kNuLLf
Ny medlem
Jag fixade teorin i torsdags så nu är det läge att skaffa en uppkörningstid oxå... Jag måste ju erkänna att jag är LAGOM sugen jag med på att ha den riktiga lappen..
Marcus74 skrev:Jag tycker banan med undanmanövern precis i början är hyfsat svår, viktigt att inte fega utan att nästan kasta hojen förbi hindret, alltså svänga ordentligt. Det där begreppet "motstyrning" är ingen dum idé att titta på... Lycka till!
Själv ska jag, min handledare och en polare åka ut på en riktig långfärd på massa sköna småvägar om vädret är fint. Ska bli helskönt!
/M
Anton_Ljunghusen skrev:Alright, men det ska väl gå
har bara imorgon på mig att öva .. så det måste gå
Min knarr hanteras som en moped
det är en stor moped
Socrates skrev:Vi sitter i samma sits, fast du ligger en dag före Har min sista lektion på Tisdag, sen på Onsdag morgon bär det iväg till uppkörningen. Fi f*n, jag är så förbannat nervös så jag vet inte vad jag ska göra. Kommer inte få någon sömn eller mat i mig innan uppkörningen.
Lycka till!!!
DrZeus skrev:En klick epoxy och många timmars arbete senare är nu hojen ihopplockad. Väntar med spänning på att ta en testrunda imorgon och se om lagningen håller.
Tidigare ägare verkar ha skickat in en mejsel i bakelitröret som förser förgasaren med soppa.
Då ett nytt rör inte gick att frambringa närmaste veckan så blev det att plocka fram dremeln och epoxytuberna. Lagningen blev inte perfekt då sprickan går genom spåret som o-ringen ligger i. Morgondagen kommer visa om det blev bra nog eller inte.
SolitudE skrev:Snart är det dags.
Lycka till Anton imorn.
Min tur på Tisdag.
Bra väder ska det bli iaf
Körkort 05 skrev:Tränade krypkörning bana 1 i går med några kompisar. Frugan filmade och nu har jag kollat tiderna. En av polarna har en Suzuki GSXR 750, han körde banan på bra precis en minut !! Jag lånade min frus Triumph glidare och körde på 49 sekunder. Iofs kom han med Suzukin inte riktigt innanför begränsningslinjen, men bra nära.
Frågan är, är det någon som har något begrepp om hur lång tid banan skall ta för att tempot skall vara godkännt ?
Körkort 05 skrev:Tränade krypkörning bana 1 i går med några kompisar. Frugan filmade och nu har jag kollat tiderna. En av polarna har en Suzuki GSXR 750, han körde banan på bra precis en minut !! Jag lånade min frus Triumph glidare och körde på 49 sekunder. Iofs kom han med Suzukin inte riktigt innanför begränsningslinjen, men bra nära.
Frågan är, är det någon som har något begrepp om hur lång tid banan skall ta för att tempot skall vara godkännt ?
Anton_Ljunghusen skrev:Tack! Lycka till själv!!
Nu är knarren fulltankad, övningskörningsskylten bortplockad och bögläppen monterad
Anarchist skrev:Fy fan vad jag är avis på er som redan klarat kortet! min tur är det på fredag.
Problemet är bara att jag inte har pengar till lektioner så jag får köra satan hemma.. Jag blir nervös så jag mår illa bara jag tänker på uppkörningen..
På krypbanan med stoppen, ska man stanna helt och sätta ner foten eller bara stå stilla?
Anarchist skrev:På krypbanan med stoppen, ska man stanna helt och sätta ner foten eller bara stå stilla?
SolitudE skrev:Satan vad nervös man är....
Har kört nästan hela dagen, det går riktigt bra nu!
Körkort 05 skrev:Nu har jag redigerat krypkörningsfilmerna. Det blev 3 st med olika förare och hojar. Skulle vara kul att lägga upp dem på nätet och få lite feedback.
Någon som vet hur man gör ?? Kollade med uploadit.org men jag har ingen lust att betala.
Kan även maila om någon annan har lust att lägga upp dom.
Dom är under 2 MB vardera.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |