev jag kuggad av ett brutalt och extremt hårt beslut (läs tidigare post i körkort 2005 tråden) och Andra gången fick jag hjärnsläp och gjorde ett misstag som var helt och hållet mitt fel och det räckte för att få kuggning nr 2 denna sommaren. Nu börjar the story av den Tredje.

Ja var ska man börja!? well here goes..

Fick ett samtal i fredags av min körskolelärare att det fanns en plats på måndag om jag ville ha den. Jag tänkte först tacka nej pga no money och ingen vilja till det. Men frågade min mamma om vad hon tyckte (smygvinkel fråga för, kan du betala?! :D ) och hon sa, säg ja jag betalar. Jag sa ja och tänkte inte mer på det. Jobbade hela helgen och hade absolut ingen tanke på uppkörningen som skulle äga rum idag. Kom hem från jobbet på söndagskvällen och kom på det då, samtidigt som jag började känna mig sjuk. Kvällen gick och jag mådde allt sämre, började frysa ,huvudvärk ala 2000 osv..
Jag skrattade lite för mig själv och tänkte, klart jag ska vara sjuk till imorrn! det var liksom bara typiskt för mig denna sommaren.... :huvet

07:00 ringde klockan och det var dags för uppstigning. Jag kände efter och mådde totalt skit! frös som ett as och ont i huvet och en hals som var så tjock att det knappt kom ur ord ur min mun, Bara en massa mubbel. Tänkte detta går inte, får ringa och avböja. Men jag ändrade snabbt min beslut för att jag ville inte skita i det trots mitt tillstånd. Gjorde mig i ordning för att ta mig till skolan. Väl där började man tänkte om detta skulle hålla eller inte och funderade på olika scenario för dagen. Jag bet ihop och precis när vi skulle iväg kom jag på att vid min sega uppstigning och beslutångest glömt mitt körkort för ID! :huvet

Jag hade inga nycklar för det skulle inte behövas pga att när jag väl var hemma så skulle ngn vara hemma och no keys needed. Men jag ringde runt till både mossan och fassan men inget svar. Sista chansen gick till brossan som svarade och sa att det var inga problem, kom hit så får du mina nycklar. Körde dit och hämtade nycklarna på hans jobb. Äntligen iväg och med ett ID i bröstfickan :tummenupp

Väl där frös man som satan! allt var precis som ett perfect "sämsta scenario" kan vara. Lite övande på konövningarna och samt 2 bromstest innan det var dags för min tur. Jag fick ytterliggare en ny körlärare vid namn "Håkan" som värkade helt ok. Fram med ID och jag blev sist i min grupp. Väl vid min tur var det dags för lite prat och till sist började jag med säkerhetskontrollen, jag fick kolla däcken. Inga problem där, Vid det långsamma konprovet fick jag den som hade konerna på raken. Jag hade klarat alla konprov på första försöken de andra gångerna och hade inga tankar om att det skulle gå sämre denna gången. Jag ledde hojen i T'et för att sen påbörja krypkörningen, vet inte vad som hände men jag var väl inte fokuserad och fick balansproblem. Jag körde till instruktören med frasen "en gång till för jag essar detta" väl på andra försöket gick det perfect :tummenupp next blev det lätta höghastighetsprovet med en enkel undanmanöver i mitten med de dubbla konerna, Smack! nu var det bara bromsproven kvar sen var del 1 klar (precis som de 2 andra) det gick fint och nu var det den härliga väntan på trafikdelen här igen. Jag gick in för att ta ngt att äta men det gick inte, mådde illa och avböjde det lilla jag fått med mig. Blev lite påfyllning av vätska och sen satt jag där och hackade med min lilla feber. Nu ville jag bara hem! och lägga mig i sängen. Detta kunde ju trots allt inte vara det bästa innan en uppkörning. Men Efter över 80 min väntan var det dags för mig. Jag körde iväg i det trevliga Malmö med en liten runda i Arlöv. Kom tillbaka och det kändes rätt bra och stabilt (körmässigt) när vi stannade i Bulltofta. Tog av mig hjälmen och rånarluvan och sen slutligen radion för att bege mig till Håkan.

Håkan- Ja.... DU ÄR GODKÄND :Bugar
Me - Jag fick ett leende som var rätt nice i nga sekunder

Fick lappen i min hand och gick till min körlärare och hoppade ett hopp i luften med armarna i heja positionen med orden "jag klarade det!" och ett härlig hostande som varade i 10 sek efter det. Men det var det värt.
Körläraren- JA, det var fan ta mig på tiden!
--------------------------------------------------------------------------
Jag fick erbjudandet att köra hem men eftersom jag hade ingen ork kvar i kroppen och jag mådde som sagt inte bra alls så nekade jag och gav nycklarna till killen som körde innan mig och sa "här, du kör hem" hans replik blev "find by me" eftersom han klarade det med.

Så en "sjukt" dålig dag blev en Sjukt bra och lyckad dag trots att oddsen inte såg så bra ut.

Sitter här nu med feber och fökylning som förstörde min första åkdag med körkort, är ju fint väder ute :huvet

Cel nu med det efterlängtade A Koret! :hoppa

/Tack! Regards Cel

Last edited:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
CeltaniC skrev:
Så en "sjukt" dålig dag blev en Sjukt bra och lyckad dag trots att oddsen inte såg så bra ut.

Sitter här nu med feber och fökylning som förstörde min första åkdag med körkort, är ju fint väder ute :huvet

/Tack! Regards Cel

Grattis! :tummenupp Du har verkligen slitit för det, hopppas du hinner krya på dig och köra ett par dagar innan vintern är över oss.

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
CeltaniC skrev:

/Tack! Regards Cel

Fy faaan va gott o höra! Du som verkligen har kämpat med detta...det är du värd nu!
GRATTIS!!!
Kör nu lugnt o försiktigt! :rolleyes:

Känns gött nu va?

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
en blåvit
CeltaniC skrev:

GRATTIS :) :) :) :)

Tredje gången gillt för dig med :tummenupp måste kännas så underbart att känna att man bara kan skita i det nästa år utan att ta massa lektioner och boka uppkörningar bl.a bl.a.
I väntan på nästa års hojåkande kan man vara lite extra duktig i skolan och gymmet så kan man slappa lite mer nästa år och lägga mer tid på åkandet!

GRATTIS igen.. Får fråga om jag får låna din hoj 1 vecka nu, när du ändå är på ditt gladaste humör någonsin :tungan

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Tack till er alla! Det värmer!

Halogen skrev:
Grattis! :tummenupp Du har verkligen slitit för det, hopppas du hinner krya på dig och köra ett par dagar innan vintern är över oss.
Ja Det hoppas jag med! och tack så jätte mycket! :kiss

JKay skrev:
Fy faaan va gott o höra! Du som verkligen har kämpat med detta...det är du värd nu!
GRATTIS!!!
Kör nu lugnt o försiktigt! :rolleyes:

Känns gött nu va?
Tack så mycket my Kay! :kiss jag ska köra så lagom jag kan :D om jag hinner (vädret) när jag blir frisk!
Det känns definitivt gött men mest en lättnad för att det blev till slut ett A Kort efter en hel sommar som såg ut att bli
en bitter jävel som skulle sitta i hela året ut.

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Mahti skrev:
GRATTIS :) :) :) :)

Tredje gången gillt för dig med :tummenupp måste kännas så underbart att känna att man bara kan skita i det nästa år utan att ta massa lektioner och boka uppkörningar bl.a bl.a.
I väntan på nästa års hojåkande kan man vara lite extra duktig i skolan och gymmet så kan man slappa lite mer nästa år och lägga mer tid på åkandet!

GRATTIS igen.. Får fråga om jag får låna din hoj 1 vecka nu, när du ändå är på ditt gladaste humör någonsin :tungan
Tack så hemskt mycket! Det känns mycket skönt av precis det du beskrev. Nu kan man lägga de pengarna på ngt annat till hojen ist. Kom ner till skåne och jag lovar att du får ta en "liten provrunda" på min baby :tummenupp Thank u

RocketQueen skrev:
Grattis!!! :banana

Fan va skoj för dig Cel!
Nästa gång jag kör upp ska jag också klara de. hehe

/M
Tack My Queen! ja febern och förkylningen förstör mitt firande lite men de kan fan inte ta bort mitt Leende som kommer fram då och då, specielt när man sitter här på SH och läser allas gratulationer till mig ;)

Ja All Lycka och förhoppningar till din nästa "dag" :pannkyss

Och till er alla på Post sidan 120, Tack igen!

/Regards Cel

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
en blåvit
CeltaniC skrev:
Tack så hemskt mycket! Det känns mycket skönt av precis det du beskrev. Nu kan man lägga de pengarna på ngt annat till hojen ist. Kom ner till skåne och jag lovar att du får ta en "liten provrunda" på min baby :tummenupp Thank u

ska nog köpa mig en sv650s i början av nästa säsong :) typ 04a -05a.. kanske kan hålla mig fram tills dess

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024