RocketQueen
Ny medlem
GRATTIS som fan FreddaAbborre & Murra.
Jag är grön av avund just nu.
Jag är grön av avund just nu.
Murra skrev:okej det var jag som satt bak på en gsx 750 som svängde in jag sa åt polarn att vi skulle hjälpa dig men han trodde inte vi skulle vara till ngn hjälp hade vi kanske inte vart heller men iaf. tur att du klarade det iaf
Vanish skrev:Det är nytt manöverprov som gäller f r o m i år på slussens trafiksskola sida har dom bra bilder över låg- och högfartsdelarna. Sen är det som vanligt säkerhetskontroll och bromsning samt trafikdelen!
FreddaAbborre skrev:Aha va det du?! Vad var det för gixxer som åkte med er?
Ne nu ska jag lägga mig och njuta av att ha mc kort!
Gnatt allesammans!
RRP Playboy skrev:Besvikelsen är stor...
Klarade inte av uppkörningen,, fick först soppatorsk på serpentinbanan, la ner fåten i krypkörningen, undamanöverprovet sparkad jag iväg en korn,,,, bromssträckan blev lite lång, måste ta i hårdare med frambromsen. VA FÅR INTE JAG FÅRTSÄTTA ATT KÖRA?
har övningskört i bara 2 veckor, så nästa gång sitter den,
p.s jag ville bara testa hur uppkörnings testet va.
Araikaj skrev:Daemon! En liten realitycheck- Nya provet är INTE lättare det är svårare. Jag har pratat med en uppkörningskontrollant+ att jag har övat på banorna och både kontrollanten o jag är överens- det är klart tuffare. Varför, kanske du som ovetande, undrar? Jo, för på det nya så är det inte 1 garagevändning utan 2. De finns i slutet på både låg o högfartsbanorna. Det är när du har rundat sista konen och sen ska vända 180 grader inom 4 meter. Detta är svårare än gargevändningen för den var anpassad till vilken svängradie din hoj hade. Här så bryr man sig inte om vilken svänradie mc´n har utan alla får köra samma bana.
Så det är att solklart vilka förare som har den överlägset bästa utbildningen, efter avklarat körprov: Det är vi som tar det nya provet! Inte Ni som körde med upp på det gamla sättet med garagevändning, eller Ni som fick det utan prov.
(Garagevändningen övade jag på i höstas, den sitter nu o är ju busenkel. De nya banorna o de vändningar som ingår i dessa, det är andra bullar det!)
Araikaj skrev:, för på det nya så är det inte 1 garagevändning utan 2. De finns i slutet på både låg o högfartsbanorna.
MBGIRL skrev:Ursäkta mig men det är sånna som du som gör att andra får vänta länge på uppkörningstider!
Murra skrev:Nä det var en annan polare som oxo körde upp. Han klarade det oxo så vi har vart ute på en sväng. Ville be om ursäkt att vi inte hjälpte till men hade ju inte så mkt tid heller
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|