Den Totalt "Sjuka!" Dagen | Uppkörning Nr 3 i Malmö 13:00 |
Får börja med att göra en mini resume av min självplågande sommar angående uppkörningen. Första gången blev jag kuggad av ett brutalt och extremt hårt beslut (läs tidigare post i körkort 2005 tråden) och Andra gången fick jag hjärnsläp och gjorde ett misstag som var helt och hållet mitt fel och det räckte för att få kuggning nr 2 denna sommaren. Nu börjar the story av den Tredje.
Ja var ska man börja!? well here goes..
Fick ett samtal i fredags av min körskolelärare att det fanns en plats på måndag om jag ville ha den. Jag tänkte först tacka nej pga no money och ingen vilja till det. Men frågade min mamma om vad hon tyckte (smygvinkel fråga för, kan du betala?!
) och hon sa, säg ja jag betalar. Jag sa ja och tänkte inte mer på det. Jobbade hela helgen och hade absolut ingen tanke på uppkörningen som skulle äga rum idag. Kom hem från jobbet på söndagskvällen och kom på det då, samtidigt som jag började känna mig sjuk. Kvällen gick och jag mådde allt sämre, började frysa ,huvudvärk ala 2000 osv..
Jag skrattade lite för mig själv och tänkte, klart jag ska vara sjuk till imorrn! det var liksom bara typiskt för mig denna sommaren....
07:00 ringde klockan och det var dags för uppstigning. Jag kände efter och mådde totalt skit! frös som ett as och ont i huvet och en hals som var så tjock att det knappt kom ur ord ur min mun, Bara en massa mubbel. Tänkte detta går inte, får ringa och avböja. Men jag ändrade snabbt min beslut för att jag ville inte skita i det trots mitt tillstånd. Gjorde mig i ordning för att ta mig till skolan. Väl där började man tänkte om detta skulle hålla eller inte och funderade på olika scenario för dagen. Jag bet ihop och precis när vi skulle iväg kom jag på att vid min sega uppstigning och beslutångest glömt mitt körkort för ID!
Jag hade inga nycklar för det skulle inte behövas pga att när jag väl var hemma så skulle ngn vara hemma och no keys needed. Men jag ringde runt till både mossan och fassan men inget svar. Sista chansen gick till brossan som svarade och sa att det var inga problem, kom hit så får du mina nycklar. Körde dit och hämtade nycklarna på hans jobb. Äntligen iväg och med ett ID i bröstfickan
Väl där frös man som satan! allt var precis som ett perfect "sämsta scenario" kan vara. Lite övande på konövningarna och samt 2 bromstest innan det var dags för min tur. Jag fick ytterliggare en ny körlärare vid namn "Håkan" som värkade helt ok. Fram med ID och jag blev sist i min grupp. Väl vid min tur var det dags för lite prat och till sist började jag med säkerhetskontrollen, jag fick kolla däcken. Inga problem där, Vid det långsamma konprovet fick jag den som hade konerna på raken. Jag hade klarat alla konprov på första försöken de andra gångerna och hade inga tankar om att det skulle gå sämre denna gången. Jag ledde hojen i T'et för att sen påbörja krypkörningen, vet inte vad som hände men jag var väl inte fokuserad och fick balansproblem. Jag körde till instruktören med frasen "en gång till för jag essar detta" väl på andra försöket gick det perfect
next blev det lätta höghastighetsprovet med en enkel undanmanöver i mitten med de dubbla konerna, Smack! nu var det bara bromsproven kvar sen var del 1 klar (precis som de 2 andra) det gick fint och nu var det den härliga väntan på trafikdelen här igen. Jag gick in för att ta ngt att äta men det gick inte, mådde illa och avböjde det lilla jag fått med mig. Blev lite påfyllning av vätska och sen satt jag där och hackade med min lilla feber. Nu ville jag bara hem! och lägga mig i sängen. Detta kunde ju trots allt inte vara det bästa innan en uppkörning. Men Efter över 80 min väntan var det dags för mig. Jag körde iväg i det trevliga Malmö med en liten runda i Arlöv. Kom tillbaka och det kändes rätt bra och stabilt (körmässigt) när vi stannade i Bulltofta. Tog av mig hjälmen och rånarluvan och sen slutligen radion för att bege mig till Håkan.
Håkan- Ja.... DU ÄR GODKÄND
Me - Jag fick ett leende som var rätt nice i nga sekunder
Fick lappen i min hand och gick till min körlärare och hoppade ett hopp i luften med armarna i heja positionen med orden "jag klarade det!" och ett härlig hostande som varade i 10 sek efter det. Men det var det värt.
Körläraren- JA, det var fan ta mig på tiden!
--------------------------------------------------------------------------
Jag fick erbjudandet att köra hem men eftersom jag hade ingen ork kvar i kroppen och jag mådde som sagt inte bra alls så nekade jag och gav nycklarna till killen som körde innan mig och sa "här, du kör hem" hans replik blev "find by me" eftersom han klarade det med.
Så en "sjukt" dålig dag blev en Sjukt bra och lyckad dag trots att oddsen inte såg så bra ut.
Sitter här nu med feber och fökylning som förstörde min första åkdag med körkort, är ju fint väder ute
Cel nu med det efterlängtade A Koret!
/Tack! Regards Cel