Sad Glad skrev:Har jag förstått det hela rätt så får man släppa på gasen vid undanmanövern men inte bromsa.
Anton_Ljunghusen skrev:Är du säker? Har någon körskolelärare sagt det eller nåt?
Murra skrev:Såvitt jag förstså ska man inte släppa asen innan hindrena på höfartsbanorna
Sad Glad skrev:Har jag förstått det hela rätt så får man släppa på gasen vid undanmanövern men inte bromsa.
Det här med att två likadana hojar betedde sig så olika... Du hade inte olika mycket soppa i dem?
SolitudE skrev:Har nu kommit hem iaf.
Har kört hoj sen klockan 14 idag.
Igår bytte jag och en kompis hojar, så nu har jag hans DTR och han har min NSR.
Åhhh, vilken lättnad!
Det är så stor skillnad på dessa hojar, DT:N är som att köra moppe i jämförelse.
Men så till saken. Hade körlektion idag, 14.45. Kom dit, snackade lite, sen var det dags. Jag berättade att jag ville köra allt som en "uppkörning". Det gick bra sa han då.
Vi åkte till lågfartsbanan, där gjorde jag en hel säkerhetskontroll, sen körde jag båda banorna. Allt där gick kanon (Beror mycket på denna lättkörda hojen.)
Sen till bromsningen, gick ganska bra, men han tipsade mig om några småsaker och sen gick även detta kanonbra.
Nu drog vi vidare till högfartsbanorna och han visade lite då jag inte kört dessa innan. Gick lite knackigt i början, men sen satt dessa också.
Då var det dags för trafikkörning, körde ca. 20 minuter, han hade några småsaker som han kommenterade och visade på tavlan inne på körskolan, men inget allvarligt!
Men det roliga var att han sa, "Detta kommer du fixa galant, grabben!"
Sen jag kom hem har jag vart på industriområdet och övat och övat, känner mig riktigt säker nu, men som sagt, övning GER färdighet.
Uppkörning på tisdag för er som inte vet..
Lycka till, till er alla!
Och GRATTIS till er som klarat det
Anton_Ljunghusen skrev:Grattis, lycka till nu
Du kanske kan förklara hur väjningarna går till? Bara köra i 50 mot målet, sen väja en bit innan utan att bromsa (släppa gasen)? Isåfall hur långt innan?
Ola är kvar på jarla..Nicke skrev:Är inte Ola kvar? Han tyckte jag var bäst och hårdast. Kan få vuxna män att gråta men då skärper man sig också.
Anton_Ljunghusen skrev:Lycka till. Hyr en hoj på tisdag annars!!
SISU skrev:Ola är kvar på jarla..
Hade lektion med ola i onsdags, ska fråga nästa gång =) eller är det för mkt tabu ?daemon skrev:OLA ÄR DEN HÅRDASE KILLE I STAN.
En kul detalj. Titta på potatismos filmer som ligger ute på internet. Faktum är att han dyker upp. På en av Jarlas hojjar. Ola ville inte svara på frågan varför han var med............
daemon skrev:Den nya provet ÄR enklare. Det är kalla fakta.
daemon skrev:MEN för det betyder det inte att man är en sämre förare.
Anton_Ljunghusen skrev:Ingen som vet hur långt det är mellan dom här?
tjockisbulle skrev:På lågfartsbanorna så är det väl 1,5m mellan konerna, är det inte samma ?
Anton_Ljunghusen skrev:Could be
Får köra på det.. blir endel träna på vv´s bana innan uppkörningen iaf
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |