Hahahaha, den ser man fram emot!!ft skrev:De har insett att somliga är oförbätterliga och därför infört ett specialprov för Roller. Samtliga konbanor på bakhjulet! Filmen kommer våren 2008...
Hahahaha, den ser man fram emot!!ft skrev:De har insett att somliga är oförbätterliga och därför infört ett specialprov för Roller. Samtliga konbanor på bakhjulet! Filmen kommer våren 2008...
daemon skrev:Titta lite på filmerna. mitt tipps är solklart.
TITTA UPP!!! Föraren tittar alldeles för mycket ner i marken. Konerna ser du i perforin.
1. Titta i horisonten. Fäst blicken på någon fast punkt.
2. Byt fästpunkt efter varje vänning.
3. Sitt rak i ryggen och mjuka amar.
4. Glöm det där med att stå upp. Vist går det.. Men
Det kan kännas svårt i början, men sedan......
När du tappar balansen och tittar ner, är det lätt att följa med i fallet. Du som förare reglera inte bara farten, utan oxå balansen med koppling, gas och broms. För att klara detta, ska du titta upp. Hojjen är på tok för tung för att du skall kunna balansera den med din tyngd! Tänk på att den kan väga upp till 200 panner. Och då skall du vara motvikt till det, med små lätta rörelser...
Det finns ingen ballerina som tittar på linan när hon går.
Tänk på det.
Lycka till...
Anarchist skrev:Shiiiit! uppkörning på fredag! börjar bli lite nervigt nu.. nån som kan upplysa min paranoida hjärna om hur man ska placera sig när man ska åt vänster i rondeller? rita gärna in på bilden. jag har lärt mig det på körskola men nu blev jag osäker igen.. hehe.. för mycket att tänka på.
MBGIRL skrev:Så här...är den varianten dom vill se.
Tänk på att syftet är att du vill blockera vägen för de som kommer
till höger så dom inte kan slinka in i rondellen och skapa problem för dig.
Ritade bara snabbt men ungefär ska svängen se ut så fast kanske ännu
mer blockad...alltså gå ut lite tidigare och blocka. Man brukar säga vid
refugen skall du börja gå ut.
kurre3 skrev:Klarade skiten med R6an !!! OBS! - SKITEN
Det där var en dans på rosor, men en dans med riktigt svåra steg. Inledningsvis tvingades jag lida med en stackare med sporthoj (äldra yama), som fick packa ihop efter 2 minuters körande av provet..
Han kuggade på lågfarten med de fyra konorna.. Var relativt nervig inflör detta moment speciellt då mina funderingar om att uppkörningen kunde ta helt slut endast efter felsteg i första testet konfirmerades i och med denna persons misstag. (En fot nedsatt vid försök 1 samt "uråkning" vid försök 2.)
Jag själv har aldrig kört lågfarten så bra som jag gjorde då! Bäst när det gäller..
Jag ser ingen anledning att vara nervös för detta prov sålänge man sitter på en hysat lättstyrd hoj. Jag själv med yaman, tvingades hålla fullt styrutslag genom hela vändningen vid "vändningskonan" och kom precis på gränsen till för brant in mot nästa kona ändå.
- "vidare mot högfartsdelen då Oskar" -puhh
Undanmanöver efter halva och bromsning i slutet. Fick göra om denna manick 3 ggr, mer orsaken att jag ej fattade instruktionerna. Provledaren tycktes förvånad över att jag inte provat banan tidigare. Det jag missuppfattade var att jag skulle tillbaka på vänstersidan om körfältet efter undanmanövern.
Inget svårt plus att jag höll säkert 65 när 50 var minimigräns.
Inbromsningarna var inga problem. Fejkade mer eller mindre broms med bakbromsen och fokuserade på att bromsa så hårt, fast kontrollerat som jag kunde med frambromsen.
Fick därefter vänta i 1 tim och 20 min på att få åka ut i trafiken. Härlig väntan! Väl ute i verkligheten, kändes det som att köra bil, fast lite ovant att följa hastigheten så noga.
Mycket kurvigt och lite besvärligt att hålla koll på hastighetsskyltar pga många vägbyten.
Försökte ligga i mitten för det mesta, skära kurvor och vara försiktig när man möter lastbilar och bussar.
Var även tvungen att köra om en övningskörningsbil som lusade i 85 på 90-väg.
Trots att jag inte ens har haft en handledare fick jag frågan om jag övat mycket, samt komplimangen: "jag tyckte du körde riktigt bra".
Han nämnde dock att jag skulle vara noggrannare med placering i tättrafik, vilket jag blott kan instämma i. Jag råkade ligga något till höger när jag skulle svänga vänster vid ett tillfälle. Dock var det inte så allvarlgit eftersom ingen bil kunde ta sig om, men något jag skulle förbättra. Jag kände faktiskt själv att det kändes fel när jag stod där till höger och blinkade vänster, och detta var jag nervös för att bli kuggad enda fram tills de sköna orden trillade in i mina öron: "du ska då en lapp av mig där det står att du är godkänd"
YES BARRE!
Frågor?
HURRA!!!
Rasorblade skrev:Lyfter på hatten och gratulerar!!!
Kör nu med insidan av huvét
Anarchist skrev:Imorgon vid denna tiden är det uppkörningen som gäller! Ska ut och köra som bara &!¤" idag alltså.. hehe..
Måste man följa kanterna i vinkelkorridoren på lågfartsdelarna, som det är ritat i föreskrifterna eller ska man bara hålla sig innanför linjerna?
kurre3 skrev:Klarade skiten med R6an !!! OBS! - SKITEN
Marcus74 skrev:Om du håller dig innanför linjerna så är du safe.
DrZeus skrev:Gratulerar!
Finns det en överhängande risk att vi ser ganska mycket av varandra i sommar då.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |